Äitillä taisi käydä juuri noin. Meillä on saman siemenpussin siemenet. Minulla ei puolestaan kupsahtanut yhtään. En usko, että siemenissä on vika. En muuten uskalla koulia nemesioita ollenkaan, on niin rääpäleitä. Istutan sitten maahan vähän syvempään hontelon varren.
Mulla ne kärpäsenkakat (oranssinkeltaiset, isokukkaiset) eivät itäneet ollenkaan - ei yksikään siemen! Ja tilaamistani keltaisen nemesian taimista oli osa homeessa (lupasivat lähettää uudet taimet).
Mutta noista hiutaleista tuli ihan kunnon taimia. Selvästi ne ovat nemesioita kyllä (mulla on niille mallina tuossa muutama ostotaimi). Aion koulia ne nipuissa isompaan ruukkuun. Katotaan kuinka käy. Ainakin ne estivät sen, että kissa muutan kerran tassutti tuon hajakylvötaimikon yli.
Nobile
Onpas jännä nähdä minkänäköisiä kukkia tulee niistä hiutaleista Nobile. Laita sitten kuvaa kesällä.
Onko kukaan kasvatellut nemesiaa? Tässä suunittelen kesäkukkaistutuksia, ja minusta tuo räiskyvä oranssi sopisi hyvin sinisen lobelian kanssa yhteen. Mutta sopiiko nemesia amppeliin?
Ostin eilen eurolla surkilon näköisen kohtalonkukan. Aioin laittaa isompaan ruukkuun kun huomasin että mullassa luikertelee pieniä valkoisia matoja. Kastelin muurahaismyrkyllä, mutta eivät olleet kuolleet vajaassa vuorokaudessa. Tuskin siis kuolevatkaan, ei mulla vahvempia myrkkyjä ole. Kysymys, tekeekö nemesia juuret pistokkaaseen? Tietty kokeilen toki itse, mut jos joku on jo kokeillut niin rapsin tuon kasvin kokonaan palasiksi, enkä ala matopurkkia säilyttelemään.