Kerron tässä miten oon itse tehnyt. Kertokaa muutkin erilaisia tapoja niin saadaan ohjeita ja vinkkejä uusille järkkääjille Siemenkimpoissa oon tehnyt seuraavasti:
Olen aukaissut viestiketjun, otsikkona kimpan "nimi" (esim. Plant World Seeds pikkukimppa). Ekassa viestissä olen kertonut mistä tilataan (linkki firman sivuille), päivämäärän jolloin tilauksen on oltava mulla ja montako kimppaan mahtuu.
Olen pyytänyt osallistujilta kaikki tarvittavat tiedot samaan yksityisviestiin eli
- Otsikkona kimpan nimi
- Nimi, osoite ja puh.nro
- Tilauslista (tuote, kpl ja hinta)
- Yhteenlaskettu summa
Tästä on helppo kopioida yhdestä viestistä jokaisen tiedot Wordiin tms. Tulostan tiedoston ja teen tilauksen, yleensä vedän viivan jo tilausvaiheessa jokaisen tilaamani pussukan kohdalle tai maininnan, että on loppu. Kun tilaus saapuu mulle, laitan kirjekuoret valmiiksi niin, että niissä on jokaisen lista + yhteystiedot (nimi ja osoite) valmiina ja näkyvillä. Niihin on helppo sujautella pussukat sitä mukaa kun oikea löytyy. Jokaisen kuoreen laitetun pussukan nimen perään teen merkin listaan(en tiedä moniko on ihmetellyt näitä mystisiä merkintöjä postia saatuaan ). Näistä on helppo vielä viimeisenä tarkistuksena katsoa jäikö jotain uupumaan tai oliko tullut eri tuote mitä piti.
Kun kuoret ovat valmiita lähtemään matkaan leikkaan yht. tiedot jokaisen listasta ja liimaan/teippaan ne kuoreen.
Maksun olen yleensä ottanut vasta kun kuoret ovat olleet perillä. Maksutiedot olen lähettänyt yksityisviestinä sisältäen nimeni ja tilinron. Muut maksamiseen liittyvät tiedot oon ilmoittanut viestiketjussa: kirjekuoresta oon veloittanut 25 snt ja postimaksun on jokainen saanut katsoa kuoresta. Mahdolliset paljousalennukset olen laskenut itse. Kimppaan osallistuva on itse laskenut loppusumman.
Jokainen saa kuitenkin itse määritellä haluaako maksun ennen tilauksen tekemistä, sen jälkeen, ennen siementen lähettämistä jne !
Koitin tässä kertoa asiat a:sta ö:hön. Huh