Koira, Osa 3 (alk. 26.6.2012 ->), Suljettu

Hoitokoira teki taas tuhoja, oli kyllä oma vika tietysti, kun käänsin selkäni minuutiksi… Tein aamuvoikkarit, pekonia, kinkkua ja juustoa päällä, jätin leipälautasen ruokapöydälle ja hain olohuoneesta lukulasini, jotta näkisin ristikkoa tehdä. Ja tottakai tuoli oli pöydän vieressä ja hoitis hyppäsi tuolille ja leipiä nuolemaan… Ehdin sentään samantien paikalle ja karjaisin aika kovaa pahan sanan… Toisesta leivästä meni puolet roskiin, ei ehtinyt enempää tuhota. Isäntä sanoikin, että koira on hyvä laihdutuskeino, sen kanssa pitää ulkoilla ja se syö mun ruoat :slight_smile:

Joko saan syödä tämän kuononi päällä olevan makupalan?

Voi että sentäs, meidän lölppäkolva ei ole enää lölppäkolva… Toinenkin korva on noussut pystyyn, lähes koko ajan pysyy ylhäällä. Pikkuisen korvan kärki lurpsahtaa välillä hauskasti.

Joopa, koirat on kivoja… “Suloinen” pentu teki kakat keittiön lattialle ja ehti myös syömään tekosiaan :frowning: YÖKS!!

P-A siivosi jäljet, mutta kyllä se haju ehti hetken levitä koko asuntoon… Eipä tuo ole juuri sisälle kakkinut mutta ei tarvikkaan… Hah, onneksi se on P-A:n koira!

Eltsu, voileivistä tuli mieleen ensimmäinen whippettini. Se oli siskollani hoidossa ja he jättivät miehensä kanssa leivät sekunniksi sohvapöydälle: leivät, juustot ja kinkut katosivat ja juuston ja lihan välissä olleet kurkut olivat siististi lautasilla :smiley:

eltsu, kyllä niistä joskus käry leviää koko mökkiin vaikka nei kiekuraa lattialle tiputakkaan :smiley:

juu, varsinkin näin riistaruoka-aikaan.

Mikäs muuten mäyristä vaivaa, nelikuisella pennulla ei meinaa jalat kantaa, haluaa nukkua viileässä eteisessä ja vinkuu välillä tuijotellen surkeana?

Hetihän pelästyttiin, että mäyräkoirahalvaus, mutta ei kai se voi tulla noin nuorelle koiralle vielä?

Seuraavana päivänä oli ihan normaali riehuva itsensä, mutta oli kakkaillut lieruja päivän mittaan… Voisko tosiaan olla mahavaivoja ja miten se voi halvaannuttaa peräpään? En tunne tätä rotua, eikä mun sekarotuisilla koskaan ole ollut tuollaisia tauteja.

Tarjan Retulla oli lääkäri tänään. Ei löytynyt mitään neurologisesti hälyttävää. Toisen takajalan lihakset on kylläkin selvästi heikommat ja lievää nivelrikkoa lonkissa ja kyynärissä.
Tarja tilaa ajan fysioterapeutille. Huojentuneena soitti mulle uutiset.

Tosta mäykystä, miten se sitä takapäätä veti? Pepullaan, vai jalat ihan taaksepäin? Tahvo kun halvaantu,niin jalat tuli perässä kuin hylkeen pyrstö.
Jos sillä peppu ärty niistä kakoista,ja veti sen takia?

Eilen vielä tutkittiin alakuvassa,,mitä tää on kestääkö jää?, tänään sitten mentiin kuin pikkupoikia!

Jokaisella koiralla on oma ruokapaikkansa, että saavat syödä rauhassa. Osa kun syö hitaasti ja toiset hotkivat nopsasti.

Peikko syö yleensä aina makuultaan, mutta nyt oli keksinyt kivan ruokakolon. Hieman ahtaalle vaikutti, mutta ruoka maistui

Pentu oli tänään vähän yli 3 tuntia yksin kotona P-A:n huoneessa. Mä tulin 12 jälkeen ja avasin oven, pikku intopisu tuli, mutta muuten ei ollut tehnyt mitään lattialle. Vein heti ulos ja sinne tulikin 2 kertaa pitkä pissa. Tosi hienosti siis meni ensimmäinen yksinolo.
P-A joutui jättämään pennun meidän hoitoon, kun ei saanutkaan loppuvuodelle koiralupaa koulun asuntolaan :frowning:
No, mä olen tämän viikon lomalla ja onhan tuo Vanhempi Neiti taas kotona. Jospa jotenkin saadaan menemään jouluun asti niin, ettei pennun tarvitse koko päivää olla yksin.
Joulun alla tulee toivottavasti lupa keväälle. Olisi kovin tärkeää, että P-A olisi pennun kanssa ja saisi kouluttaa sitä myös viikolla.

Tahvo on tutkinut kunnolla, mitä pehmolelu on syönyt:), meillä Pyry ei riko mitään, mutta Viima haluaa kaikki täytteet aina pois

Nuita Ikean rottia ei vissiin kukkaan saa suolistettua :smiley:

Ostin muka viisaana ihan eläinkaupasta sellaisen ötökän jossa ei ole täytteitä. Sopii loistavasti pienenkin koiran suuhun ja on kiva vetää.

Eikös sinnekin ollut pistetty semmoinen piippaava juttu sisään ja vaikka vannotin ettei lelua jätetä tuolle Whippetille “yksin” vaan vain valvotusti leikitään. Se leikki “valvotusti” lasten kanssa ja minulle tuli puhelu ja ehkä minuutin en vahtinut että lapset vahtivat sitä lelua, niin eikös tuo wipukka suolestanut sen ja noukki sen piipin sieltä sisältä veks. Siivosti avasi sauman kyllä hampaillaan-mutta ärsyttää silti aina olla korjausompelijana.

Jade, kyl toi rotta aikas tyhjä on. Ja takana näkyy seepra, tai oikeestaan sen takapää, mikä on enää jäljellä. Lisäks Tahvon selän kohdalla näkyy "mufloni" joka on pysyny ehjänä.
Mä laitoin just pesukoneeseen kaikki ehjät elukat, ja piti heittää kaikki rikkinäiset pois, mutku Tahvo tykkää tost seeprast tosi paljon, niin en ole raaskinnu sitä poistaa.

Voi mitähän mä keksisin yhden kylän lapinkoran kans, kun joka päivä se ilmestyy meidän aidan taa. Tänään oli laittamassa loppuja verkkoja jäniksien esteiksi, niin se taas ilmestyi, meidän koirat oli mun kanssa pihassa, jonkin aikaa juoksivat lapinkoira toisella puolella aitaa meidän koirat toisella, kivaa oli. Lähdin sitten sisälle kesken töiden ja kutsuin meidän koirat sisälle. (Tottelevaisia koiria heti tulivat:)), naapurin koira jäi edelleen aidan taa! En enää muista kuinka monta kertaa olen heille soittanut, että koira on meillä. Keväällä ottivat n 7-8 vuotiaan nartun, kun joku mummu ei enää jaksanut hoitaa sitä, nyt on sitten täällä riesana. Päästävät sen vapaaksi pihaan ,kun muka pysyy siinä!!

PirjoA, jos sen toimittais eläinhoitolaan, niin hakisivatko edes takas? Ja onko sillä vaara joutua auton yliajamaks?
Ärsyttää tommoset ihmiset, miks ne edes otti sen koiran?

Meillä kans tässä jolkuttelee tosi hauskan ja hyväntuulisen näköinen koira. Tuumasin hälle; että söpö oot, mutta tää on Hermanni-kissan valtakunta, mee nyt vaan pois.