Kun pistää ruokalusikallisen ruokaöljyä ruukkuun, ei nuput varise (olen kokeillut, eikä varisseet, tosin tiiä olisko ne varisseet muutenkaa). Kahvin jämät kasteluvedessä edistää kukintaa samoin hiivavedellä (1 pala hiivaa 4:ään litraan vettä) kastelu. Tälläisiä ohjeita minulle on yksi vanhempi rouvashenkilö antanu, jolla on aika komeita kiinareita.
kiitos! tosi mielenkiintoisia ohjeita.![]()
Kahvinporot olin minäkin kuullut (just muistin), mutta en öljyä ja hiivaa!! Jospa vaik kokeilis joskus...
Hoyabella, laitoin toisen multaan just äsken. Olikin muuten hirmunen "entten-tentten", ennen kuin pystyin lopulta päättämään, kumpi veteen ja kumpi multaan! ; D
...niin, että jos vaan saa yksinkertaisenkin jutun mahdollisimman monimutkaiseksi...
Mulle neuvottiin kahvia, siis juomaa, ei poroja, kesteluveteen. Öljyä pistän aina sillon tällön ja tuo hiiva on aivan uusi ohje, että en ole vielä ehtinyt testaan.
Siis kertokaapa tällä nyt että miten te tuota öljyä sinne laitatte? Ihanko vaan kaajatte siihen multaan vai mitenkä? On täälä kyllä tosi kiinnostavia ohjeita!
Ihan vaan ruokalusikallinen sitä öljyä kaajetaan mullan päälle
Kiitos ohjeesta! Nyt siis vaan öljyä kaatelemaan, paitsi että just eilen meni porkkanapiirakkaan viiminenki öljyn pisara. Eli öljy muistilistalle.
Oon kuullu, että santut tykkäisivät jos hiivaa murentaisi juurelle. Alkavat kukkimaan. miksei toimisi myös kiinarille.:)Kahvinjämät on vanha juttu. mummo käytti aina niitä ja sillä oli todella vihannoivia kukkia.
Tässä ensimmäinen, Viherlandiasta kotiuttamani kiinanruusun, kukka. Kukassa on myös purppuran väristä tuolla terälehtien alla. Ei varmaan mikään harvinaisin laji, mutta tykkään kovasti. =)
luulis että multa rupeaa haisemaan varsinkin hiivasta ja härskiintyneestä öljystä.....
kokeilen kyllä senkin uhalla.
Ainakin santtujen kohdalla ja miksei kiinareidenkin on paras tapa laittaa se hiiva aluslautaselle, siihen pikku nokare hiivaa ja lämmintä vettä päälle…
voiko tätä hiiva hommaa käyttää myös näin syystalvella?minä kuulin jo vuosia sitten että e-pillerit kukittaa kukkia hurjasti?ei taitais lääkäri enää moisia meikäläiselle suositella!!!
No nyt löyty e-pillereille uutta käyttöä, sitä jyystää niin harvakseltaan nykyään että taidan käyttää pillerit kiinareille
isäntä sanokin että kuihtuu koko "tötterö" pois käytön puuttessa
( Meni taas ohi kukkien,)
No niin, ei ole enää isännällä toivon hitustakaan kun iesteri paljasti e-pillerien uuden (paremman?) käyttökohteen!
Ei se ehken parempi oo =)
Tilistantti! Kiitti vinkistä / vinkin kertaamisesta tuolla aiemmin; nyt on mullakin taimi muovipullon alla, helppo, turvallinen, halpa ja nopea ratkaisu (varsinkin lapsiperheessä ja kun vanhat juomalasit ja lasipurkit on jo käytössä kukkien päällä)!
(...näin niin ku aiheesta välillä pompaten) .....niin , mistä olikaan juttua.....
..!
Mulla olisi noita vaihdevuosipillereitä virattomana, annanko kiinarilleni yhden päivässä. Ja kummalla pitäisi aloittaa, valkoisilla vai harmailla;-))
![]()
Oi teidän kanssanne taas! Pitääkin rueta tutuilta kyselemään, josko jollakulla olisi ylimääräisiä pilsuja. Voin vaan kuvitella ilmeet, kun kerron, ettei ne mulle, mutta kun kukka tarvii![]()
![]()
rupesin tässä kelaamaan kaikkia mahdollisia apteekista saatavaia lääkkeitä:
mitähän tapahtuis kiinarille :
potenssilääkkeistä
masennuslääkkeistä
unilääkkeistä
Potenssilääkkeestä varsi kovenee ja lehdet nousee terhakkaasti pystyyn, masennuslääkkeestä sen kasvu voisi pysähtyä, olisi vaan sellannen möllöttäjä, unilääkkeesstä se raukka varmaan nuopottaisi…