Kerrossängyt, jotka ovat tuvan molemmilla puolilla saivat verhot ja siinä sama sydän (eli alissängyt):
Kerrossängyt, jotka ovat tuvan molemmilla puolilla saivat verhot ja siinä sama sydän (eli alissängyt):
tuvan kolme metriä pitkään pöytään ompelin myös liinan:
Kyllä tuolla kelpaa Joulua viettää,tunnelma välittyy kuvien välityksellä. Onko tuo vakuu,sama kuin kehto? Monta lasta siinä varmaankin on nukkunut,todella vanhalta näyttää.
Kiitos Hoyabella ja Sannakaisa. En sitten tiedä onko tämä vaku joku murresana tästä kehdosta. Tämä Merimasku on saari (yksi otavan saariryhmistä). Niin muistan jo lapsuudesta, että täällä on paljon ruotsinkielen tapaisia sanoja, jota isovanhempani käyttivät mm. kaffeli, hantuuki jne.
Tänään sain tehtyä jänistontun valmiiksi, se on iso n. 70cm:ä seistessään:
Jänistonttu istuu (tässä lähikuva hänestä):
Voi että sinulla on kaunista ja kodikasta!
Kiitos Inki. Tänään kuitenkin huomasin, että meillä juoksee rappusten alapuolella villakoiria. Niitä ei "muistaakseni" meillä ole ennen ollut. Joten huomenna imuri vie minua mennessään.
Sinulla on kyllä tunnelmallista. Jänistonttu on ihku.
Aivan ihana räsymatto pilkistää tuvan lattialla. Oletko itse kutonut, vaiko hankkinut jostain. Tyttärelleni olen etsinyt tuollaisia mattoja.
Huima tupa! Ja kehto on ainakin Korpilahden seudulla vakku.
Kiitos mieltä lämmittävistä kehuistanne.
Nämä ovat kyllä Nousiaisissa, erään mamman itse kutomat (ajatella ne eivät kelvanneet erään nuorenmiehen "huusholliin", jossa on tällainen vanha maalaistupa, pistivät sinne modernit kaupunkilais olohuoneen matot).
No se oli hänen onnensa ja makunsa, niinpä sain nämä räsymatot.
Mammani aikanaan kutoi aina tällaisia pitkiä. Nyt hän ei ole enää kutomassa, joten näitä tekijöitä on harvassa, se on suuri vahinko (siis pitkien räsymattojen tekijöitä).
Todella tuntuu olevan vaikea löytää tekijöitä. Tuo raitamallikin perinteisen kaunis.
Tänään sain valmiiksi Tarulle tämän villatakin . Nyt on Tarulla lämmin:
Söpö on,helmet ja kaikki! Voisipa vielä tarvita töppöset?
Hyvä idea Sannakaisa, novitan huopasesta voisi virkata huopatöppöset jalkaan.
Pipo ja tumput myös!
Mutta kun täällä on kuuma...sitten pistän pipon ja vanttuut kun kesäheinä vie mut ulos.
Kyllä täällä tuvassa tarkenee, kun takassa on valkkia ja Awa tai Musu (tai ihan molemmat) hyppäävät vakuun mun viereen. Silloin tarvitsisin sellaisen viuhkan, jota heilutella.
Terv. Taru
Heh, tarkotin Tarulle
hih...Taru sulle vastasi Emo :D