(Kesäkukat)
En löytänyt omaa otsikkoa äkikseltään, saa siirtää jos sellainen on jo. Kylvin nyt omat nemesiat 29.3, ehkä kyllä vähän liian varhain, ehtii oikein hyvin myöhemmin huhtikuussakin. Miltein kaikki siemenet ovat nousseet jo vajaassa viikossa. En peitä siemeniä ollenkaan eli pintakylvönä. Tosin tarpeellisesta kosteudesta pitää tällöin huolehtia. Tämä nemesialajike on nimeltään Carnival Mixed. Nemesian taimet on onnettomia rääpäleitä aina, mutta ulkonäön ei kannata antaa pettää. Mitättömästä taimen rääpäleestä kehittyy koko kesän kukkiva kukka.
Tässä vielä kerran kuva minun kuvagalleriasta nemesioista.

Istutus täysaurinkoon. Puolivarjo käy myös. Täysin aurinkoisessa paikassa kasvavat napakasti suoraan ylöspäin, puolivarjossa kasvattaa enemmän vartta ja tahtovat kaatuilla. Lisäksi auringossa kukinta on paljon runsaampi kuin puolivarjossa. Normaali lannoitus.
Jaahah. Jokohan minä huomenna saisin multiin nuo nemesiani. Nyt niitä siemeniä on. Taas vain tuntuu kesä kovin kaukaiselta, kun tuli lunta. 
Ihana motivointikuva sulla on.
Nobile
Tuosta kuvasta innostuneena, laitoin myös siemeniä multaan. Innolla odottelen tässä itämistä. Toissavuonna nemesioita kasvattelin, ja totesin helpoksi ja kauniiksi kukaksi, joka tosiaan kukkii koko kesän.
Kylvin joku aika sitten vuosia kaapissa pyörineen pussin, taisi olla parasta ennen 2004. kaikki iti.
Huhhui! No nyt on kylvetty Nemesiat.
Jätin kyllä suorakylvöönkin aika kasat siemeniä.
Laitoin niitä isoja keltaoransseja, tavallisia(?) oransseja, kirkkaan keltaisia ja punaisia. Jonkun sekapussin kylvin myös (tai siis osan siitä pussista, niissähän on 300 siementä. Rääpäleitä!).
Istuttelin samalla gladioluksia ja kurjenmiekkoja, matalia hajuherneitä ruukkukasvatukseen, pussiperunaa ja vaikka mitä. Ja olipas hauskaa puuhaa - myös kissojen mielestä. Kissat olivat KOVIN avuliaita. Minä hölmö imuroin aamulla koko huushollin, mutta nyt on multaa joka ainoalla sohvallakin ja akvaariossa myös.
Mukavaa sunnuntai-iltaa!
Nobile
Ihana kuva, MoonRiver
Mun nemesiakylvöni ei näytä mitään elonmerkkejä, vaikka kylvin jo 6.4 
Anita: ne kyllä pitäis itää ihan parissa päivässä. Laitoitko paljon multaa päälle?
Ilmeisesti liikaa, vaikken ollut laittavinani sitä oikeastaan ollenkaan. Tai sitten laitoin:/ Äsken, kun katsoin, siellä saattoi näkyä kaksi pienen pientä silmukkaa. Mutta se on vielä puhdas arvaus.
Jos ei kohta ala näkymään niin raaputtele se mullan pinta ympäri. Jos menivät vahingossa liian syvälle, niin nousevat pintaan.
Pitääkö nemesiat koulia yksitellen vai voisko nippuina niinkuin lobeliat? Tuli kylvettyä"vähän"reilulla kädellä ja nyt purkeissa nemesiamattoa 
Voi koulia muutaman nippuun.
Minulla on tänä vuonna ekaa kertaa yritys kasvattaa tätä nemesiaa, ostin sellaisen väriseoksen. Eilen kylvin osan siemenistä, mutta aikas reilusti niitä vielä jäi. Ehtiikös nämä suorakylvönä? Mihin aikaan uskaltaisi ulos kylvää?
Nemesia on aika nopeakasvuinen, joten voi yrittää suorakylvönä oikein hyvin. Toukokuun aikana? Pikkualut eivät saisi päästä kumminkaan paleltumaan.
Hei, nythän näyttäisi siltä, että Nemesiat on tosiaan kylvettävä ihan pintaan. Kylvin ne isot oanssit toiseen laatikkoon ja kirjavia toiseen kylvölaatikkoon. Oranssit peitin - hyvin hennosti vain, mutta toisia en lainkaan. Oransseista ei näy piippaakaan, mutta kirjavat on jo 2cm korkeita. Eikä ollut pussissa mainintaa pintakylvöstä. No siemeniä riittää, tein uuden kylvön pintaan.
Moonriver, onko erilaisten Nemesioiden siemenet sinulla täysin eri näköisiä? Itselläni ne isot oranssit olivat ihan pelkkiä mustia kärpäsenkakan kokoisia (PIENEN kärpäsen kakan), mutta se kirjavan seoksen siemenet olivat pieniä, vaaleita hiutaleita (kuin pieniä keijunmekon siemeniä, mutta vaaleampia).
Nobile
Voi että on ihana MoonRover kohtalonkukkasi. Minulla on jokin vanha ihastus tuohon kasviin, johtuu kait siitä, että se on ensimmäisiä itse kylvettyjä kesäkukkija jotka olivat tosi tosi ja tosi kauniita joskus neljäkymmentävuotta sitten,
Nyt vasta huomasin Nobilen viestin, jopas on ollut silmissä rähmää kun en ole aikaisemmin hoksannut. Muistaakseni siemenissä oli värieroja, toiset ilmeisesti kypsempiä kuin toiset. Mutta aika tasalaatuisia kuitenkin. Sellaisia kärpäsenkakkoja, ei hiutaleita. Pintakylvönä minulla iti varmaan melkein 100%sti.
Esteri, vanha klassikko on näköjään sitten todettu hyväksi=)
En tiedä tuleeko äidin mökille ensi kesänä nemesialoistoa, sillä hänen kylvöt taisivat epäonnistua. Pääsivät kuivumaan tms. kesämökillä.
oletteko huomanneet, että kärpäsenkakkasiemenet itävät hyvin, mutta kupsahtavat helposti jossain vaiheessa??? Mistä ihmeestä se voi johtua?