Kissa, Osa 1 (alk. 15.3.2007 ->), Suljettu

Hahhaa, ettepäs arvaa, mistä tuo autuas ilme oikein onkaan peräisin! Kyllä iso nauru pääsi viime yöllä, kun heräsin pariskunnan lemmen leiskuntaan jalkojeni päällä :DD Hienotunteisesti koitin hivuttaa jalkojani pois altaan, johon Pumba havahtui ja lopetti puuhansa.

Voi että, pääsi Pumbakin viimein tyttöjen makuun vaikka munaton onkin. Ja Nyytillä vasta autuas ilme silloin yöllä oli… Juu, neidillä on kiima. En ihan kamalia määriä viime yönä nukkunut.

Minusta tuntuu, että Nyytillä oli silloinkin jotain kiiman rippeitä päällä kun tuli meille, eli reilu kaksi viikkoa sitten. Ja nyt tuli taas. Onko mahdollista? Ja loppuuko ikinä? :smiley: Minulla ei ennen tyttökissaa ole ollut.

On mahdollista ja peräti hyvin todennäköistä, että kiima on suht jatkuvaa keväisin kissalla.

Meillä oli ennen oikea moukusaukko joka oli pakko leikata, koska oli aina hyvin hyvin voimakkaasti kiimassa.

Yritettiin teettää pentuja sillä, niin kollikin pelkäsi sitä =)

Viimeisin tyttökissa tuli meille, oliko 8 - 10 kk, ja 2 viikon sisällä tuli juoksu. Kuulemma olisi jatkunut aika lailla koko kevään vähän väliä, jos ei olisi leikattu…ja sitten syksyllä uusiksi.

Vai sai Nyyti Pumban vallan villiinnytettyä?

Meidän tytteli kieri silloin lattialla, mourusi ja oli kovin hellyydenkipeä ihmisiä kohtaan, mutta en heti edes tajunnut, mistä oli kyse. Sitten vasta, kun se yritti houkutella leikattuja poikakissoja kanssaan karkeloimaan niin välähti!!

Ei mekään silloin juuri nukuttu, kun se piti semmoista melttoomista, että sulhasia tänne ja sassiin!

Hiukanko oli helpotus, kun oli leikattu ja kissu parantunut ja rauha maassa!!

Halunneeko meidän 5-vuotias Miuku vielä kasvaa, kun on mennyt kasvihuoneeseen?

Meillä joskus kauan sitten tyttökissa tarjosi itseään suomen pystykorvalle, kun oli kiimassa ja kollia ei ollut! Oli siinä koiralla ihmettelemistä!

mitä niistäkin olisi syntynyt, haukatteja?

Jos minä kyllästyn tuohon kiekumiseen, on Pumbakin varmasti ennen pitkää kypsä siihen että koko ajan on toisen takapuoli naamassa. Seuraavaa tilipäivää taitaakin sitten seurata ell-reissu. Ähh, hermostuttaa jo nyt vähäsen ajatuskin eläinlääkäriin menosta…

Ja sitten. Olen yrittänyt kuukkeloida kissahoitolaa Tampereelta, en ole löytänyt. Tietääkö joku jonkun hyvän paikan?

Minunkin pitää laittaa Sanni kasvamaan, kun on niin siro neiti.

Nyytille tekisi myös terää, vaan kun ei ole kasvihuonetta. Jos jollekin penttiläiselle kasvukuurille?

Voi Trigona, eikö joku sun tuttavasi, joka on kissa-fani, muttei ole omaa kissaa, ottaisi väliaikaishoitoon kisusi ? Minä olen siihen vähän liian kaukana. Minusta sellainen on ilo niin kissan omistajalle kuin myös sille, joka saa nauttia kissasta kotonaan vaikkei omaa olekaan. Ja varmasti kissa saa ainakin seurustelua ja silittelyjä niin ettei ehdi edes kaivata kotiväkeään.

No kun. Yleensä olen ottanut karvaisetkin mukaan reissuihini tai sitten jättänyt kotiin keskenään, yhden yön pärjäävät kyllä (Timon ja Pumba olivat joskus kaksikin yötä). Mutta nyt tämä uusi pieni aiheuttaa päänvaivaa, kun en oikein vielä tunne tapojaan, että meneekö ihan mahdottomaksi. Ja mukaani en voi ottaa, koska se kakkailee kaikkialle muualle kuin laatikkoon. Vieraassa paikassa (eli anoppilassa) se kakkaisi ympäriinsä vuorenvarmasti, enkä siis vie sitä tuhoamaan vasta remontoitua vierastaloa jotta minä saisin hävetä silmät päästäni.

Ja vielä, minun pitää todennäköisesti menosuunta kulkea bussilla, enkä tiedä millainen matkustaja Nyyti on. Pumba muistaakseni vähän pelkäsi linja-autossa…

Hoitaja meillä kotona voisi hyvin käydä, mutta en tunne täältä ketään. Siis Tampereelta. Muuten se olisikin kaikkien puolesta paras vaihtoehto, minun puolestani se hoituri voisi vaikka asua kämpässämme sen ajan kun palveluksiaan kaivattaisiin. Mutta kun sekin olisi juhannuksena…

Trigona: meidän pojat käy kyläilemässä Jellonan kissahotellissa http://www.kolumbus.fi/elise.ramo/ . Jos puolen tunnin matka Orivedelle ei ole liikaa, niin siellä kissat on takuuvarmasti hyvässä hoidossa. Siitä, onko juhannuksen aika jo täyteen varattu, en tiedä sanoa.

Missäpäin Tamperetta asut? Voisin muuten vaikka itse käydä muutaman kerran kurkkaamassa, että kisuliinisi ovat kunnossa, mutta siskon häät pitävät mut kiireisenä juhannuksen ajan.

Yritän kaivella muistilokeroitani, mistä oli kyse, kun jonkun yhdistyksen ihminen kävi ruokkimassa kaverini kissaa... se oli joku 4H-yhdistyksen tapainen juttu, joka tarjosi tällaista palvelua .

On teillä suloisia kissoja. Vaan ei ole kellään sellaista kuin meillä:

Kaksipäinen, Riitusiiripomppivaa naurua

Voi mikä ihanuus,kaksipäinen. Ja hauskasti on naamat toisinpäin, nimet voisivat olla vaikka Pitkin ja Poikin.

Eeeeh, Pitkin ja Poikin, voi jee! Kyllä vain RiituSiiri on komea eläin.

Mahdottoman hyvät ilmat käytettäväksi täydelliseen rentoutumiseen..

pprrhhnnauhh.

Tuolla on kyllä hiki, kun on nenäkin niin punainen. Ja minä kävisin kyllä tuon massukan kimppuun mussuttelemaan.

Kiitoksia hoitolavinkeistä. Otan ehkä jo huomenna asiakseni soittaa ne läpi.

Milla-vanhus on löytänyt mukavan paikan aamuauringon palvontaan.

Voi mikä patsas!