Kesänlapsen pihalta (V)

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

Moi,minun mielestä kysymäsi Nauhus on Aurinkonauhus,jos olen väärässä niin saa oikaista,kukkahörhö.

Näyttäis samalta! Korkeus on 180-200cm melko varjossa, happamassa ja kosteassa saviturvemaassa. Lehdet on tuommosia ison vuorenkilven lehden kokoisia. Muutenkin komeampi, kuin googlessa. Näyttää viihtyvän todella hyvin. :slight_smile:

Laitetaanpa vähän suurempaakin kuvaa väliin... Toki alkukesästä ois ollu komeempi. Tässä siis talolle menevän käytävän vierestä. Kaikki ovat vielä nuoria, joten ymmärrystä. mail Keskellä 2-v lumipalloheisi, tolpan juuressa Ylikiimingin oma idänvirpiangervo, takana norjanangervoa ja edessä keijuangervoa ja lamoherukkaa. Hyvinkin tavis, mutta ainoa kestävä ratkaisu tähän kohtaan. Lintujenruokintatolpan juurella virpiangervon takana kasvaa pinkkejä kirjolupiineja. Edessä olevien aukkojen kohdilta sanoi alppiasterit sopimuksen irti viime talvena. Höh. 

kuva

Noniin, talvella kyselemäni mysteerikukka. Joku hopeasilmä, ehkä Arctotis venusta? Tämä pistää visusti terälehdet suppuun, kun aurinko menee pilveen. Söpö, ja houkuttelee kukkakärpäsiä. Tästä on sitten paaaaljon siemeniä, jos joku haluaa todella paahteiseen paikkaan kestävää kukkaa ens kesäksi. devil

kuva

Ihania orvokkeja olet kasvatellut  niin söpöjä nuo roosat ja se ensimmäinen orvokki, siis oliko todella vaaleankeltainen ja pinkki? Ihana  Ja minä ainakin olen kiinnostunut hopeasilmän siemenistä.

Kiitos Satu-71. devil Tuo ensimmäinen tosiaan tekee sellaisia kermanvalkeita/haalean pastellin keltaisia yläosia, ja aivan valloittavan karamellin värisiä keskustoja. Oon kovasti tykänny nuista nyt pitkän sarviorvikkirupeaman jälkeen. Ja jaksavat kukkia todella hyvin. Tottakai minä olen niistä siemeniä kerännyt taas sellaisen ihanan mixin, jossa on kaikkia ylläolevien siemeniä, sekä vielä parin muun hempukka tarhaorvokin siemeniä. Saattaa hyppysellinen ilmestyä hopeasilmien mukana sinnekkin päin. mail

Leijuva kukka. Minä en kyllä muista tätä kylväneeni. Enkä kyllä tiedä nimeäkään. no

kuva

kuva

Kerkesipäs kukkaan. 

kuva

Natasha Sinto 

kuva

Onko tämä nyt fuchsianpunainen? mail Kato nyt raya, kun on komee! Neitokainen on jo 70cm korkea. Kyllä siitä vielä puu tulee. 

kuva

Kesänlapsi, oisko toi leijuva sinisievikki?

No sehän se olikin. Kiitos Jadetsu! Tuo mittään esikasvatusta tarttenu, enkä peitelly hallaöinäkään. Pittääpä kytätä siemeniä ens vuodellekkin. :wink:

Piiankieli on hauskan näköinen läheltä. 

kuva

Teresanruusu se vain jaksaa kukkia tänä kesänä. 

kuva

Näihin tummiin Ultrastareihin tykästyin. 

kuva

kuva

En tiedä tämän nimeä. Ei haittaa. "A rose by any other name would smell as sweet" -Shakespeare

kuva

Ylijäämäkukat sopikin hyvin yhteen. devil

kuva