Koira, Osa 3 (alk. 26.6.2012 ->), Suljettu

Pirjon pitkäselille terkkuja!

Ompa Tahvo niin tomeraa! häntä noin komeasti ylhäällä:))ei roiku!! Terkkuja täältä Tahvolle meidän vauhtiveikoilta! Ei tarvitse pensaiden alustoja putsata rikkaruohoista ,koirat pitävät huolen että pysyvät puhtaina:). Siellä on hieno reitti mitä pitkin juosta ja leikkiä piilosta, ajaa toisiaan takaa, samaa tekevät myös kukkapenkeissä:(

Kyllä koirakin saa oravan kiinni, kun ne tulevat härnäämään ihan kuonoon kiinni.

varmaan saakin, mutta koirat meni juuri ulos, kun sen oravan näin Viiman suussa ei ole ehtiny sitä saada kiinni ja tappaa, täytyi olla pihassa kuolleena valmiiksi.

Päikkäreillä:)

Meidän mäykky on pariin kertaan ottanut oravan kanssa yhteen. Ekalla kerralla orava tärppäsi kynnellä kirsuun haavan ja toisella kerralla haava oli silmässä jonka seurauksena klinikkareissu ja antibioottikuuri (tokakerralla ei oravakaan selvinnyt, vaan se kaivettiin koiran kurkusta). Kummallakin kerralla kyseessä oli kesäinen poikanen, jolla ei ollut mitään itsesuojeluvaistoa vaan yrittivät heittäytyä sekä ihmisten, että koiran kanssa kavereiksi. Vaikka yritimme säikytellä oravia ja vahdimme koiraa ja pidimme sitä kytkettynä, pääsi silti vahingot käymään.

Täällä maalla korvessa oravat on niin arkoja että ei niitä pääse näkemään juuri koskaan, viime talvena kävivät jonkin aikaa lintujen ruokintapaikalla. Kissat pitävät huolen ettei pihapiiriin juuri eksy.

Kyllä meilläkin maalla isot oravat on arkoja, mutta ne poikaset ihan pöljiä. Yksi juoksenteli minun jalkojen yli, kun naulasin huopaa aitan katolla, toinen oli toisen kerran juoksemassa sisälle, kun aukasin ulko-oven, mutta kerkesin vetäistä oven sen nenän edestä kiinni. :slight_smile:

Minäpä näin Naavan tänään, käytiin mummuh:n luona. Kovasti oli kasvanut ihana pörröturkki:))

Kyllä kuva pitäis laittaa, kun tollasta kertoo…

Niin pitäis, mutta siellä oli mun kummipojan 40 v syntymäpäiväkahvit, joten en jostain syystä ehtinyt kuvia ottaa:))

Odin ja Peikko odottavat lupaa päästä syömään lohenloput. Ei ole koirankaan suu tuohesta.

Onkos täällä Pentissä barffaajia? Tänään olen tutkinut netistä koirien raakaruokintaa ja ajattelin aloittaa antamalla nappuloiden lisäksi raakaa broilerin lihaa. Ainakin koirat ovat tykänneet todella paljon raa’'asta naudanjauhelihasta, jota olen niille välillä kaupasta ostanut. Yllätyin, että sikaakin saa antaa raakana, olen luullut sen olevan pannassa trikiinin takia. Kaupan naudanjauheliha tulisi kalliiksi pidemmän päälle, kun on näin monta koiraa, joten tein hieman vertailua. Eläinkaupan nappulat maksavat n. 5,0 euroa/kilo, J&V nappulat n. 2euroa/kilo, broilerin siivet maksavat 2,53 euroa/kilo, sika-nauta jauheliha eläinkaupassa 1,40 euroa/kilo. Joten yllätys, barffaus ei tulisikaan niin kalliiksi, kuin olen luullut. Nykyisin syövät vain nappuloita (Peikko ei pidä niistä) ja lisänä kotiruokaa. 

Sitten kun olisi niiiiin iso kasvimaa, että saisi kasvatettua porkkanoita, kesäkurpitsaa, herneitä, perunaa…sekä meille ihmisille että koirille.

Pentutehdas Turun liepeillä. Koirat pennutetaan loppuun, ja Jalonen oli juuri käräjillä, todettiin syyllistyneen eläinsuojelurikokseen mutta jätettiin tuomiotta :( Nyt olisi puskaradiolle käyttöä, toivottavasti kukaan ei erehtyisi ostamaan pentua tuolta!
Perhoskoiran rakkauslapsia, Lieto
www.tori.fi
Perhoskoira + maltankoira -yhdistelmästä pienikokoisia, vilkkaita ja terveitä pentuja. Pennut on sirutettu ja terveystarkastettu. Vanhemmat on tutkittu, eikä niillä ole periytyviä-, tai....

Mulla saa karvat pystyyn jo pelkästään tuo maininta rakkauslapset Jos ei viitsitä ehkäistä näiden vahinkojen syntymistä niin… Hyvin pieni murto-osa on ihan oikeita vahinkoja.

Tää kyseinen on touhunnut epäilyttävästi jo vaikka kuinka pitkään. Sillä on ollut kennel, mutta kennelliitto erotti sen kaiken maailman sähläysten takia, pennutti tosi vanhoja narttuja ym ym.
Nyt sitten tehtailee noita "rakkauslapsia" ihan ilman holttia. Siel on käynyt eläinsuojeluvalvoja, se on joutunut käräjille, siel on koiria vaiks kuinka paljon, mut pahimmat rassukat pitää hienosti piilossa. Jossain vaihees oli fb:s kuva takkusest maltankoirast, joka löyty jostain vintiltä.
Ei tääl Suomes näköjään saada mitään aikaan, muija porskuttaa vaan. Hetkeks hidastuu toiminta kun joku tekee ilmotuksen, mut mukamas kaikki on aina ihan ok, ei huomautettavaa. Tai sitten annetaan kehotus, että siivoo nyt vähän enemmän.
Tää on kiukussa kirjotettu, tekis mieli oikeesti mennä laittamaan sata kylttiä sen muijan tontin ympärille, et älkää vaan täältä ostako mitään pentua! Ja ilmotuksessa muuten tän seropin hinta on 850€!!!

Itku tuommoista :frowning:

Ai se Annikki tehtailee vielä koiria. Ikää tädillä jo varmaan melkoisesti kun mun mielestä hän oli vanha jo 20v sitten.

Ei muuten enää löytynyt tuota kyseistä ilmoitusta…

Ko rouva kyseli useammankin kerra multa pentua näyttelyissä.

En minäkään löytänyt sitä ilmoitusta.