Olen seurannut Nellan vaiheita ihan sydän syrjällään. Toivottavasti Nellalle alkaa maistua ruoka ja juoma ja toipuu pian. Lippu on täälläkin korkealla Nellalle! On niiin nätti kissa.
Tosi hyvä että Nella söi ja joi! Se vaikuttaisi jo merkiltä parempaan suuntaan! :))
Oksennus saattaa tulla oikeastaan melkein heti tai sitten vasta monen tunnin päästä. Cassandra esimerkiksi söi eilen illalla, ja yöllä heräsin kun se vaikersi ja oksensi täällä, eli siinä meni ainakin 5-6 tuntia.
Mitä sait sen syömään? Ihan tavallista ruokaako? Jos vesi ja ruoka ei kelpaa, niin voit koittaa antaa myös maitoa/kermaa/kermaviiliä, ja vaikka tonnikalaa.
Kermaviili, kinkkusiivut, tonnikala, maksamakkara - siinä ne joilla kannattaa yrittää. Ja jokaisella kissalla on tietenkin ne omat herkkunsa.
Kun syömään houkutellaan ei pidä katsoa hintaa eikä lihottavuutta, kunhan vain pääsee syömisen alkuun. Monesti riittää että menee herkun mukana semmoinen paha maku suusta.
Laitan tähän osoitteen, en linkkiä, kissan sairaudet ym. sivustolle, voi kopioda ja liittää selaimeen:
http://www.kissamaailma.net/kissamaailma/tietoa_kissoista/terveydenhoito/kissarutto.htm
Olipa jo hyviä uutisia:)
Minä luin muuten ihan hiljakkoin jostain että vain kissaeläimet eivät maista makeaa, joten eivät arvosta sitä mausteena.
Olin aika yllättynyt, sillä meidän kissat tykkää suklaasta.
Sama meillä, varsinkin Ramses haistaa suklaan jo toisesta huoneesta. Tein äsken kokeen, avasin varovasti sellaisen pienen suklaamunan ja ei mennyt kuin hetki niin jo oli poika kärkkymässä omaa osuuttaan. Ramsu tykkää muustakin makeasta kuten vanukkaista ja jätskistä, toiset ei niinkään. Tässä huushollissa ei parane jättää suklaata mihinkään näkyville, katti pistelee poskeensa heti kun silmä välttää.
Voi, miten mukavaa. Ensimmäinen antibioottiannos varmaan jo tervehdytti oloa. Se on kyllä hyvä merkki, että kuumetta ei ollut. Nyt vain odotellaan toipumista
Odin tykkää myös suklaasta kamalasti, ja muistakin karkeista. Ja vanukkaasta, rahkasta, jäätelöstä.. Kyllä kaikki makeakin hyvin uppoaa ainakin tohon ahmattiin :) Cassandra taas on enemmän suolaisen ja mausteisen perään, makkara, meetwursti ja erityisesti kuivaliha on neidin mieleen.
Saadaan varmaan pian kuvia toipilaasta. Hyvä että alkaa mennä parempaan päin.
Niin ja tosi on, että kissa kehrää niin onnesta kuin kivustakin. Kaverini kissa oli muutaman päivän kadoksissa, ja lopulta löytyi läheisestä ladosta, katosta roikkumasta pää alaspäin toisen takatassunsa varassa. Kissa otettiin alas ja kiidätettiin lääkäriin, jossa se kehräsi tuskissaan viimeisillä voimillaan ennen kuolemaansa :''(
Hassua, ennen tuota 8. huhtikuuta 2007 - klo 15. 42 -viestiäni olin laittanut viestin, jossa kehotin hommaamaan erästä ravintotahnaa ja vähän muutakin ruokintavinkkejä. Onkohan niin, että en ollutkaan näpännyt lisää viesti, vai onko se poistettu, kun mainitsin geelin nimen? Jääköhän poistamisesta aina näkyviin kuitenkin tämä "viesti on poistettu "? Varmaankin olin jättänyt lisäämättä
Kerma, kermaviili ja raaka kananmunankeltuainen - ei valkuaista - maistuvat useimmille kissoille. Voisi myös kokeilla jotain oikein voimakkaan hajuista ruokaa, esim. raakaa silakkaa pieniksi paloiksi leikattuna, jauhelihaa tai katkarapuja. Kissojen makumieltymykset ovat yksilöllisiä, kuten edellisistäkin viesteistä voi päätellä, joten kaikenlaista kannattaa tarjota sitten, kun ruoka yhtään alkaa maistua.
Olisipa hienoa, jos Nellan kohdalla kyseessä olisi vain oksentamisesta aiheutunut kurkun lievä tulehtuminen ja kun antibiootti alkaa purra, syöminenkin taas maistuisi.
Juu, sorry, madotuksia tarkoitin tuolla aiemmin enkä rokotuksia. Menivät sekaisin.
Hieno juttu että lääke helpottaa oloa jo! Mutta anna nyt vaan sellaisia mietoja syömisiä ettei turhaan käy massun päälle. Äläkä kovin monia eri sortteja ennen kun on varmasti paranemaan päin. Ettet tee niinkuin minä!
Annoin nyt illalla nellalle läkkeen.Siitä seurasi piiiitkä veeeeenyvä limavana.Olisko tämä nyt sit sitä limaa jota varmaan tulee kun kurkku kerran punottaa.Muuten en ole limaa huomannut suusta valuvan,mut nyt tuli.Nella on nyt paljon enempi ollut hereillä kun eilen.Leikkikin saattaa ajoittain pikkasen kiinnostaa,ei kuitenkaan siinä määrin mitä voisi terveen pennun ajatella leikkivän.Mies äsken harjasi lattioita ja nella seikkaili perässä.Koti-ikävääkin saattaa vielä potea kun välillä kun nella kiertää talossa vaan hiljaa sipsutellen,saattaa välillä silloin aina naukua.Jos makaa vaan paikoillaan,silloin ei nauku.Mitä luulette?Jos se mitä nella on oksentanut oliskin ollut tuota limaa jota on kurkkuun kertynyt.Eihän kissa osaa räkiä limaa pois kurkusta.Onko kokemusta?Nyt nella sai hulluuspuuskan olkkarisa.Vetää kuulema rallia nahkasohvia pitkin .Tämä oli eka kerta kun nella noin piuhottaa ja kaiketi enemmän kuin hyvä merkki.Täytyy sanoa,et piuho nella tulee varmasti ottamaan vielä joskus vähän aivoonkin jos oikein riemastuu,mut nyt tämä tuntuu vain ihanalta.Lippu edelleen korkealla et paranee ja mahdollisimman pian.
Hyvä hyvä, mahtavaa Leikkiminen on erinomainen merkki! Kyllä se Nella varmasti tulee vielä kuntoon jos jo syö ja jaksaa vähän leikkiäkin. Huh, onpas helpotus.
Ja tuo naukuminen kuljeskellessa johtuu varmaan juurikin siitä, että etsiskelee muita kissakavereita. Ajanmyötä tottuu kyllä :) Vaikka olisihan se kiva jos olisi kaveri, mutta pitäkää te ihmiset kovasti seuraa Nellalle niin ei tule yksinäiseksi, niinkuin olette tehneetkin. Selvästi on kuitenkin jo hyvin kotiutunut kun sohvallakin rallia vetää :)
Meillä on kerran yhden kissan antibiootit vaihdettu litkuvalmisteesta tableteiksi just sen takia, kun se litku sai aikaan niin valtaisan liman-/syljenmuodostuksen, jotta oli kissa siihen tukehtua. Valmisteen nimeä en enää muista.
Tänään tosiaan testasin et tuleeko tuo lima antibiootista vai muustakin nesteestä.Tulee antibiootin antamisen yhteydessä.Eilen tuli enemmän kun tänään,mut tuli sitä tänäänkin ja sit tuntuu siltä et ei siitä mene läheskään kaikki suusta alas.Noh,osa ainakin menee.Tänään on vielä aika huonosti syöty,muutaman murusen jokin aika sitten söi,päälle vähän otti vettä.Tänään tuli eka pissavahinko.Ennen olen silloin tällöin ohjannut nellaa laatikolle.Tänä aamuna en vienyt kissaa laatikolle ja jonkun ajan päästä se meni puukoriin,jossa oli puunroskia ja pissasi sinne .Noh,vein heti kissan laatikolleen ja siellä rupesi peittelemään.Heh,vähän väärä paikka.Jos nella ei päivän aikana syö paremmin,niin annan sitä ravintotahnaa ainakin ja vaikka ruutalla vettä,elllei muuten maistu.Oksentelua en enää ole huomannut,ainakaan niin et olisin itse nähnyt oksentavan tai löytänyt länttejä mistään.Eilen kyl oltiin ulkona jonkun aikaa ja sinä aikana oli tullut 4 länttiä laatikkoon.Kakkaa ne eivät olleet.Pissakaan nellalla ei laatikossa vielä haise yhtään pissalle ton paakkuuntuvan hiekan joukossa,joten varma en voi olla et oliko osa oksennuspaakkuja ja osa pissaa,vai kaikkiko pissaa.Aika apaattinen on nyt aamun ollut.Hiljaa kyyhöttää jossainpäin taloa.Ei nuku enää yhtä paljon kuin aiemmin.Mut leikki kiinnostaa vieläkin vain ajoittain.Paha puoli on et olen myös jälleenmyyjä ja menen esittelyä tänään pitämään.Sit en ole itse pentua seuraamassa,mut täytyy pyytää miestä katsomaan.Huomenna sit mennään töihin ja lapset kouluun/hoitoon.Nella parka jää koko päiväksi yksin.Huomenna saatan päästä aiemmin töistä kun yleensä.Jos pääsen,niin heti kiiruhdan kotiin seuraamaan tilannetta.Kaiken lisäksi nella pitää vielä jättää vain kodinhoitohuone/pesuhuone/saunaan ja laittaa muut ovet vielä kiinni.Sinne kaikki viihdykkeet,pissalaatikko ja ruuat.Tosin ne ovat nytkin kaikki siellä kodinhoitohuoneessa.En luota vielä siihen,et nella löytäisi talossa pissakoppansa.Katsotaan sitte kun vähän kasvaa.Isompana saa tietysti olla vapaasti koko talon alueella.Laitan vielä muutaman eilisen pesukuvan.Ja lopuksi piti taas huilata.
Voi pikku kulti, -todella suloinen
Vähän jo kerkesin tänään huolestua,et jäikö se syöminen eiliseen vaan,mut jippii...nella söi taas äsken.Hyppäsi sohvalta pois ja lähti tassuttelemaan ja matkan varrella tuli vastaan ruokakuppi josa kahta eri lajia ruokaa.Ensin ei meinannut maistua,mut sit alkoi kuitenkin syömään.Ensin söi eri lajia kuin eilen ja sit vaihtoi samaan kun eilen.Lopuksi vettä päälle.YES!Nyt mun pitää kohta lähtee esittelyä pitämään,mut ainakin kissa on ravittu hetkeksi.Tästä on hyvä jatkaa......