Kissa, Osa 1 (alk. 15.3.2007 ->), Suljettu

Nelosessa olisi vähän jotain poikkeavaa

Ykkösestä muodostuu ainakin mielikuva lempeästä ja helläluontoisesta kisusta, joka vaatimattomaan tyyliin kuitenkin tiedostaa vastustamattoman kauneutensa. Lisäksi siinä ei salama peilaa silmiin "häijyä" kiiltoa, vaan katse on todella kaunis. Siis ykkönen.
Nelonen on kuvana mielestäni todella viehkeä, mutta ykkönen tekee kissastasi niin ihanaluontoisen näköisen.

Samaa mieltä olen puurtajan kanssa, ykkösessä Cassandra näyttää niin mahdottoman kiltiltä ja suloiselta, ja juuri siltä että tietää itsekin olevansa hurmaava, mutta nelonen on taas kuvana hyvä. Kolmosessa taas värit näyttävät upeilta, mutta taidan silti valita ykkösen tai nelosen.

Pakko kertoa teillekkin. Tänäaamuna herätessäni ihmettelin, että mihinkäs meidän toinen kissa on kadonnut. Etsin Siiri-kissaa joka paikasta, mutta ei löytynyt. Yhtäkkiä huomasin yläkerran ikkunan, joka oli jäänyt yöksi auki. Minähän pinkaisin pihalle ja kiskittelin kisulia, mutta mitään ei tietenkään kuulunut. Menin sitten sisälle ja etsin taas koko talon läpikotaisin eikä mistään löytynyt kissaa, istahdin sitten aamukahville ikkunan ääreen ja vahtasin ulos ja toivoin, että näkisin edes vilahduksen jossain. Kahvin hörpättyäni päätin lähteä vielä ulos etsimään ja kävelin kissanhäkin luo, menin sisälle ja vilkaisin koppiin sisälle. Sieltä katsoi takasin unisennäköinen naama. Ilme oli juuri sellainen, että miks tulit herättään kesken unien?

Meni kummasti tuo loppu teksti pitkäks. No kuitenkin kaikki kävi hyvin. Kissa oli saanut viettää jännittävää karkulaisyötä ja väsyn tullen oli painunut koppiin nukkumaan, onneks oli jääny häkinovi auki.

1. on paras kuva minun mielestä

Satua hei, minä tykkään kovasti ykkös-kuvasta, Cassandra on niin luonnollisen näköinen
(kaikki kuvat oli kyllä hyviä), niin kyllä nelonenkin, mutta oma suosikkini kuvista on ykkönen.
Ilme, asento ja värit hyvät.

Tompasta en olekkaan vähään aikaan lähettänyt kuvaa,
tämä tässä on tänään otettu työtauon aikana,
Tomppa on siis talon sydän kunkkupoika:

Kaarnikalle hei, tiedän tuon karmasevan tunteen, kun huomaa rakkaan kissansa häippässeen,
siinä kyllä pompahtaa hetkeksi sydän kurkkuun. Onni oli tässäkin mukana ja karkulainen
turvassa omassa häkissä.
hymy sydän kurnau!

Luin nyt vasta viestejä takaperin ja huomaan Satua sinunkin laittaneen samaan
7-päivän kilpaan kuvan, minä laitin aamulla sähköisesti tarinaa näistä kolmesta kuvien kera
(ei mulla mennyt eilen kuin puoli yötä kun tarinoita kirjoittelin)
Laita muuten ihmeessä monta kuvaa (ei siinä mielestäni mitään rajoitetta ollut,
laitin kolme kuvaa kustakin meidän kissasta).

sydänONNEA MEILLE MOLEMMILLE 2007 MAINIOIN MIRRI KISAAN JA TULKAA MUUTKIN MUKAAN!!!

paulastiinalla ja kurpitsalla ihanat kuvat.
paulastiinan kissan hätä ei kysy aikaa ja paikkaa, voi pientä mussukkaa,
kurpitsan käärme ekana pelästytti mut,
pieniä ja aivan iiiii...ihania kissoja kuvissanaurua.

Minä lähettäisin Cassandrasta sen RvaHelmin “uitettu kissa” -kuvan! =D
Noista Satuan kuvista ilman muuta ykkönen, se “vähänks mä oon ihana” -Krissekissakuva…

Joo Kesäheinä, samassa kisassa ollaan naurua Ei siinä lukenut mitään rajoitetta kuvien määrästä, mutta ajattelin etteivät ne sitten siellä valkkaa jotain ei-niin-hyvää kuvaa. Voisin kyllä minäkin laittaa kaksi kuvaa, sen ykkösen ja nelosen.

Tanu: Sen märkäkuvan Cassandrasta lähetin "viikon hauskat kuvat"-osioon jossa voi voittaa digikameran naurua Samaan syssyyn laitoin myös Odinin raadiomestari-kuvan.

Voi hyvä ihme miten se Kesäheinän kolli siellä retkottaa! Valmiina antamaan halin ensimmäiselle halukkaalle, ilmeisesti.

Heip, kyllä Tomppa on oikeesti mammanpoika eli tarkoittaa, että äitini hoitelee
silloin kun ollaan töissä tai reissussa näitä meidän kissoja ja mammanpoikaa.
Tomppa on se joka kehrää kun silittää PÄÄTÄ ja sanoo MAMMANPOJAKSIsydän!
Musu puree nenää ja sormenpäitä kun kehrätyttää ja Awa silloin rakastaa täysillä eli
heittäytyy puolelta toiselle ja jos lopettaa silityksen niin auta armias mitkä äänet,
kaikki äänialat on käytössä taatusti jos silitys loppuu hänen mielestään väärään aikaan.

Laita vaan Satua 1 ja 4 kuvat mukaan ovat NIIN HIENOJA KUVIA,
uskon, että saat muuten digikameran sillä iii..hanan uitetulla märkäkuvallanaurua.

Odinillakin on tapana aina nassutella meidän sormia kun se pötköttelee sohvalla meidän vieressä ja hurisee minkä moottoristaan kerkiää. Yleensä se tunkee aina meidän väliin - tietenkin, että tulee silitystä molemmista suunnista! naurua

Näykkiinö muiden kissat? Kun Jontun nostaa syliin se alkaa lähes välittömästi kehrätä. Ja sitten se kehruunuuskuttaa poskea/nenää/otsaa ja koettaa ottaa kiinni. Jos päätä ei vedä taakse niin se napsaisee kiinni. Ei kuitenkaan silleen kita auki täysiä puremassa vaan ottaa vaan kiinni. Tosin jos se nenästä saa kiinni niin sattuu sen verran, että vedet tulee silmiin. Ja näykkimistä harrastetaan vain kehrätessä. En sitten tiedä, että koettaako se "hoitaa" mun naamaa vai mitä mutta sormia se ainakin joskus on nuollut.

Pitää vielä laittaa kaikille vinkiksi aivan mahottoman hyvä kissakirja, Varjak Käpälä. Ilmeisesti alunperin lasten- ja nuortenkirjaksi tarkoitettu, mutta muhun se ainakin kolahti ja melko kovaa.

Meidän Kirre puree leukaan tai nenään jos istun vaan puutarhanetissä enkä lähde antamaan maitoa vaikka se tulee näytön eteen kehräämään. Sillätavoin saa maitoa nopeasti.

Mun nykyiset kissat ei näyki, mutta jo edesmennyt Limppu näykkäsi aina nenänpäästä kun oli oikein superhellällä tuulella.

Kissat on kyllä niin ihania, ei voi kuvitellakaan elämää ilman kissoja sydän

Tänään muutin maalta kaupunkiin kissojen kanssa. Hiukan jännitti tämä suuri elämänmuutos, mutta aika rauhallisesti tämä on mennyt. Kissat lepäilivät reissun jälkeen saunan lauteilla ja nyt ulkoilevat parvekkeella. Ylihuomenna emokissa menee sterilointileikkaukseen. Samana päivänä luovutan yhden pennuista. Viimeinen pentu lähtee sitten perjantaina. Aika on mennyt kovin nopeasti näin jälkikäteen ajatellen. Lapset ovat lähdössä maailmalle. Kyllä heitä tulee ikävä vielä monta kertaa. Onneksi emo jää tänne ja kotiutunee city-kissaksi. Viikonloppuisin pääsee kuitenkin landelle.

Meillä nella oli eilen eläinlääkärissä kun alkoi sunnuntai-illalla yökkimään ja oksensi välillä limaa.Muutenkin nieli huonosti.Aamulla tilattiin eläinlääkäri ja siellä sit todettiin,et todennäköisesti on kurkussa jotain ylimääräistä. Nella rauhoitettiin ja kurkku tutkittiin.Siellä oli tietty ruohonkortta ihan tarpeeksi.Noh,korret pois ja kissa on taas entiselläänhymysydän.Pissat tuli alle,kun heräili kotona.Onneksi on taas kunnossa.Ensi tiistaina nella nukutetaan sit toisen kerran,kun neiti menee sterilointiin.Siitä sit toivutaankin vähän pidempään.Onneksi meillä on vielä ensiviikolla kesälomaa.Kivaa on katsella kissan touhuja.Menoa riittää välillä.Paljon kissa on ulkona.Sisällä käy lähinnä nukkumassa ja syömässä.cool

Samassa tilanteessa siis ollaan kohta Nellan emännän kanssa. Peukkuja leikkaukseen. Saa nähdä, miten toipuminen siitä lähtee.

Voi, Nellastakin on tullut varmaan iso tyttö jo sydän Saisikos kuvia??