Kissa, Osa 1 (alk. 15.3.2007 ->), Suljettu

Kissat voivat olla tosi kivoja, mutta jos niitä on aidan takana villeinä joita eläinystävä käy ruokkimassa papanoilla ja kalan jätteillä, alkaa päre osoittaa kytemisen oireita.
Enimmillään 14 villiä ja 6 kesyä kissaa.
Jopa raastupaan asti näissä asioissa ollaan menossa.
Nämä luontoystävät eivät voi ymmärtää miksi nyt yht, äkkiä heidän rakastettunsa aiheuttavat harmia. Haastoivat minut julman ihmisen oikeuteen.
Verkot aidalla, appelsiinin kuoret ja muut suihkeet on kokeiltu.
Rotanmykky ja loukut on kokeilematta, mutta syksyllä nekin tulevatkuvaan.
Eli kissojen kasvattajat ajatelkaa tarkoin miltä teidän lemmikkinne näyttävät naapurien puutarhasta katsottuna.

Varsinkin jos talossa on lapsi/vauva, ei sitä uskalla ulkona nukuttaa kesäaikaan, jos tietää että yksikin kissa vapaana liikkuu. Minä sisäkissailija en kovin tyynesti katso vapaanaliikkuvien kissojen perään, voihan ne jäädä liikenteen uhriksi tai sitten jonkun idiootin ihmisen tai tehdä oikeasti hallaa naapurisopuun. Ei se voi niin vaikeaa olla...

Minä en kestäisi puoliakaan siitä mitä Kalevi, niin kissarakas ihminen kuin olenkin. Niitä papanoita on pitänyt meilläkin kotopihassa pois korjata (turha sanoa että sisäkissailijat korjaavat joka päivä muutaman...) Tuolla etelässä kissat vielä lisääntyvät ja elävät vuoden ympäri. Oli hurjaa lukea vanhasta pentistä Kalevin juttuja, sekin joka kävi kaulukseen kiinni....

En oikein ymmärrä mistä on kyse, mutta nuo on kyllä ihan sisäkissoja, Ne ei pihoilla juokse naapureita kiusaamassa.

Eikäkun Kalevi asustaa jonkun osan vuotta etelän maissa ja niissä maissa tuo kissaongelma on hiukka toinen kuin täällä, kun ei ole talvea ja pakkasta.

Kitti ja Iitu on ihan viattomia kuten meidän kissavanhus Jonttu, jo yli kuusitoista vuotta sisällä oloa ja valjastelua ulkona.

Kiitos karakali selvennyksestä.

Olen vielä keltanokka näillä kulmilla, joten ei oikein lamppu syttynyt, että mistä kyse.

Ai kun kiva kuulla Kalevista taas pitkästä aikaa! Asian vierestä, mutta kumminkin, koskas sitä lennellään tänne Villiin Pohjolaan taas?

Tuota samaa ongelmaa kuin Kalevilla katselin Sisiliassa. Ei Suomessa sentään kukaan ota ruokkiakseen puistoon tai pihaansa kymmentä kulkukissaa. Olisiko niin, että ruokkijat ovat sellasia henkilöitä, joilla ei ole mahdollisuutta pitää omaa lemmikkiä eli kissaa.

Tsemppiä Kaleville. Toivottavasti voitat juttusi. Ja rotanmyrkyt vain käyttöön, ei kait siinä muu auta. surullinen.

Älkää hyvät ihmiset rotanmyrkyllä kissoja ojentako! Loukuttaminen ja kivuttomalla tavalla lopettaminen on hyväksyttävissä, mutta myrkyttäminen on niin tuskallinen ja epävarma keino, että sitä ei pitäisi ikinä mennä tekemään. Kalevi, eikö sielläpäin ole minkäänlaisia löytöeläinsuojia tms. jonka avulla ongelma saataisiin järkevästi ratkaistua? Viattomiahan ne eläimet siihen tilanteeseen ovat, ne eivät ymmärrä olevansa ihmisten välisten kiistojen syynä.

Tässä kuva toipilaasta, naamakuvalla en halua järkyttää.

Miksi toinen on toipilaana? Pikaista paranemista kattisellesydän.

Minäkin kyllä tuosta rotanmyrkyllä myrkyttämisestä hiukan älähtäisin. Kyllä joku parempi keino olisi paikallaan. Ei varmasti ole mitenkään herkullinen kuolema. Oman koirani menetin viime jouluna, epäilynä oli rotanmyrkky, mutta paljastui sitten autoimmuunisairaudeksi. Oireet olivat aivan samanlaisia kun myrkytyksessä, voin kertoa, että oli kyllä kamalaa katsottavaasurullinen. No, mutta Napin nyt hyvä ollasydän

Roach, kurkista taaksepäin tätä viestiketjua,kissamme oli karkuteillä ja joutui haulikolla ammutuksi. Paranee onneksi.

Voi P%¤&"LEvihainen. Kylläpä on pöllöyden huippu ollut haulikolla täräyttäjä, kamalaa.

Onneksi toinen paranee *rapsutuksia*hymy

Oikeuteen tässä näiden kissojen takia joutuu 15.5. Olen kuulemma uhkaillut ja lyönyt kissojen ruokkijaa.
Nyt oni ilmeisesti palattu lapsuuteen ja unissakävelyyn,. Kaippa jollakin sellaisella reissulla tuo on tapahtunut, kun en itse sellaista muista.

Reilusti asian vierestä, onko jollakin hyvää tietoa miksi tuo lapsuuden aikainen unissakävely on palautunut ?

Onneksi myös tuo villien kissojen määrä on pudonnut n. 3..4 kappaleeseen oltuaan aikaisemmin 10...14. Suurin määrä on ystävien kertoman mukaan 23.
Ilomielin maksan jotakin jos saan tämän tilanteen pysymään. Naapuritkin kävivät jo kiittelemässä.
Myrkytyslinjalle en lähde, mutta loukutusta voisin ajatella.

Suomen kesä jää taas lyhyeksi, mutta ei hyvää mahan täydeltä. Suomeen 15.6 ja takaisin 14.8

Jakaranda paikallisen baarin edessä täydessä kukassa.

Minä oon kans huomannu että kun tulee kinaa niin se vaikuttaa ilmeisesti myös ihmisen uniin niin paljon että tulee unissakävelyä kuvaan... ;)

Niin ja paljon paranemisia ja rapsutuksia kaikille kipeille kisuille! aurinko

meilläkin naapurin kissat jotka ovat ulkona vuorokauden ympäri , käyttävät vessoinaan meidän ja parin muun naapurin terasseja .. niiden omistaja ei pidä niistä järin hyvää huolta kun -30 asteen pakkasessakin kissat joutuvat olemaan koko vuorokauden ympäri ulkona paitsi puolen tunnin "ruokatauon" aikana saavat mennä sisälle.. no-jaa meidän terassin ovat kissat pikkuhiljaa jättäneet rauhaan kun tietävät että meillä asuu koiria ja jompikumpi onkin melkein aina terassilla kiinni..

Hyvä malvankukka että kissasi on paranemassa ! sydän

muuten, olettekos tavanneet puolisokeaa kissaa koskaan? kaverillani oli kissoja (heillä oli hevosia myös naurua) ja yksi tekaisi sitten poikueen ja yksi niistä syntyikin puoli sokeana. Kasvettuaan kissa käveli, tai pikemminkin marssi hienosti ja ylväästi etutassu aina ojossa kun piti hieman tunnustella että voiko tähän astua. mutta elää "normaalia" kissanelämää ja pärjää vähintäänkin yhtä hyvin kuin muut kissat talossa.

Samassa paikassa, mistä on kotoisin meidän Maija, tulee kesä-heinäkuun vaihteen tienoilla luovutusikään kokovalkoinen "pekka" elikkä häntää vailla oleva katti. Tarjouksia voi jo jättää :)

Tänään poikkesin eräällä lypsykarjatilalla näyttämässä oikeita lehmiä lapsenlapselle. Siellä oli navettakissillä pennut ja sillä emolla lisäksi imetettävänä naapurinkin auton alle jääneen emon pennut, yht. 7 pikkukissiä. Jos joku haluaa välttämättä esim. punatiikerin, kokosinisen tai ruskeatiikerin kissan, voin avustaa hankinnassa.

Auts, auts ja oih voih ! Kyllä nyt taas koskee kissahermoon, mutta ei sittenkään eikä vieläkään nuo ole minua varten.

Minun kissahermoani puudutan ajatuksella, että saan ottaa vain täysin pikimustia kissoja sitten kun viimein voin kissan ottaa...silmän isku

muajussille silmän isku

Kiitos, hän on täydellinen. Ihan sormissani tunnen tuon turkin siloisuuden ja pehmeyden. On tämä tuskaa, kuulkaa.