Kissa, Osa 1 (alk. 15.3.2007 ->), Suljettu

Odinille ja Röllille terveisiä Löösatilta.

Pennut ovat ottaneet ensiaskeleensa tänään. Vähän horjuvaa tuo vielä on. Muuten sekä emä että pennut voivat TODELLA paksusti. Pennut ovat lihoneet sunnuntain virallisesta punnituksesta 80 g. Itse rinsessa näyttää siltä, että se olisi taas paksuna, mutta se ei VOI olla mahdollista. On vaan syönyt aika hyvällä ruokahalulla. Tällä hetkellä uppoaa lähinnä raksut. Pakko alkaa säännöstelemään ettei se halkea.

Jadea jätti illalla terassin oven auki. Minä olin pesemässä rinsessan huoneen ikkunoita. Kurkkasin sängyn alle. Kissa höristi korviaan ja lähti juoksemaan kohti ovea. Minä perään ja huusin että “Ovi kiinni ! Kissa karkaa !” Eihän se isompi kissa kuullut. Niin juostiin kissan kanssa peräkkäin kohti terassin ovea.

Oven kohdalla kissa vetää jyrkän oikean ja hyppää keittiön penkille jääkaapin eteen. Katsoo vaan ihmeissään, että mikä tässä nyt niin ihmeellistä oli … leikkeleitähän tässä oltiin hakemassa…

Hyvä että voivat paksusti, sekä emo että pennut. Täytyyhän emon syödäkin hyvin että maito riittää :slight_smile: jokos pennut on maistelleet kiinteää ruokaa, vai ollaanko vielä kokonaan imetyslinjalla? (itselläni ei ole koskaan ollut noin pieniä pentuja niin en tiedä miten kaikki ajoittuu…)

Tosi hienoa, että Odin on tervehtymään päin. Toivotaan, että vaivoja ei olisi enää, eikä tulisisydän.

Ihanan pehmoinen tuo uusi vauva-kissa nuori herra, joka vielä nimeä vaillahymy. Nallen pehmoinen.

Satua, kiinteää ruokaa voi antaa vasta noin kuukauden ikäisenä, eli noin puolentoista viikon päästä.

Meillä ei ole moneen vuoteen käynyt niin paljon vieraita kuin viime viikkona. Mistähän tuo mahtaisi johtua … ? Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin vieraat alkavat kysellä, että missä ne kissat on :slight_smile:

Ihmeen hyvin Löösatti on vieraiden antanut pentujen kanssa leikkiä ja silitellä. Tosin joko Jadea tai minä ollaan aina paikalla. Itse se merkkaa puskemalla kaikki vieraat, mutta seuraa sitten hyvin tarkkaavaisena sängyn alta, mitä tapahtuu.

En tiedä, miten L suhtautuisi jos joku outo ihminen menisi yksin sinne pesälle. Aika pelottavan näköiset kynnet ja hampaat sillä nimittäin on, peto mikä peto. Ja on varmasti joutunut niitä käyttämäänkin tositilanteissa kun on viikkoja luonnossa villinä elänyt.

Emot kyllä aina seurailee että mitä porukkaa käy pentuja taputtelemassa. Muistan kun oltiin Cassandraa ja Odinia katsomassa kun olivat ihan vauvoja vielä, niin emo seurasi kokoajan silmä kovana, ja isä kaappasi välillä pennut omaan koppaansa viereensä :slight_smile:

Huomenna palataan Itä-Suomesta takaisin kissojen luo. Kova ikävä on jo, en oikein osaa nukkua öitä kun ei ole ketään kehräämässä vieressä.

No nih ! Nyt on kakattu reippaasti ensimmäisen kerran Vapon puupelletteihin (6,95 euroa / 20 kg) :slight_smile: Juhlaa ! Lasi punkkua (siis ei kissalle vaan meille) ja kynttilät palamaan (tähän tosin oli toinenkin syy…) !

Hinnan lisäksi hyvä puoli on, että nämä pelletit ovat sen verran raskaita, ettei ne lentele ympäri kämppää pyhän toimituksen aikana.

Rautakaupassa naismyyjä sanoi, että eihän näitä pellettejä kesällä tarvitsisi varastossa pitää, mutta kun jotkut käyttää niitä kissanhiekkana. Minä vain siihen viheltelin että just niin. Eikä täti käynyt edes tarkastamassa peräkonttia.

Voi hyvä tavaton sentään! Aivan käsittämättömän lutunen!

Tuo pikkuinen on kai maailman suloisin olio!

pomppivaa hymyä...kissa vieköön kyllä sull on silmät, mutta mistä sä ne sait...pomppivaa hymyä Lutunen pikkuinen aivan verrattoman suloinen pus pus.

mennyt varmaan minulta ohitse, mutta joudutteko antamaan nämä suloiset kissanpennut pois, vai saatteko pitää ne itsellänne. Miten tarina päättyy…

mennyt varmaan minulta ohitse, mutta joudutteko antamaan nämä suloiset kissanpennut pois, vai saatteko pitää ne itsellänne. Miten tarina päättyy...

Ihme juttu, kun ei anna laittaa pikalisäystä. Höpisee jotain linkin eheydestä.

Hellanen aika tentään, onko maailmassa tosiaan toinen yhtä suloinen kissavauva kuin meidän Rölli?

Eilen taas meni päivä mökillä. Siellä on siinä mielessä rentouttavaa, että istutukset on täysin siskon hoidossa hymy. Aikoinaan sanoin, että istuta mitä haluat mutta minä en hoida (kotona tarpeeksi tekemistä). No, luonnontilassahan se ranta on suurimmaksi osaksi; pusikoitunut vattua ja pajua ym. Vesuri ja viikate pitäis laittaa heilumaan.

Rölli oli taas niin polleaa poikaa (?) kun pääsi kiipeilemään kaiteille.

Äsken tuossa imuroin ja pesin lattiat Röllin tiukan katseen vartioimana; en päässyt yhtään fuskaamaan allapäin Vähemmästäkin katti väsähtää, nyt nukkuu tulostimen vieressä Sitäkin hänen piti aamupäivällä vahtia, kun kopioin siskolle pitsimalleja.

Ajattelin, että jospa siirtäis tuon kissahuussin ainakin päiviksi ulos, kun Rölli ruopsuttaa hiekat aina pitkin lattioita. Vielä parempi olisi, jos hän oppisi asioimaan muuallakin ulkona, kuten kaksosetkin. Riitu ja Siiri ovat taas helteillä viettäneet paljon aikaa ulkona, pensaiden alla nukkuen.

Rölli on kyllä niin hurmaava :slight_smile: Kasvanutkin hurjasti.

Ihania kisuja! Mutta hoyabella missäs se keväinen pentu on, joka seurasi aina sinua (vai onko se toi mistä laitoit kuvia).

Tuo pieni kissa noissa kuvissa on aika ihq.

Yritettiin ulkoiluttaa Löösattia tänään. Itse en tilannetta nähnyt kun olin naapurin rouvan kanssa varastossa. L oli istunut Jadean olkapäällä, eikä ollut suostunut liikkumaan mihinkään.

Kun naapurin rouva tuli hakemaan talouspaperia, oli kissa hypännyt suoraan sisälle.

Siivosin L:n huoneen. Vaihdoin petivaatteet, pesin lattian jne. Mietin ensin että mitähän tuo kissa tästä tuumaa. Mutta sehän vaan istui työnjohtajana aina vapaassa paikassa ja näytti tassulla että “tuolla on EDELLEEN pölyä.”

…huokaus…

Ihan niin kuin Röllikin oli mun siivoustyönjohtajana ;D. Siinä on selvästi pomon ainesta, vaikka vielä joutuikin perääntymään kun Siiri sähähti; mitäs hyppää yllättäen toisen päälle koriin :~/.

"Tässä olis hyvä ottaa aurinkoa - jos se vaan paistais."

Meri-ilma nälättää!

Emo olet laittanut tosi kivan kuvasarjan Röllistähymy. Anna kovasti haleja ja silityksiä RÖLLILLE hän on niin vietävän suloinen mussukkanaurua. Ai siellä ei paista aurinkotuolille, täällä Merimaskussa (=Naantalin lähellä) paistaa ja varjossakin on ollut 30 astetta. Huh hellettä. Awa ja Musu kissat viihtyivät tuvan puolella viileässä koko päivän. Vasta iltapäivällä halusivat ulkoaitaukseen, kun siellä on jo sen verran varjoa.

Että minä sitten tykkään kissoista. Mutta työni estää niiden pidon toistaiseksi kodissan., mutta sitten joskus kyllä otan eläimiä, kissoja, koiria. ja nautin!

Onhan niitä ollut, mutta jouduin luopumaan hoitolasten takia, se on sitten väärin, ettei saa pitää eläimiä, että joku määrää, mitä kasvatan, kodissani.

Kunta!