Ruvetaanko listaamaan kevään merkkejä:
Itse bongasin tänään täällä meidänkulmilla ihku ensimmäiset pajunkissat . Ihanaa!
Alkuperäinen kirjoittaja: Ahdekaunokki
Ruvetaanko listaamaan kevään merkkejä:
Itse bongasin tänään täällä meidänkulmilla ihku ensimmäiset pajunkissat . Ihanaa!
Alkuperäinen kirjoittaja: Ahdekaunokki
Päivällä mietin ulkona, että tuntuukohan kenestäkään muusta vielä keväälle. Musta ulkona tuoksuikin jo ihan keväiseltä:) Linnut on lennelleet pari päivää jo pareittain ja sirkuttaneet niin kovasti, että pitää ihan kuunnella ja nauttia.
Juu, just tunti sitten tuntui keväälle. Nimittäin aurinko tai ainakin sen valoa oli vielä viideltä ihan kuin päivällä, kun käytiin kaupassa. Lutuselle annoin pusun ja sanoin, että oioi, taas on kaikki edessä. Aivan mahtava ja riemukas tunne. Valtsulle, viikonpäivät ovat naakat istuneet pareittain katuvalojen lampuntangoissa
Aamulenkillä tiainen tuli tien viereen koivuun ja laulaa turautti niin helluisia sävelmiä, kummia pitkiä sirityksiä niin etten olisi ikinä arvannut näkemättä tiaisen ääniksi.
Ja kaupassa huomattiin, että rästäiltä tippuu vesi kun aurinko lämmittää.
Huuhuu!
Minä olin Tornimäessä katsomassa, kun alakoululaisilla oli hiihtokilpailut. Siellä tikka mäellä pärryytti ihan hullun huumassa. Viis veisasi että pellolla metelöi pitkälti toistasataa ihmistä.
Meinasin jo laulella ääneen kun lenkillä kävin. Oli niin keväistä ja ihanaa että.
Aamu kahdeksalta tiaiset lauloi ja oli valoisaa, ihanaa:)
Kyllä on kevättä rinnassa!
Kuulin tänä aamuna ensi kertaa tänä vuonna mustarastaan laulua, sen lähellä lauloi talitiainen. Mustarastas hukkasi nuottinsa, mutta jatkoi taas huilujen viritystä. Tuli keväinen tunne.
Viikonloppuna sinitiaispariskunta touhusi pesäpöntöllä, siivouspuuhat lienee olleet menossa kun tavaraa nokassaan kantoivat ulos (samaa näin jo pari viikkoa sitten ekan kerran).
Tuostapa tulikin mieleeni että pöntöt on tyhjättävä ja puhdistettava, että herrasväki saa aloittaa pesänrakentelun ajoissa. Mieletön ruokkiminen ollut talven kuluessa ja kun ovat vielä niin valikoivia, että auringonkukansiement heitellään raidan yli ja kaivellaan murskattuja pähkinöitä.
Alkuperäinen kirjoittaja: Maire´
Tuonpa takia en tarjoa pähkinöitä, syvät ihan tyytyväisinä annettuja jyviäkin ja siemeniä.
Kevään eka kiertokolli kävi jättämässä meidän vanhapiialle viestinsä.
Näin myös eilen jokiranassa pajunkissoja,nyt jo!
Täällä ensimmäiset kissat ilmestyivät jo tammikuun puolivälissä. Suhteellisen runsain joukoin
"mai-lee, keskiviikko, 29.
lokakuuta
2008 - klo 18.
08 (yli 105 vuorokautta sitten)
tassuttelin hiljakseen pysäkille ja katselin tienpielen pusikoita
kulkeissani. ihan oikeasti olivat pajunkissat auki muutamassa:-)"
Ja tänään minä kolahdin kuin magneetti rautaan tuonne puotiani vastapäätä olevaan kukkakauppaan, ostin valkoista samettikukkaa ja kelloköynnöksen siementä: Vaikka olen Päättänyt Etten esikasvata Tänä Keväänä Mitään.
Se on yksi vahva keväänmerkki. Tuo tuommoinen pää tyhjänä toiminta.
Voi ei, valkoisia samettikukkia! Niitä viime keväänä etsin vaikka mistä sekä siemeniä että myöhemmin valmiita taimia, mutta ei onnistanut. Taimia sitten löysin, mutta joku oli varannut viimeiset nenäni edestä. (Olis edes vienyt mukanansa heti, etten olisi edes nähnyt niitä!) Mistähän löytäisin siemeniä… vai tarvitsetko Temsku ihan kaikkia? (Voi hyvänen aika, toinen ostaa siemeniä ja minä olen heti kärkkymässä jaolle…)
Prismassa ainakin täällä näkyi olevan.
Siis ihan normisamettikukkiakin on valkoisena, vai niitä isoja?
Samettikukka, Tagetes taidanpa mennä katsomaan löytyisikö tuolta vastaus:-)