Aivan olin siinä luulossa, että kirjokierto on aina sininen.

Yllätys oli, että osa onkin valkokukkaisia. Olisi pitänyt aikaisemmin kylvää, että olisi pidemmän aikaa ehtinyt näistä nauttimaan - nyt vasta ensimmäiset kukkivat. Vaan kiertyykös nämä oma-aloitteisesti mihinkään vai onko nimi harhaanjohtava?

Kirjokierto ei ole köynnös, vaan kasvaa pensasmaisesti - tosin osittain ylöspäin suikerrellen. Se on pystyvartinen, ja kasvaa vain polvenkorkuiseksi. Sen ei siis tarvitse kiertyä tukea ottamaan mistään
Tulisiko se nimi “kierto” siitä kukkien aukeamisesta ja sulkeutumisesta?
Mulla oli viime vuonna kirjokiertoa, ja silloin siinä oli sinisiä, valkoisia, vaaleanpunaisia ja vaaleanvioletteja kukkia. Kuvat on otettu 11.8.07. Tänä vuonna laitoin siemenet myöhemmin niin ovat vasta nupulla.

Olenkohan pulassa jos laitan kirjokierron jo huhtikuun alussa kasvamaan?
kokemukseni on kirjokierrosta, että parhaimmaksi on kasvanut kun olen kylvänyt suoraan ulos… sisällä on aina tullut vain hentoja niiden taimista/ ovat kärähtäneet huonoon kuntoon ulos siirtämisen yhteydessä…
Olipas hyvä kun sanoit tuon kärähtämisriskin Bluedreams, olen oikea expertti siinä.
Ja olipas hyvä, että nostitte tämän ketjun esiin, minä nimittäin olen luullut, että kirjokierto köynnöstelee reippaasti ylöspäin. Olisin varmaan viritellyt sille kesällä naurettavan ylimitoitetut köynnöstuet ilman tätä ketjua.
Millainen tää on oikeestaan kasvina, kannattaako laittaa parvekelaatikkoon tms vai onko parhaimmillaan ihan penkissä?
Se muistuttaa kasvutavaltaan silkkukukkaa tai ihan kehäkukkaa. En usko sen olevan eduksi parvekelaatikossa, kylvä siemenet penkkiin.
Kuinka tyhmä voi olla?
Luulin kanssa kirjokierron olevan köynnös. No nyt minulla on pikkuiset kasvit valtavassa astiassa odottamassa ylösnousemusta, jota ei koskaan tule. Voikohan siirtää johonkin muualle, jos ottaa ison paakun multaa mukaan?

Ihana. Pinkkiä versiota odotellaan vielä kukkivaksi..
Rasahukassa, aiheutit sen että ensikeväänä kirjokiertoa kasvatetaan myös kukkahöperön penkissä ! Vastustamaton kerrassaan, onko siemeniä yleisesti kaupoissa ? On ihan uusi tuttavuus minulle…
En nyt just muista mistä nämä minulle tuli, jostain suomalaisesta nettikaupasta kuitenkin. Ihania ovat… kukat ovat auki vain päivällä, mutta kestävät kauemman kuin esim. päivänsinen. Ja mikä parasta – suorakylvönä ehti vallan hyvin 
Suorakylvö vielä, jihhuu ! Miten lie kun taidan olla pari pykälää viileämmällä vyöhykkeellä ? No, ensi keväänä katsomme tilanteen uudestaan, mutta muistivihkoon laitan ; kirjokiertoa kiitos nam, tilaa.
Minä esikasvatin täällä kutosvyöhykkeellä sen verran, että laitoin vappuna kasvariin. Todella nopeaan kasvoivat ja kukkivat aikaisten. Kaikenvärisiä on jo tullut.
Kiitos tiedosta MoonRiver.
Aivan upeita, kun samassa kukassa ovat nuo kolme väriä. Jotenkin raikkaita.
Hyvä muistutus, et nämäkin jäivät tänä vuonna laittamatta. Ens keväänä sitten.
Ovat kyllä upeita!
Minun ensikokeilussa kasvatetut kirjokierrot aloittivat kukinnan. Eka kukka on samanlainen kuin rasahukassan kukka
Niin kauniita.
Yksi värivariaatio viime vuotisista Kirjokierroista
Ovat kyllä niin ihania, että uudestaan pääsevät kasvatukseen.