Tämäkin on jo alkanut kukkimaan.
Ostin viime syksynä törkeen kalliin taimen, jonka piti olla nimenomaa kesäkulleroa, mut se oli joku mikä kukkia toukokuussa, ihan kirkkaan keltaisin kukin. Vähän kyllä tykkäsin kyttyrää!!!
Toi on kaunis!
Kesäkullero kukkii minullakin kauniina. Kukinta alkoi juhannuksen alla. Yhä edelleen tykkään siitä aivan mahdottoman paljon ja aina katsoessani kukkia läheltä, minun alkaa tehdä mieli kylmää keltaista, poreilevaa jaffaa
Täällä myös aloitellaan kukintoa.
Toisilla jo kukkii , kun meikäläinen sai vasta tänään maahan kesäkulleron....ensi kesänä sitten. Kullero on kyllä kaunis kukka. En niin erityisesti noista keltaisista perusta, että täytyy yhtyä siihen kommenttiin, kun tuolla edellä joku sanoi....pirskahteleva jaffa....mainio mielikuva keltaisuudesta.
Minä sain kesäkullerot maahan n. kesäkuun puolessavälissä. Yhdessä on yksi nuppu. Odotan kuolaten, mitä tuleman pitää :-)
Itseltä kuoli, onneksi
tyttärellä kukkii ja kasvaa hyvin, sieltä saa vohkittua ;)
Mulla kans pari auennutta kukkaa.
Mukavaa, itse kylvämäni kesäkullerot kukkivat nyt.
.
Kesäkulleron keltainen väri on aivan upea! Suostuipa tekemään pari kukkaa kesäkuun loppupuolella. Minulla ekaa kesää, ihana kukka, tykkään! Lokakuisen päivän iltaan vähän väri-iloa!
Tämän taidan loppukesällä siirtää aurinkoisempaan paikkaan. Tuntuu kasvavan vain korkeutta kukkien kustannuksella-vai lisääkö muuten vain hitaasti tuota kukkamäärää? Minkälaisissa paikoissa teidän kesäkullerot kasvaa? Tykkääkö yleensä siirtelystä?
Nyt vasta tiedän miksi kullero ei lisäänny pihallani, tarttee jonkun ihme kärpäsen joka levittää sitä siitepölyä ja sitä ei ole meidän alueella. Syksyllä olen jakanut ja siirtänyt kulleroa, ei ollut moksiskaan, ainoa keino jollaa saan sen lisääntymään.
Tämä kukkii nyt ensikertaa laatikossa, johon olen tuonut kaikenlaisia juurakko- ja siemenlöytöjä. En kyllä ole tiennyt mitään tästä. Saattaa olla eräältä alueelta, mihin väki kantaa puutarhajätettä. Hamsterina täytyy kaikki kerätä, vaikkei ees tietäis mikä on.
Kesäkullero kukkii pitkään.
Töyhtöhyyppä myös täällä kukassa.
Myskis, miten ihana töyhtöhyyppä
Tykkään noiden väristä tosi paljon.
Kullerot ovat yksi mielikasveistani, Sallasta tuonu järvenrannasta aikoinaan taimia ja edelleen kasvavat pihallani. Ihania ovat ja tykkään myös väristä!
Kyllä kesäkulleron kukka on kaunis