Kesäkuuruoho, Lunaria annua

Onko kuuruohosta variegata-versiota olemassa, vai kasvatanko a) maailmanharvinaisuutta tai b) sairasta kasvia, kun yhdessä on tällaiset - minusta kyllä kauniit - lehdet:

Intopii, kyllä niitä on olemassa, sain samanlaisen alun Korpikellolta…hänellä on kaikkea…sain myös punalehtisen , mutta se voi huonosti ;(

satues, et ole saanut minulta punalehtistä lunariaa. Tokko lie olemassakaan sellaista. Muistaakseni laitoin pistokkaan joko iresinestä, tai ametistipensaasta. Minun variegata lunaria on valkokukkainen.

Korpikello, kiitos oikaisusta, minulla tuo lunaria ei vielä kuki,nuppuja kyllä on, sen lehdet ovat ihanat :wink:

Sori, luulin tuota punalehtistäkin lunariaksi, se on sitten tuo ametistipensas, voi vähän huonosti, mutta yritän sitä virkistellä :wink:

Minulla syyskylvetyt kuuruohot jo kukkivat! onkos näitä montaa sorttia vai minulla ihme versio vai taimettuivatko jo pitkän sytksyn aikana?

Vuosia sitten kylvin toiselle puolelle pihaa kuuruohon siemeniä ja ajattelin että ne oli vanhoja ja minä taitamaton. Toissa päivänä huomasin toisella puolen pihaa pari outoa kasvia joita kyselin LukinLiljaltakin, ja selvisi että niitä ne taitaa olla. Sieltä alta pilkisti kovin tutun näköinen ‘‘rikkaruoho’’ joita olen nyppinyt sieltä täältä monta vuotta ja pohtinut mikä nimetön rikkis se on kun on niin kauniin väriset kukatkin. Mitä teen noille ‘‘poleteille’’?

Onko tämä Lunaria annua vaiko joku muu?

Rillari, kävin katsomassa omaani,lehdet ainakin näyttää samanlaisilta.

Kiitos. Siemenet oli Italiasta mukaan tarttuneita, kasvia en koskaan nähnyt, löysin vain siemenkotia.

Hih hii, Lunariani kukkii ensimmäistä kertaa! Vinkkejä kaipaisin maaperästä tai lannoituksesta. Kukkii, mutta näyttää säälittävältä reppanalta.

Reppana, mutta kukkii…

Tässä ikikuuruoho Lunaria rediviva esittelee nuppujaan.

Nyt Lunariani avasi vaalean violettien kukkiensa viereen myös valkoisia. Kunpa vain tietäisin kuinka lannoittaa, ovat niin ruipeloita.

Ihan kuin mulla ei olis ollut jo ennestään talvetettavia. Kylvän illalla kuuruohon siemenet, josko sitten ensi kesänä saisin ihastella kukintaa ja loppukesästä kuivakukka-aihioita.