Kevään ensimmäinen, jääkurjenmiekka tänään
Scillatkin jo kurkistelee
Oi, onpa hienoja kuvia. Itse en kuvia voi lisätä, mutta meidänkin pihalla jo kukkii ensimmäiset krookukset, jotka ovat vaaleankeltaisia. Ja narsissit tekevät kovasti tuloaan. Ihana kevät! Ellei tule pahaa takatalvea...
Miten muuten on, kestävätkö jo maasta nousseet sipulikukat, esim.tulppaanit, jos takatalvi yllättää?
Sipulikukat on kestäviä. Jos näkyy vasta lehtiä, niin ei liene huolta. Mutta minulla on jo tulppaanejakin kukassa, joten peittelen yöksi harsolla.
Sipulikukat kestää aivan varmasti vaikka talvi vielä yllättäisikin, etenkin ne jotka on maasta pukanneet ylös. Laitoin itse narsissit portaalle ruukkuun parisen viikkoa sitten ja toissayö oli kylmä -8. Aamulla narskut olivat ihan koppasen jäässä, naps vaan meni varsi poikki. Hitaasti sulivat päivän aikana ja illalla olivat kuin ei jäätä olisi nähneetkään. On ne vaan ihmeellisiä selviytyjiä.
Minulla kukkivat lumikellon, krookuksien ja helmililjojen lisäksi myös kevätkaihonkukka ja kevätesikko. Myöhemmin kukkivat perennaryhmät ovat myös hyvällä alulla. En voi suojata - toivon, ettei pakkanen vierailisi pihallani.
Lumikurjenmiekka, Iris histrioides ´George´, kukkii yhtä runsaasti kuin ennenkin. Läheltähän sitä on mentävä katsomaan, ei se kovin kauas loista ja jostain syystä kamerallakin tuntuu olevan vaikeuksia kohdistaa siihen tarkasti.
Ja alkoihan se krookus vihdoin meilläkin kukkia! On se onni, että on viikonloput vapaat, että pääsee otolliseen aikaan näkemään omia kukkiaan auringonpaisteessa. Työpäivinä kukinta menee itseltä aika lailla ohi.
Meidän aamun avaus tänään! Viime marraskuun lopussa istutetut Krookukset avautui aamulla.
Idän sinililja..
.. ja vielä ihan "pakko" laittaa Imikän kuva. Vaihtuvat värit, se on niin ihana. Tämä yksilö pelastettu tietyömaalta meille tuhkapensaan juurelle.
No joo.. Näin tämä sitten menee..Tuo Imikkä on siis ihan väärällä paikalla. Tämähän olikin Sipulikasveille.. Sitä paitsi täällä on tosi vaikea löytää yhtään mitään. Yritin etsiä jotain palstaa, jossa olisi näitä kuvia kevään ensimmäisistä kukista. En löytänyt, joten samalla nimellä on sitten minun avaamana toinen palsta.. että se siitä, nyt saan sitten mennä häpeämään .
Noh noh, vuokkis, älä nyt niin kovaa vauhtia mene, mitäs toi nyt sitten haittaa! Tuo on vielä pientä...
Lykkäänpä jokusen kuvan tännekin, kun minullakin on tänä keväänä sipulikukkia monenlaisia.
miksei mun äskeinen viesti näkynyt? Ja kukkiikos teillä jo tulpaanit?
Voi hyvä tavaton, siellähän on täysi kesä jo! Miten sais tän meitin tönön siirrettyä Sinne... oikein lämpöiseen sopukkaan..
Onko tuo ihana keltakirjava tulppaani Love Song?
Se keltakirjva tulppaani on lummetulppaani Stresa. Ulkopuolelta se on punainen keltaisin reunuksin, sisältä keltainen punaisella keskustalla. Auringonpaisteessa ihan auki, illalla ihan kiinni. Kuin kaksi eri kukkaa.
Hiphei, Stresaa jemmasin syksyllä multiin kun en LS:ia löytänyt! Sievää tiedossa!!
Näitä tänään löytyi: Pääsiäisliljoja, muuta nimeä en tiedä kun ovat siis vuosien takaa pääsiäisen kukat. Nakkasin ne maahan ja siellä on kukkineet vuosia. Kevät-tähdet jotka toin pikkuisina ituina, on vihdoin kukka-vaiheessa-