(Huonekasvit - Kenguruntassu ( Kengurunkäpälä ), Anigozanthos
Tälle en löytänyt omaa osiotaan, joten laitoin perustaen. Tietäisiköhän joku ko. kasvin hoidosta jotain? Tekisi mieli hommata kenguruntassu mutta en suotta viitsisi ottaa tapettavaksi.
(Huonekasvit - Kenguruntassu ( Kengurunkäpälä ), Anigozanthos
Tälle en löytänyt omaa osiotaan, joten laitoin perustaen. Tietäisiköhän joku ko. kasvin hoidosta jotain? Tekisi mieli hommata kenguruntassu mutta en suotta viitsisi ottaa tapettavaksi.
Vaikuttaa hankalalta kasvatettavalta, Pirilän kukkatalon sivuilla oli siitä tietoa : http://www.kukkatalo.fi/tuote.asp?id=782
Tuon löysinkin ja sen perusteella ainakaan mun ei kannata alkaa edes yrittämään
Tuo hoitohan liippaa melko läheltä oikeaoppista aavikkokaktuksen hoitoa, niille ei kuitenkaan tarvitse vaihtaa kasvualustaa joka vuosi
Katselin yhden tavaratalon kukkaosastolla, että kasvualustana oli jotain ilmavaa, vähän kuten orkideoillakin.
Lähes poikeuksetta kasvi istutetaan nykyisin kasvuturpeeseen tai jopa kookosrouheeseen, joka on kahvinporojen näköistä ja kokoista. Vain harvat kasvit pärjäävät tässä kasvualustassa pidemmän päälle, viisainta olisi vaihtaa sopivampaan kasvualustaan. Tämän kenguruntassun kasvualustasta en osaa sanoa, kun en ole nähnyt itse mitä se on.
Pirilän mukaan pitäisi olla savipitoista multaa… Onkohan sellaista jossain kaupoissa valmiiksi vai pitääkö itse alkaa sekoittelemaan?
Minä laitoin noin kuukausi sitten siemeniä multaan itämään ihan testimielessä, koska epäilin kovasti ettei ne sieltä mihinkään kasva. Itämisajaksi on mainittu 30-90vrk. Tänään sitten taas vilkaisin purkkiin ja pohdin jo heittäisikö sen menemään. Kun sitten lähempää tarkastelin niin siellähän itää kaksi siementä! Eli en nyt ihan heti nakkaakaan menemään, katsotaan miten noiden kanssa käy.
Itse ostin kans kenguruntassun siemeniä. En vaan saanut niitä itämään. Mitäs poppaskonsteja olet Shirina käyttänyt?
Ei minulla mitään poppaskonsteja ollut käytössä. Tein vain niin kuin ohjeessa sanottiin. Tosin tassuparat kuolivat aika pian itämisen jälkeen.
En ihan hirveästi ottanut opikseni viime vuodesta, sillä iskin tänä keväänä loput siemenistä purkkiin ajatellen, että ne on jo niin vanhojakin että tuskin itävät. Mutta niin vain iti taas kaikki 4 siementä mitkä kylvin. Nyt ne on pysyneet jo pidemmälle hengissä kuin viime vuonna, mutta en oikein tiedä miten niiden kanssa nyt sitten pitäisi menetellä. Kasvualusta ei saisi olla kauhean märkää ilmeisestikään, mutta kasvaako tuollaiset juuri itäneet mihinkään kuivassa? Ja onko niitä parempi pitää huoneenlämmössä kuiviltaan vai minikasvihuoneessa?