Kesäheinän piha ja koti

Musu ja Awa varmaan tykkää edellisestä kommentista! =D

Kiitos hymy!

Tänään huristelin Turkuun ostamaan uutta ompelukonetta (...sepä on pitänyt tehdä jo kauan aikaa sitten). Olen saanut Singerin rippilahjaksi silloin "reippahasti" yli 20 vuotta sitten. No nyt mulla on Husgvarna ja olen tosi tyytyväinen sen hiljaiseen hyrinään ja kaikkiin hienouksiin mm. joustinompeleisiin.

Tänään tein molla-nuken uudella ompelukoneella, kasvot käsin kirjailin (jääkaapin ovenkahva jäikin häiritsevästi käden taa, no eipä anneta haitata):

Kiva kuulla hoyabellahymy, tänään innostuin jälleen kirjailemaan kasvoja Molla-nukelle.
Huomenna pääsen ompelukoneen pariin jälleen. On se niin kiva kun on uusi ompelukone.

Tosi idyllinen tuo talosi! Missäpäin Merimaskua asustelet (jos saa kysyä) - kiinnostaa, kun itsekin olen paikkakunnalla paljon oleskellut mökkeily- ja sukulointimerkeissä silmän isku.

Hienoja käsitöitä sinulla myös!

Laitan sulle Rapunzel privatisti viestiä hymy...

Pikku-mollanukke sai tänään ison-mollanuken kaverikseen:

Tänään aukesi Cymbidium "kymbidi" orkidea nupustaan:

Eilen Husgvarna teki ompelutöitä kesäheinän kera, eli uudet verhot ja pöytäliina tupaan:

Hupsista yllä oleva kuva on vähän pimeä, tässä vähän valoisampaa kuvaa:

Alissängyn verhoihin tein sydämet, joissa pieni sininen helmi:

Tätini kesällä tekemä pajuvene sai jänön kyytiin ...kuva takan reunalta

Keittiökin sai uudet vehot ja liinat:

Keittiötä vielä kauempaa kuvattuna:

Keräilen kaikkea pientä pomppivaa nauruasiksi en voisi olla esim. Tiimarissa töissä, kaikki tulisi tännepomppivaa naurua ,keittiön hyllyllä nytkin aika ahdasta:

Takkahuone. Hui...nyt huomaan kuvatessa, että tuo pesukone loistaa. Pesukonekin kaipaa verhon eteensä

"Kymbidi" tammikuun kukkija:

Kiitos hoyabellasydän!
Kyllä teillä myös, aina ihaillen katson vanhoja rakennuksia, ja kaunista kasvihuonetta!!!

Nätit verhot olet tehnyt. Sinulla tosiaan on niin kodikas tunnelma!
Ihailen tuota kerrossänkyä, se on niin erikoinen ja mieleenjäävä. Kuten tuo kaunis tapetti.kukkanen

Kiitoshymy.

Laittelen taas vähäsen kuvia (vintistä ei vissiin ole paljon kuvia, no jotain kissakuvia kissa-sivulla voipi olla). Tässä nukke, jonka ostin Viron reissulta. Narvan pikkukaupasta, joka oli täynnä kaikkea kaunista tavaraa:

Tästä onkin hyvä jatkaa matkaa nuken taakse, jossa wanhojen ikkunoiden (tässä talossa ennen ihan ulkoikkunoina olleet ovat nämä, kunnostin ne seinää varten) takana makuuhuone: