Kissa, Osa 1 (alk. 15.3.2007 ->), Suljettu

Mun ei ole tarvinnut pyyhkiä yhtäkään lätäkköä, vaikka kolme kissaa on tullut vuoden sisällä pentuina taloon. Kielletyt paikat (kukat) oppivat kerrasta, kun käytettiin vesisuihkepulloa. Siis vesisuihketta, ei sillä pullolla heitetty kissaparkaa ;D. Hiekkalaatikko on vielä sisällä, mutta Röllikin tekee asiansa mieluummin ulos - niihin paikkoihin, joita isäntä tai minä ollaan kaiveltu nurmikko tai istutukset mielessä ;D. Saa nähdä onnistuuko ensi keväänä nurtsinkylvö ollenkaan, kun neiti on koko ajan lannoittamassa niitä paikkoja.

Musu tuli Nauvosta, eikä osannut käydä hiekkalaatikolle. Mutta Awa opetti, samaten hiekkalaatikot, joita oli niin paljon joka seinän vieressä, ettei enää voinut muualle pissiä kuin hiekkalaatikolle. Sitä mukaa kun Musu oppi, vähennettiin hiekkalaatikoita, niin että oppi ihan vessan hiekkalaatikolle eräänä päivänä. Tähän harjoitteluun ei mennyt kuin kolme päivää. Kyllä sen hiekkalaatikkomäärän kesti. Onneksi oli kesäaika ei käyneet vieraat sisällä naurua.

Kissakuume pahenee… :stuck_out_tongue:

Joni, löytöeläintalot täyttyvät kissoista näin syksyllä, käyhän katselemassa netistä =)

Missä päin Joni vaikutat ?

Olen Vantaalla :slight_smile:

Voi kun kaukana. Täällä Keski-Savossa yhdessä maalaistalossa olisi kohta luovutusikäiset pennut. Ei ole tuojaa. Onhan siellä lähempänä isoja löytöeläintaloja ja kohta on kesäkissojen markkina-aika. Pelasta yksi heistä.

Kyllähän niitä kissanpentuja on kaikki paikat väärällään! Puhumattakaan aikuisista kissoista. Ainoa ongelma uutta kissaa keväällä etsiessäni oli se, että mistä tiedän ilmoittelijan olevan edes hitusen luotettava. Silti en joutunut kovin kauaa etsimään, vaikka melkoisen tiheästä seulasta ilmoitukset läpi laitoinkin. Jos ilmoituksesta selviää vain kissan väri, tai suomenkieli on täysin hakusessa, en katsonut kahdesti.

Mitä tarkoitat ilmoittelijan luotettavuudella ?

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Maksi&image_id=64592435 Voi kattokaa tota pientä kisuvauvaasydän sydänsydän

Aivan ihanan suloinen kisu siellä vällyjen alla!

Joni tutkailin tätä apulan sivustoa, ja siellä oli ainakin kahdessa kohtaa kissanpentuja Helsingissä. En osaa sanoa minkälaisia perheitä, mutta katsoten ja kysyen se selviää. Tässä vielä sivut:
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/apula/apula.pl?10

ihana

Kiitos Kesäheinä. Pitää perehtyä noihin ilmoituksiin :slight_smile:

Kasuariina, kyllähän netissä ilmoittelijoita löytyy joka junaan. Jos ei aivan pentutehtailusta kyse olisikaan, halusin silti olla varma, että kissa jonka otan, on ollut rakastettu ja hyvin hoidettu jo aikaisemmassa perheessään. Ilmoittajan pitää olla täysi-ikäinen ja rivien välistä ei saa näkyä että kaikkein mieluiten laittaisivat kissan postiin ettei tarvitsisi olla missään tekemisissä uuden kodin tarjoajan kanssa.

Ensimmäinen suunnitelmahan minulla oli ottaa kisu KKY:ltä tai vastaavasta paikasta, mutta sanoivat siellä suoraan että ei ole sitä mitä etsin (siis alle vuoden vanhaa tyttöä), ja itsekin kehoittivat etsimään muualta jos en ole valmis odottamaan kesän loppuun. No, en ollut.

Nyytistä ja sisarestaan ilmoittanut kertoi, että luopumisen syynä on pitovaikeudet, mikä jo yksinään oli tosi iso plussa. Siis ettei luovuta sen iänikuisen allergian takia, mikä voikin sitten osoittautua vaikka miksi kissan taudiksi tai käyttäytymisongelmaksi (toki pitovaikeuskin voi olla käyttäytymisongelmaa, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan). Hän kertoi kakistelematta ja kiertelemättä kaiken mitä halusin tietää, tuli itse tuomaan kisun meille, ihasteli Pumbaa ja joipa kahvitkin. Ja salaa tirautti pari kyyneltä Nyytin kanssa keittiössä kun lähdön aika tuli.

Joni, voit myös kysyä HeSYstä onko heillä luovutusikäisiä pentuja. Hain oman kissani (se oli tosin aikuinen ja oli ollut tiineenä löydettäessä) HeSYn kissatalosta n 9 v sitten.

No mulla on tässä harkinnassa nyt se Hesy just. Mutta kissan ottaminen on niin iso päätös, että pitää harkita tarkkaan. Kyllä mulle varmaan joku kati tulee :stuck_out_tongue:

Kiitos Trigona vastaamisesta. Minä kai vähän sinisilmäinen :slight_smile:

Varmaan kaikki olette huomanneet, että niin minäkin, eikä parane edes iän ja kokemuksen myötä.

Oi, söpö sarja!

Hieno sarja ja etenkin kiva, että sisustus on tehty kissan värien mukaan? =D