Olen yrittänyt etsiä jotain nettisivua, missä olisi keskustelupalsta kirjojen keräilijöille..Osaako joku neuvoa minne kannattaisi suunnata? Ostin jokunen vuosi sitten Väinö Linnan Tuntematon Sotilas-kirjan, ensimmäinen painos vuodelta 1954. Haluaisin tietää kirjan nykyarvon
Voisitkö käydä tulevana kesänä Vammalan vanhan kirjallisuuden päivillä? Siellä arvioidaan vanhojen kirjojen arvoa, ja se arviointi on mielestäni huomattavasti luotettavampi kuin esim Huutonetin keskustelupalstan arviot. Vanhan kirjallisuuden päivät on kaikkien kirjaharrastajien must.
Tuntematon sotilas ei sinänsä liity puutarhakeskusteluihin, vaikka siellä reunustettiinkin kivillä polkua.
Arvelin että kun on vapaa sana, niin saa laittaa laidasta laitaan juttua Voi olla etten kyseisille päiville pääse kun täällä itä-Suomessa asustelen. Mutta eihän sitä ikinä tiedä. Kiitos kuitenkin vinkistä
Ihana paikka oli, kun kerran tuli tilaisuus mennä pikkusakissa Jyväskylään vanhojen kirjojen(kin) tapahtumaan. Sieltä löysin kovalla tonkimisella parit hyvät ja vanhat puutarhakirjat, mutta myös tosi paljon tietoa ja sivusta seuraamalla arvioita muista vanhoista kirjoista.
Minä olen vähän intona myös ns. emäntäkirjoihin, koska en itse ole sitten yhtään emäntätyyppi. Luen niitä vanhoja ohjeita naureskellen ja kauhistellen niitä vaatimuksia, mitä ennen on kodinhoidossa perheiden hengettärille luotu. Nyt on ollutkin pari vuotta välissä, etten ole tullut käyneeksi paikoissa, missä joku tuommoinen suursiivouksen ohjeita jakava teos olisi osunut kainaloon. Eli ei tämä intoni ole pahaksi päässyt.
Enhän minä tarkoittanut että vapaa sana olisi väärä paikka vaan että Tuntematon sotilas ei ole oikein puutarhakirja, ja vielä ihan alkuperäisen hymiönkin laitoin. Hymiö taas on kuva jossa on hymy. Ja jotain pientä tyhmää vitsintynkääkin koitin laittaa, älkää nyt hikeentykö. En edes muista kuka niitä kiviä ei halunnut levitellä.
Sen olen vanhoista kirjoista huomannut että niistä maksetaan vähemmän kuin uusista ale kirjoista. Ihan antikvariaateista olen joskus kysellyt joitakin kirjojani ja ystävällinen setä kertoi hintoja mitä keräilijät maksaisivat. Minulla on pari kirjaa 1890 luvulta ja hän arvioi hinnaksi alle 10e. Tosiaan täytyy olla erikoinen, harvinainen, kysytty ja ensipainos jotta sillä olisi jotain arvoa. No minä pidän itselläni Hengellisen Wirwoittajan ja kuvittelen sen joskus lukevani
Itse ostin ko. kirjan antikvariaatista, se oli silloin puoleen hintaan 30€. Mutta se on tosiaan ensimmäinen painos..voihan se olla niinkin että tyhmyyttäni maksoin ylihintaa
Hoyabellalla samoja soittimia käytössä kuin minullakin. Pianoa kuitenkin eniten pimputtelen, nuoteista. Hanuria soittelen enempi vähempi kun hartiat ei siitä enää tykkää, ja bassopuoli on siinä minulle aika mysteeri. En ole sitä oikein millään oppinut ymmärtämään. Ihan itekseni ole hanuriin tutustunut kun joskus hullussa nuoruudessa sen ostin. Kitarallakaan en oikein sointujen syvyyksiin ole päässyt vaan silläkin soittelen melodiaa ihan nuoteista. Että semmosta räpellystä vähän kaikkien kans.
Etsin tänään netistä erästä jo vuosia sittem loppuunmyytyä kirjaa ja törmäsin Hietsun kirjaan ja kirppuun. Kaiken muun mukavan lisäksi sivuilta löytyy aika pitkä ja kattava luettelo puutarhakirjoja. Täytyypä poiketa Toijalassa joskus kun ajelen Tampereelle sukuloimaan.
Ho, sain tässä syksyllä äiteeltä Taitojen kirjan 1950-luvun painoksen. Oli nahka selkämys ja pelit. Ihan uudenveroinen kirja ja mitä neuvoja sieltä löytyykään; jääkellarin rakennus, ilotulitteet, veno, kanootti ja sepänhommat.... Mitä ikinä haluaakaan vanhoista käsityötekniikoista tietäääkään!
Mulla on ostettuna jokaiselle lapselle Kodin taitosanakirja, varmaan lähes vastaava opus. Pientilan rakennuksisista koruompeluun, sähkötyöt siinä välissä…
Olen netti Antikvaareista kalastellut teosta Suomen Pöllöt toimittanut Pertti Saurola. Hinta näyttää netti antikvaareissa olevan 100e+ toimitus ja postikulut, on mun kukkarolle hiukka turhan suolakka, useimiten teos on tarkemmassa syynissä sittenkin loppuun myyty. Mikäle koluatte Antikvariaatteja tms. ja näätte teoksen ja hinta olis lähempänä 50e kuin satkua, niin vinkatkaa pliis minulle jos hyvää hyvyyttänne kehtaatte. Haluan tuon teoksen kokoelmiini mutta kirjan pitää silti olla suht siisti sivut ei saa irtoilla. Eikä niitä saa puuttua.
Onko täällä Arto Paasilinnan kirjojen ystäviä ? Minulla olisi hänen kirjojaan mutta ei tilaa niille. Jos joltakin tilaa, ja halukkuutta täyttää se, löytyy niin kirjat kiittävät