Voi että se Nella osaa olla nätti, mä en saa tarpeekseni noista kuvista! Niin voithan tosiaan ainakin kokeilla antaa sillä muutaman raksun, jos ne kelpaisi niin ei pelkällä vedellä täyttyäisi masua. Kumma ettei ruoka kelpaa, kai sitä vielä jännittää uusi paikka sen verran.
Ihanaa Sinitalvikki että otitte Lassin huostaan, komea poika on tosiaan
Meilläkin Odin tulee juoksujalkaa heti jos joku menee keittiöön ja avaa kaapin jossa kissojen kuivaruoka on, koska murot on Odinin suurinta herkkua.
Onnittelut Kesärannalle ihanasta pienestä palleroisesta ! Söpö kuin mikä. Minua huolestuttaisi kamalasti, jos noin pieni ei söisi (ei siis mitään fakta-osaamista, olen kissaton). Alkaisikohan sille maistua, jos tarjoilisit sormin sille pieniä paloja erilaisia ruokia. Oletko kokeillut tarjota ihmisten ruokaa? Pieniä kinkkusirusia ja muuta hyvää ?
Muajussi, hyvä idea tarjota pikku makupaloja. Meillä jos joku ei suostu syömään jotain ruokaa niin minä kerron että tehdään sitten pieniä "linnunkieliä" (kaikki ovat oppineet tuon sanan) ja otan hyvin pieniä paloja ruokaa ja syötän kädestä ja kaikille kelpaa.
Yritäpä Kesäranta tuota konstia. Voi että tuo Nella on suloinen, ihana pieni kisulityttö.
Ei kelpaa.ei millään tavalla ruoka,mitä olen yrittänyt.Nyt ollaan päätetty miehen kanssa,et ellei aamuun mennessä syö,niin lähdetään viemään nella takaisin.Illalla ei ole enää edes nestettä juonut.Ruutalla annoin pienen tilkan kun ei muuten juo ja sekin tuli kohta ylös,eli oksentelu alkoi taas,noin vuorokauden tauon jälkeen.Ei tämä voi olla enää normaalia,ettei syö (yöllä 2 vuorokautta tulee täyteen ettei ole syönyt) ja ettei juo itse (viimeksi aamupäivällä juonut).Olen huolestunut oikein tosissani pennusta.Miten tämä on mahdollista et vedenkin oksentaa.Äsken kävi kakkalla,maukuu paljon sitä ennen kun oksentaa tai kakkaa.Kakka oli vieläkin aika vetelää ja vihertävää.Sydämeni särkyy katsella tuollaista.Mitä tein väärin,onhan meillä joskus ennenkin kissoja ollut.Pakko päästä viemään nella aamulla takaisin,ellei yön aikana tule muutosta parempaan.Kehrää kyllä vieläkin,mut ellei syö ja juo niin menee kohta tosi huonoon kuntoon.Kissa ei pelkää poikiakaan just ollenkaan vaikka meluavat.Aamulla on viimeksi leikkinyt,muu aika on mennyt melkein huilatessa.Silittämään kun menee niin alkaa vielä kehrätä ja leipoa.Aamulla soitan kasvattajalle ja todennäköisesti ilmoitan et vien pennun takaisin kotiinsa,Asia olsi eri jos ei olisi ongelmia oksentelun/syömisen kanssa.Mut tätä en enää ymmärrä et missä mättää.Voiko olla niin kova kotiikävä et reagoi näin?Tuskin sentään.....Kissan itsensä takia lähdemme häntä viemään takaisin,jos saisi elämänilonsa takaisin ja pysyisi näin kunnossa.Voih!!!!
Eläinlääkärille minäkin veisin. Meidän kissa sai pentuna nesteytystä kun oli oksennellut parin päivän aikana useasti. Riisin keitinvettä neuvottiin tarjoamaan ja vähitellen sekaan riisiä/raejuustoa ja kissanruokaa. Ja valmisruuan sekaankin käskettiin laittamaan nestettä, mutta jos ei kerran syö niin eihän siitä ole apua…
Voi ei :/ Nyt mulle iski paniikki. Tuo kuulostaa niin pelottavan tutulta. Eläinlääkäriä suosittelisin mäkin, koska Nella on vielä niin pieni pentu ettei se selviä kovin pitkään syömättä, eli nesteytys olisi varmaan tarpeen. Voithan koittaa huomenna viedä Nellan vanhaan kotiin ja olla siellä sen kanssa pari tuntia, ja jos ei sinä aikana syö niin mennä sitten lääkärille.
Olisiko siellä päivystävää eläinlääkäriä jonka saisi puhelimella
kiinni? Netistä löytyy varmaan joku numero josta selviää päivystäjä
joita on monin paikoin muutamalla kunnalla yhteinen. Heille maksetaan
myös ympärivuorokautisesta pääsiäispäivystyksestä, joten soittamaan vaan. Onhan sama
soittaako vaikka heti tai keskellä pääsiäispäivää. Joka tapauksessa on
kyse niin älyttömän pienestä pennusta että muutokset pahempaan /
parempaan voisi kuvitella tulevan äkkiäkin. Onko kissa voinut saada
jonkun pöpön tulomatkalla? Voiko kissa saada parvon?
Anteeksi että sotkeennun asiaan josta en ymmärrä kertakaikkiaan
yhtikäs mitään, mutta olen ihan kamalan eläinrakas. Meidän toinen
terrieri leipoo, ja siitä on sanottu että on vieroitettu liian pienenä.
Toimiiko kissoilla samalla lailla? Miehen sisko toi muinoin orvoksi
jääneen pennun kotiinsa ja ruokki naapurista lainatulla nuken
tuttipullolla. Pentu söi vain kun samaan aikaan pyyhittiin varovasti
peräpäätä märällä talouspaperilla, muuten ei syönyt alkuun ollenkaan.
Nämä taitaa kuitenkin olla tutumpia asioita teille
kisulinkasvattajille. Liikuttuneena seurailen täällä pienen rassun
elämää ja pidän peukaloita pystyssä että jo huomenna kaikki olisi
kunnossa.
Olimme eilen vanhemmillani kylässä ja Viiru oli ihmeellisen seurallisella tuulella. Se kiehnäsi koko ajan jaloissa ja halusi rapsutuksia. Mukavahan sitä onkin silitellä alkuunsa, mutta sitten se kellahtaa aina lattialle kyljelleen ja alkaa haroa suurilla piikkisillä räpylöillään. Se haluaisi kai painia, mutta en niin tykkää siitä reikäkuvioinnista omalla iholla.
Kävin eilen taas pitkästä aikaa kotopuolessa ja kissat kyllä osoittivat että oli ollut ikävä. Toinen sisaruksista (Puuma) hyppäsi sänkyyni ja pysyi koko yön jalkopäässäni (ensimmäistä kertaa ikinä) eikä siitä kehräyksestä meinannut tulla loppua. Aamulla huoneesta ei saanut lähteä, ennen kuin häntä oli leikitetty ja silitetty se puolisen tuntia.
Veli (Tikku) seurasi minua koko päivän minne meninkin vaikka linnut lauloivat niin kutsuvasti puissa (ei noin vanha maatiainen kyllä enää ketään saa kiinni). Se kävi tarkastuskierroksellaan talon ympäri, mutta vaati minut sinnekin mukaansa, ja vahti koko ajan että tulin perässä. Minua huvitti kun se jäykistyi havaitessaan kanat (jotka on siinä aitauksessa aina), ja vahti etteivät pihalla kahisevat lehdet ole vaarallisia. Lopuksi se hyökkäsi kanervapusikon kimppuun ja pureskeli sitä vähäsen.
Tarleena: Kyllä sitä kissoistakin sanotaan että leipojat on liian pienenä vieroitettu, mutta toisaalta myös kissat joita ei ole erotettu emostaan pienenä leipovat usein. Kuten meidän vanha Jalle, joka eli emonsa kanssa 1-vuotiaaksi saakka, mutta silti aina kun oli mielissään niin tassut alkoi tallustaa. Ja tuo Kesärannan Nellakin on jo 13-viikkoinen, eli tarpeeksi vanhaksi saanut olla emonsa luona. Eli kyllä nuo tuntuu leipovan ihan vaan siksi kun on niin hyvä olla :) Koskaan en ole kyllä kuullut koiran tekevän niin! Huvittavan näköistä varmaan :D
Pikke, on se kumma miten kissat muistaa omat perheenjäsenet vaikka ei enää asukaan samassa paikassa. Mun vanhemmillakin mut kyllä muistetaan, vaikka käyn siellä nykyään tosi harvoin. Jopa Omppu, joka ei juurikaan pidä vieraista, alkaa aina kehräämään mun sylissä.
Monen kissan kokemuksella olen sitä mieltä, että oksentelu, syömättömyys ja juomattomuus kissalla eivät ole merkkejä koti-ikävästä. Kesäranta, tiedätkö Nellan madotuksista syntymäkodissaan? Jos emon ja pentueen madotuksia ei ole hoidettu, jo tuon ikäinen kissanpentu voi olla niin täynnä matoja, että oireet voivat johtu siitä. Nellan takaisin vieminen ei auta mitään, se tarvitsee nopeasti eläinlääkärin apua.
Aikaisemminhan Kesäranta kertoi, että madotettu on, mutta hui kuinka pelottaa nyt tuo ruttomahdollisuus, jos emo ei ollut rokoteltu oireilu tuntuu niin tutulta, voihan jokin suolistotulehduskin toki olla.
Nella on kuulema kolmeen kertaan madotettu,mut lähiaikoina syönyt raakaa lihaa ja kalaakin hiukan,jotka on pakastettu ennen kuin annetaan syötäväksi.Nyt jokatapauksessa olen varanut Raumalta nellalle eläinlääkäriin ajan.Pääsemme sinne klo 11.Onneksi,tulen pian muuten hulluksi kun pentu ei ole kunnossa.Eihän se tosiaan auta jos kasvattajalle vien,ei pentu tule siitä kuntoon vaan tarvii nyt apua ammattilaiselta.Kai ne pystyy pennun nesteyttämään jollain tavalla.Ties vaikka sillä tosiaan olis matoja tai joku kurkussa tai suolistossa.Nyt jo vähän helpottaa kun tietää et pian pentu saa apua.Nukkuu vaan,kun on kipee.Kasvatin porukoilla muut juosta temmeltävät kuulema.Meillä ei juosta ei,aamulla hetken istuskeli ja vähän paikkaa vaihteli.Voi poloista.Vielä kehrää kun silittelee,mut ei paljoa lohduta,ennenkuin saa apua.Lähden nyt valmistautumaan lähtöön.Toivon et saadaan nella pian kuntoon ja taas elämäniloiseksi.