Kissa, Osa 1 (alk. 15.3.2007 ->), Suljettu

Mitä lämpimin kiitos, Nobile!

Tämä isomahainen pariviikkoinen jaksaa nostaa keulan ylös mutta vatsan nostamiseen on joko jalat liian hennot tai sitten vatsa liian iso… Aloitamme vatsapunnerrus harjoitukset :smiley:

Ahh...sohvaperunalle ja muillekkin kissanmassuille rapsutuksia pomppivaa nauruasydän!!!

Kävin tänään kummitytön kanssa naapurin navetassa (tytön mummalassa) katsomassa kissinpentuja. Suloisia olivat, mutta surettaa jo etukäteen että kovin pitkää elämää heille ei luvata. Maatalossa kun noita kissoja syntyy oikeastaan joka kevät, niin sanotusti yli oman tarpeensurullinen Itsekseni raivoan että miksei niitä kissoja voida leikata, vähemmällä pääsis... ja varmasti jos tulisi kissin tarvetta myöhemmin niin ei tarvitsisi kaukaa hakia kun ilman annettais. Kuumeisesti mietin jo että kuka kaveri haluaisi kissan, mutta eipä taida sellaisia ollasurullinen. Me ei voida kissaa ottaa, kun en ulkokissaa halua (niitä pyörii pihassa muutenkin, vaikkei yksikään ole oma) ja mies on allerginen, niin sisälle ei voi kissaa ottaa.

Eteisestä kuuluu kissapainin ja takaa-ajon kahinaa. Aivan ihana ääni, pitkästä aikaa. Pariskunta tutustuu päivä päivältä, aamulla Pumba jo vähän nuolaisi ohi kävelevän Nyytin selkää. Itsellä on todella hyvä mieli, kun on saanut asiat taas raiteilleen. Kukas se olikaan kun sanoi jotain siihen tyyliin, että elämä yhden kissan kanssa on kituuttamista? Oli kuka oli, oli oikeassa. Pumba on taas oma vanha itsensä, ja eilen lopetti minulle kiukuttelun ja antautui rapsuteltavaksi.

Kiipeilypuu sai tänään kissanminttukäsittelyn, ja voi pojat sitä kissain hyörinää… Pumbakin meni ihan pähkinöiksi, vaikka muistelisin ettei se ennen ole kovin innostunut ollut.

Meidän penikka on oppinut kävelemään, mutta rauhallinen veijari tämä yksinäinen pentu kyllä on. Sylissäkin se nukahtaa makoisasti ja näkee hurjia unia .

Tässä virallinen 3-viikkoiskuva:

Minä voisin viettää vaikka kuinka monta tuntia lattialla pennun kanssa kellien. Hurmaavan ihana otus!!!

Emäkissalle varasin ajan sterilaatioon. Kerroin penikoinnin ajankohdan ja antoivat ajan 13.6 leikkaukseen. Ehkä hivenen liian aikaisin...? Pentu on silloin 6 viikkoa vanha. Pitäisköhän siirtää vielä eteenpäin tuota leikkuuta?

Voi kun höpönnöpöt varpaat, kun erottuvat vielä noin selvästi toisistaan. Noita ei kyllä raaskisi liata, vaikka eiväthän ne sisällä likaannukaan.

Heeeiiii mä en kestä, kattokaa nyt noita varpaita, miten ne on liiskana maata myöten. Ja tuo nassu… Ei ole ihme, että Titamiinia vetää lattialle kellimään :wink:

Vähänkö olen muikeana, mökiltä soitettiin ja sieltä tulee kohta neljä nau-ki-kalaa. NJAM

Tässä väsynyt saalistaja, mutta ah niin onnellinen.

Titaminin kolmiviikkoinen on niiiin suloinen!

MIKÄ tuo Mairen kissan saalis oikein ok? :o0

Tyttäreni kissa on tää saalistaja, joka on napannut vesimyyrän.

Voiiiiih, nyt mä en kestä kans: Trigona sai mut vedet silmissä hekottamaan sanoillaan pikkukisusta “Heeeiiii mä en kestä, kattokaa nyt noita varpaita, miten ne on l i i s k a n a maata myöten” . Hehhhheeeeeehhh, liiskana, toisen pikku-varpulit.

“Kissa perheessä täydentää elämää. Jeesuksellakin oli kissa, eikä kukaan valittanut.” Nimim. Tietävä/ Kymen sanomat/tekstaripalsta.

Penikka on multivarvas. Etutassuissa on kahdeksan varvasta ja takatassuissakin kuusi.

Tässä vähän heikkolaatuinen kuva - pentu nukahti syliini:

Voi pirulainen Titamiini, etkö suloisempaa kuvaa saanut? Melkein ihan ärsyttää kun ei pääse koskemaan :slight_smile:

Aivan liian ihana! Se saisi nukkua mun sylissä ihan milloin vain! Ja tuommoinen suloinen pilkku leuan alla.

Vietävän suloisia kissoja täälläsydän!

Meidän kissat ovat tottuneet jo niin valjaskävelyyn, että joka ilta on mentävä kissojen ehdoilla.
Yhtä aikaa en uskalla vielä talutella, ettei mene narut sekaisin.
Tässä kuvia Awan ja Musun kesähuvilalta:

Jotenkin tässä alkaa tuntua, ettei tuota ainokaista raaski mihinkään luovuttaa. Eihän tässä muuta, mutta kun noita aikuisiakin on jo neljä… Mitä mieltä Temsku on, onko neljällä ihan kituutamista ja viides on välttämätön?

Titamiini, eikös viisi mene ihan siinä kuin neljäkin? ;O)

Kesäheinä, erittäin fiksu ulkoiluttamiskeino! Meidän kissoilla on kanssa pienimuotoisena sama, nauttivat olostaan, auringossa saavat ottaa kunnon nokoset turkki kiiltäen…kissan elämää!

Viisi olisi ihanteelinen määrä, sanoisin… Olen isännälle vihjaillut että meiltä puuttuu vielä harmaa ja valkoinen kissa sekä jonkun muun värinenkin. Ei ota kuuleviin korviinsa.