Koira, Osa 3 (alk. 26.6.2012 ->), Suljettu

Osanottoni koko perhelle. Todella kamalaa, vielä omassa kotipihassa. Toivottavasti selviää mikä Mimmin kimppuun hyökkäsi. Petojen ei pitäisi pihapiiriin tulla. Pelottava asia.

Voi Tagetes, voimia koko perheelle. Pyytäkää viranomaisia selvittämään mikä tuon julmuuden teki. Petoja on saatava kyllä vähemmäksi kun jo pihapiiriin tulevat pahojaan tekemään, teidän lemmikkiä se ei enää auta mutta…

Voi Tagsu! Olen niin pahoillani koko perheesi puolesta! Kyyneleet tulivat silmiin, kun ajattelen tilannetta :frowning:

Lämpimiä voimahalauksia sinulle ja perheellesi!

Laitan nyt tähän kuitenkin  Naavasta jonkun kuvan vaikka toisilla on suru lemmikin vuoksi.

Tää on tosi hyvä hiiri se vinkuukin, eikä lopeta vaikka kuinka retuutan.

Voi kuinka Naava on suloinen!

Hyvä puutarha koira tulossa, kun jo daaliaa haistelee:))

Hyi kun ilkeä juttu tagetsille on tapahtunut. Kyllä peto tuli nyt liian lähelle, jonkun pitäisi se hävittää ennenkuin käy ihmisen kimppuun.

Olen pahoillani kaikille lemmikkiensä menettäneille.
Suru on sanoinkuvaamaton, kipeä, ja se kestää aikansa.

Ajan kanssa suru kuitenkin väistyy ja tilalle tulee ne ihanat muistot.
Tulee myös kyyneleitä.

Olen menettänyt neljä rakasta karvakuonoa. 
Jokainen on vienyt palan sydämestäni mukanaan.
Kotona ilostuttaa nyt kolme rakasta parrakasta, ja näidenkin jälkeen tulee aina
olemaa koiria kotona. Näin se vaan on. 

Mummun kuva sai niin hyvälle tuulelle. Aivan ihana naskalihammas. 
Ja ne ilmeet. Ihanan rutistettava pehmeä nallukka.
Meilläkin asustaa samanlaisia hiiriä kuin Naavallakin on. 
Meillä hiiret ovat "Herra Hiiri", ja ilman herra hiirtä ei yksinkertaisesti 
voi mennä nukkumaan. Jos hiiret ovat kadoksissa, ei auta muu kun lähteä
hakemaan. Ulkoa ne yleensä löytyy, ja voi että sitä jälleennäkemisen riemua.
Hiiret kainalossa kaikki menevät sitten tyytyväisinä maate.

Osanotto Tagetes;(

Kiitos kaikille myötätunnosta . Kyllä on tyhjä olo, edelliset koirat kun ovat olleet todella vanhoja ennen lopetustaan. Tämä tuli vähän sillain liian yhtäkkiä.

Aamulla kävin etsimässä jälkiä. Enkä löytänyt. mutta jostain syystä menin päivällä uudelleen ja kyllä. Ihan selvät jäljet. Yksi tosi selkeä aivan valtavan kokoinen sudentassun jälki ja muutama epäselvempi. Laumahan täällä onkin, mutta mun tätini tiesi, että tossa muutaman kilsan päässä kivilouhimolla on nähty yksinäinen todella suuri urossusi.

Olen nyt saanut asiat rullaamaan. Soitin mein kunnan yhdelle metsästysmiehelle ja hän pisti pyörät pyörimään. Jonkun ajan päästä minuun otti yhteyttä viranomainen. Tämä nainen tuli meille ja katsoi ne jäljet ja olin ollut oikeassa. 

Hän sanoi kans, että aina pitää ilmoittaa joka ainoa havainto, koska muuten tää liikahyysäys ei lopu.

Tämä tosi mukava viranomainen hoitaa myös mun puolestani ilmoituksen poliisille, tekee virallisen raportin, tilaa lausunnot eläinlääkäriltä ja selvitti, miten teen koirastani korvausvaatimuksen.

Ikävä on kova ja piha tuntuu autiolta.

Mutta kyllä tämä tästä. kiitos rakkaat penttiläiset tuesta.

tagetes, hyvä kun olet jaksanut järkytykseltä ja surulta hoitaa asiat. Tuollaiseen pitää viranomaisten puuttua!

Jaksamista…

Tosi hyvä, että olet saanut asian eteenpäin! Susi on upea eläin, ja sillä on paikkansa Suomen luonnossa, mutta vain luonnossa. Ihmisen pihaan ei suurpetojen tarvitse tupata, tämä kyseinen yksilö oli mielestäni harvinaisen röyhkeä kun noin läheltä ovea koiraa haki, ja vielä kun ovi oli auki. Kyllä siinä pitäisi suden korviin kuulua ihmisääniä ja nenään tulla hajua (suden hajuaisti on kuulemma moninkertaisesti parempi kuin koiran). Tuollaisessa tlanteessa ei mitenkään päin ole kyse ihmistä karttavasta ja arasta pedosta.

Voi kamalaa ,…Tagetes , järkyttävä uutinen :frowning:

Isot halit teille kaikille kyllä te porukan voimalla jaksatte,toisianne tukien.

Huh miten kamala juttu, kuvottaa ajatellakkin jos omalle ovelleni tuppaisi susi kytikselle :frowning: niin paljon nyt osanottoja ja voimia sinulle Tagetes, sanat eivät riitä kertomaan miltä tuntuu :frowning: Halaus!

Kiitos . On tää niin outoa, kokoajan kuulen koiran tassuttelut, matalan (hyvän) murinan, mitä se päästi käntäessään kylkeä, sivusilmähallusinaationa näen Mimmin millon missäkin. Kävelin aamulla ettistakas pisin pihaa ja hiekkakohdissa näkyy haaleasti vieläkin mimmi tassun jälkiä. Melkein menin silittämään niitä…

Pihaa kattelen silläsilmällä, mut yksikään keskeneräinen projekti ei kiinnosta hiukkaakaan. Sitä vaan on.

Tässä kuva siitä suden tassusta:

Nuolet osoittavat kynsien päät. Se oli n. 13 cm leveä ja n. 20cm pitkä tassunjälki. Eli ihan valtavan kokoinen susi. Anturan keskikohta näkyi vielä tänäänkin, vaikka oli satanut koko kohtalokkaan yön ja koko eilisen päivän ja yön. Se petoasiahenkilökin sanoi, että sen täytyy olla suuri ja painava, koska toi maastokohta on kovaa ja piukkaa maata,ihan kevyt tapaus ei jättäisi mitään jälkiä jälkeensä.

Tunne on niin ristiriitainen, koska sudet ovat kuitenkin mielestäni ylväitä ja viisaita eläimiä. Ymmärrän hyvin, miksi ja miten ja tiedän, ettei me olla ainoita, joilta on lemmikki lähtenyt villieläimen toimesta.

Mutta kyllä tää tästä. Jos ja kun otan enää koiraa, niin otan kyllä heti kättelyssä kaksi. Mutta se on tosi iso jos.

Ps. Poliisikin soitteli ja varmisteli mun lausuntoa, kun se petoasiantuntija oli heille sen ilmotuksen tehnyt. Ukko sitten tokaisi ohimennen, et onhan se pelottavaa ja mää kiakaisin, ettei kuule näillä nurkilla pelko paljon auta. Katoppa kartasta, missä mää asun ja mitä tässä on ympärillä. Jos täällä alkaa pelkäämään, saa myydä tönön ja muuttaa kaupunkiin pelkäämään perverssejä ja huumehörhöjä.

Siihen se poliisi sitten naurahti ja sanoi että niihän se taitaa olla .

Kepeät mullat Mimmille.

Voi Tagetes koko viikon lopun mietin sinua ja Mimmiä (lähdin lauantaina mökille enkä tienyt yhtään mitä kuuluu).

Toivon sinulle paljon voimia kestää tää ruljansi ja hyvä kun olet saanut rullaan on hyvä kun oli näin auttavaisia henkilöitä tämä kaikki on muuten aika raskasta tehdä.

Mimmiä tämä ei enään auta mutta ehkä jotakin toista koiraa tai lapsia sillä se susi käy varmaan toisten koirien kimpuun ja kun ei yhtään varo ihmisiä niin on tosi vaarallinen.

Monet jäättää näissä tapauksissa ilmoittamatta asiasta eteen päin ja silloin asiat ei tule näkyyn tilastoissa eikä näitä häiriintyneitä petoja saada pois päiviltä. Susi on komea eläin mutta ei sen kuulu pihassa tallustella ja käydä koirien kimpuun.

Voi kamala, millaisia uutisia täällä nyt on, en ole vähään aikaan lainkaan katsonut koira-juttuja. Minä en osaa mitään lohduttavia tai osaaottavia sanoja koskaan sanoa ääneeni, enkä kirjallisesti, mutta nyt kyllä toivoisin, että osaisin. Minäkin olen aina ollut susien suojelun kannalla, mutta järjen käyttöä siinäkin asiassa tarvitaan. Ilmoituksen tekeminen on minustakin tärkeää.