Kahdentoista tunnin paasto on nyt alkanut. Hyvin rauhallisesti ovat kissat suhtautuneet tilanteeseen.
meille adoptoitiin 7v. leikattu tyttökissa. on tämä netti ihmeellinen kapistus
hän on Monica, olkaa hyvä
oijoi. Nyt kyllä saattaa huisa-tätikin pyöriä useimmin yllättäen teidän pihassa![]()
Nyt potilas on toipumassa leikkauksestaan. Hoipertelee aina välillä pari askelta eteenpäin ja lyysähtää sitten maahan. Hiukan ontolta tuntuu, että kissa oli tiinenä taas. Eihän se sinänsä mikään yllätys ollut, kun osoitti vahvoja kiiman merkkejä tuossa pari, kolme viikkoa sitten, ja nurkkiin ilmestyi komea kollikissa. Pari iltaa sitä mouruamista kesti. Nyt kuitenkin nämä pienet vaavit on abortoitu, eikä kissa tee enää pentuja.
Kävin tänään viemässä yhden toukokuussa syntyneistä pennuista löytöeläintaloon. Hiukan outo paikka. Annoimme pennun vain portin yli, emmekä päässeet katsomaan itse paikkaa. Aitauksen sisällä juoksenteli koiria ties kuinka monta. Toivottavasti meidän pentu sai kuitenkin rauhallisen sopen sisältä talosta. Kissan vastaanottaneet tytöt vakuuttivat,että kyllä pennuista on kova kysyntä näin kesällä, ettei meidän kissamme joudu siellä kauaa olemaan. Toivottavasti niin. Voin kuitenkin soittaa ja tiedustella tilannetta.
Huomenna luovutan sitten viimeisen pennun. Siitä kodista tiedän, että siellä ainakin kissaa hoidetaan hyvin. Sen parempaa kotia ei kissa voisi saada.
Täh? kissat paastolla? Eipä meille semmosesta sanottu ku varattiin aika ja käytiin leikkauttaan
Me oltais pennut haluttu mutta kaks kuolleena syntynyttä poikuetta sai riittää, niin meille kuin kissallekki. Kolmatta en olis kestäny, eikä olis varmasti kissakaan jaksanu. Joo kissanpennut menee varmana kesällä kaupaksi kun ilmatteeksi saa ja syksyllä niitä sitten orpoina vaeltaa metiköt täynnä, piä peukkua ettei teän misu joudu kesäkissaksi![]()
Pienipolku: rauhaisaa toipumista potilaalle
!
usva: Moi söpö
Monica (ihastuttava kuva) !
Ihana nähdä uusia kissa-tuttavuuksia täällä
!
Onnea kisuleille leikkauksiin ja potilaille toipumisiin
Ui juih, Monica, oletpas sinä viehko, kaunis kissaneiti![]()
Kissoille, niin kuin muillekin leikkauspotilaille, suositellaan 12 tunnin paastoa. Jos nyt kävisi niin, että eläinsuojeluyhdistykselle luovuttamani pentu päätyisi kesäkissaksi, niin tilanne on ainakin siinä mielessä himpun verran parempi, että keväällä huostaanottamani kissa oli tyttö, ja nyt luovuttamani oli poika. Kesäkissojen määrä säilyisi samana, mutta tilastoissa tapahtuisi pieni vimpsahdus sukupuolen suhteen. Tämä pentu ei siis ole poikimassa ensi keväänä, ainoastaan edesauttamassa vahinkoa, jos joku jättää tyttönsä leikkauttamatta. Sitä paitsi poikien sterilointi on halvempaa kuin tyttöjen. Turhaa spekulaatiota, kaikki tyynni. Minusta tuntuu, että olen osani tehnyt.
Tsemppiä Kesäheinälle ensi viikoksi!
Onkohan kenties viestini otettu jotenkin nokkaan vai käsitetty väärin kun noin äkäistä viestiä tulee
mitä tulee tohon poikimiseen, ei minun mielestäni ei toivottujen pentujen syntymisestä voi syyttää vain naaraita eikä niiden omistajia, vastuu on kummankin sukupuolen omistajilla. Leikkausten hinnoista olen kyllä tietoinen kun olen meän kissat leikkauttanut, tytön ja pojan. Enkä mie kyllä ole mitenkään iloinen siitä että "kesäkissojen määrä pysyisi samana". Ei nyt tarvi silti hampaita ruveta kiristelleen, kunhan vain sanoin, mie ainaki toivosin ettei meän tai kenenkään muunkaan kissanpennut kesäkissoiksi joutuis.
Voi kai sitä nokkaansa aina välillä nostaa! Olisin voinut luovuttaa eläinsuojeluyhdistykselle neljä kissaa toukokuussa, yhden emon ja kolme pentua. Sen sijaan hoidin heitä koko kesän, päätin pitää emon itse ja hommasin kahdelle pennulle kodin. Yksi päätyi nyt tuonne löytöeläintaloon. Eläinsuojeluvalvoja sanoi minulle keväällä, että voisin hakea ilmaisia kisssanruokia heiltä, mutta kieltäydyin tarjouksesta. En minä niin köyhä ole, että kissanpennut minut konkurssiin ajaisivat. Se kenkuttaa, että joku tulee maalailemaan piruja seinälle nimimerkillä "Pirulainen". ![]()
kunhan toivoin vain, ei tarvii kärvistellä. Se mitä sanoit sieltä eläinsuojelusta sanotun, toi vain heti pahoja mieleen. Nou hämminki, nimimerkit jätettäköön kommentoimatta![]()
Olen ymmärtänyt, että eläinsuojeluyhdistyksessä ainakin pyrkivät luotsaamaan perheitä, niin ettei pahoja heitteillejättöjä tapahtuisi enää. He tekevät kai jonkinlaisen uudelleensijoitussopimuksen, jos ongelmia esiintyy. Hyviä jatkoja sinullekin, Pirulainen, kattiesi kanssa ![]()
Ei näihin asioihin voi suhtautua muuta kuin optimistisella mielellä.
Tässä nella-neiti tällä viikolla omalla pihallaan.

jepjepjep...
Kuulostipa tosiaan oudolta tuo löytöeläintalo, kun ei päästetty edes sisälle katsomaan mihin kissa on muuttamassa ![]()
Ja tuosta paastosta, aina kun kissa menee toimenpiteeseen jossa se nukutetaan, on sitä ennen suositeltavaa pitää 8-12 tunnin paasto, koska kissalle tulee yleensä nukutusaineesta huono olo, eikä ole kiva kissan eikä lääkärin kannalta jos kissa oksentaa litratolkulla. Eihän ne tosin aina edes oksenna, mutta helpommin jos on syönyt juuri ennen toimenpidettä. Ja leikkauksessa tuohon paastoon on joku muukin syy, en vaan muista enää mikä :P
mieki aattelin ku ei etes sisään päästä...meile ei sanottu mittään paastosta, mutta onneksi kisut ei oksentanu ku sitten herättyään vähäsen.
Toinen syy paastoamiseen ennen nukuttamisessa on se, ettei kissa kuten ihminenkään nuku niin syvään uneen syöneenä kuin paastolla oltuaan. Itse en ainakaan välittäisi olla puolihereillä leikkauksessa, enkä oksennella/tukehtua oksennukseen leikkauksen jälkeen
Ihmettelen ettei paastosta kerrota. Leikkautin 2 kissaani paikallisella lääkärillä, paastot molemmilla 12 h, pojan leikkaus maksoi 80€ ja tytön 110€ , ettei kauheaa eroa kuitenkaan hinnoissa (sisältyy nukutuslääkkeet, rokotukset ja poliklinikkataksa).
Hei Pienipolku Kiitos Tsempataan, vaikka hurrrjasti jännittää, mutta se kai kuuluu asiaan, niin ne näyttelijätkin sanoo ennen lavalle ponkaisua.
Minäkin olen vienyt yhden löytökissan, joka tuli meidän pihaan kehräten löytöeläintaloon,
koska meillä oli tilanne, että oma kissa sairasti (diettimurot + virtsakivi ruoka) ja kahdessa muussakin omassa oli silloin hoitamista, emme voineet ajatellakkaan lisää.
Soitin ensin kaikki naapuritalot 10 km:n säteeltä läpi, sattuisivatko tunnistamaan kissaa, lähdin vielä ajamaan kaikki lähi-mökitkin läpi ja koska kukaan ei kesyä kissaa tuntenut, tiesin oikean paikan olevan löytöeläintalo, kyllä sydäntä kourasi, kun sinne pihaan ajoin, mutta mies vakuutti,
että kissa on niin kaunis, kiltti ja hyvinpidetty, että elleivät omaiset sitä täältä kaipaa, se löytää taatusti kodin. Olin täyttä hymyä kun ajoin kotiin, nämä sanat olivat mulle tärkeitä.
Olen varma, että vientisi oli oikea ratkaisu Pienipolku, hyvä talo se on, parempi kuin taivasalla
nälkineen.
Kiitos Kesäheinä! Juuri jotain tuollaisia sanoja halusinkin tänään kuulla. ![]()
Meidän emokissa laski alleen ja antoi ylen, mutta nyt on ollut rauhallista jo kolme tuntia. Ilmeisesti kissat reagoivat näihin nukutusaineisiin voimakkaammin kuin koirat.
meän eläintohtorilla leikkautus makso melekeen puolet vähemmän, narttukissoillehhan maksuun kuuluu antibiootti pistoskin. toivottavasti eivät olleet puolihereillä, kissathan kun eivät muutenkaan virallisesti nukahda.