En löytäny kesäsädekukalle omaa otsikkoa, joten tässä se nyt on.
Peukaloiselta saaduista siemenistä on tullut tämän näköisiä kukkia
En löytäny kesäsädekukalle omaa otsikkoa, joten tässä se nyt on.
Peukaloiselta saaduista siemenistä on tullut tämän näköisiä kukkia
Tämmöisiä tuli minulle kaupan siemenistä..
Ompa hienoja!
Kesäsädekukista en ole ennen kuullutkaan. Ovatpa ne hienoja!!
Ovatko kovin hankalia kasvatettavia? Koska laitoitte siemenet multaan?
Wau!
Inki, mistä kaupasta siemenet ostit ja mitä pussissa luki?
Keräätkö siemeniä? Jos, niin arvaatko kuka on siemenjonossa
leija, jos keräät siemeniä niin josko?
Joo, mie yritän saada siemeniä noista. Ja varmasti niitä sitten saat Mut katotaan onnistunko siinä hommassa.... Kannattaa varmaan antaa sen kukan lakastua ja kuivatta se keskiosa, kai ne siemenet siinä on *raavin päätä*
Mie katoin "kalenterista"että huhtikuun alussa oon laittnu siemenet multiin.
Inki, saanko minäkin siemeniä jos keräät niitä? On kyllä tosi kivan näköisiä kukkia. Kasvaako kukinnot lopulta tuollaiseksi palloksi niin kuin leijan kuvassa?
Minä yritin viime vuonna ottaa siemeniä talteen, ei onnistunut. Tässä viimevuotinen kuva, olivat tosi kauniita kukkia.
Platon ja Liisukka, saatte toki mikälis siemenöitä tulee - ensimmäiset kuihtuneet kukat olen nyppinyt pois jottas kukkisi pitkään Liisukka, erittäin todennäköisesti Keskiseltä, sieltä on valtaosa...
Platon, nämä ovat luullakseni jotain pienempää lajiketta - niistä ei ole yksikään muodostunut noin suureksi palloksi kuin Leijalla, vaikka vaihtelua on jonkin verran.
Aika, helppoja kasvatettavia ovatten, koska minäkin onnistuin ja vielä hyvin Kesäsädekukka ''Red Plume'', gaillardia pulchella lukee kylvölistassa 26.3., mutta kukinta alkoi sitten vasta heinäkuussa minulla, olisikohan aikaisempi kylvö aikaistanut kukintaa?
Katsoin Kauppilassa näitäkin. Siellä oli vain tuollaista palluraista punaista ja oranssia. Taisin olla extra-niuholla tuulella, kun niidenkin hinta (miltei 6 eur/pussi) sai ostohaluni hiipumaan.
Kiitos Inki. Luulen, että maaliskuun alku olisi sitten täällä sopiva aika ne kylvää.
Onpas hintaa,tosi "suolaista":( En ole enää vuosiin käynyt ko. kaupassa. Kesäisin kun käyn Turussa niin poikkean sinne uudistuneeseen kauppaa,siis V....L........n. Viimeksi heinäkuussa oli kivoja ruukkuja alessa-70%,ruusujakin oli jonkin verran alessa. Aika oli silloin hienäkuun puoliväli,joten en tiedä mitä siellä nyt on?
No olipa hintaa tosiaan - onkos Kauppilalla niitä isoja pusseja? Ei minun noin kalliita voineet olla, koska en olisi ostanut moisella hinnalla
Jos mie onnistun niitä siemeniä saamaan, niin pistän täällä sitten jakeluun. On niin paljon ainaki noita kukkia, että vois olettaa isompaakin satoa... muutama pallero siellä on jo tekeytymässä.
Kyllä ne olivat ihan tavallisen kokoisia pusseja.
ViherLassila onkin ihan mukava paikka. Tuo Kuppila vain on tuossa "naapurissa", niin siinä tulee helpommin poikettua. Voi kun olisikin sattunut paikalle, tuohon ruukkutarjoukseen. Tänä kesänä olen herännyt siihen, että kaikki ruukut ovat jo aivan kamalan näköisiä.
Toivottavasti leijalla siemensato onnistuu.
Ensimmäistä kertaa kasvattelen kesäsädekukkaa. Maaliskuussa laitoin siemenet multaan ja nyt ovat ensimmäiset kukat auenneet.