Koira, osa 4 (alk. 4.5.2016) SULJETTU, Jatkuu: Koira osa 5 alkaen 9.1.2021->

Tahvolle halit ja Outsukalta suukkoja.(vaikka poika onkin:).)

kuva

Retu ja Tahvo

kuva

Soli 15 minuutin taistelu Aatulla, Millillä ja millälie lötjäkkeellä. Lötjäke kuoli, ja Aatulla poskessa reikä. Lötjäke pani vastaan ihan tosissaan. Naapurin ukkoki laukko pellon poikki tielle. Soli ikkunasta kattonu että rottaako nuo koirat ilimaan viskelee.

kuva

Fleksi on Millin kokoselle

Vesimyyrä voi olla jopa 21 senttiä pitkä , rotalla on paksu ja tukeva häntä.

Millihän ois varmaan syöny tuon lötjäkkeen, mut se naapurin ukko viskas sen lapiolla huithelekattihin.

Kyllä te ootte kun toiset saa noin “hienon” lötjäkkeen niin heitätte sen huitsinkuikkaan!;D

Juu, Milluskaki sano voi ku söpö :smile:

Luittekos mäykystä ja sen tappamasta rotasta ?

Meitin karkkari poika voisi oppia jos antaisi oppia metsästään se on iha tärppinä kun näkee oravan tai kissan saatikka siilin. Pitkäkarvainen poikamme kulkee nenä maassa ja haistaa muttei tahdo kohdata hajua…esim. toista koiraa. Se on huomannut et kun rähisee niin karkottaa kaikki tuttavuutta yrittävät tunkeilijat :slight_smile:

Ei Aatun ja Millin ois tarvinnu tuota tappaa, mut mitenpä niitä repii pois sen kumpiki sit yrittää nulistaa valjaista. Valtatie menee ihan vieressä niin saattavat jäähä auton alle :frowning:

Rottien ja myyrien taudit minua huolestuttaa …jos toi karkkarimme semmosen suuhunsa saa…

Se on käsittämätön jätejoonas ja tarkkana saa olla mitä suuhun menee ja kierähtää mielellään esim. lokin paskaan.

Miraemmi ei ole rottaa vissiin nähnytkään :slight_smile:

Rotalla on varmaankin yhtä pitkä häntä kun koko vartalon mitta ja yhtä tukeva vähintään kun meikäläisen pikkusormi!

Vesimyyrä se on eikä ihan pienemmästä päästä!

ja eikö se häntyli oo eri värinenki ku loppuelukka?

Ei ku ei se taiakkaan olla :D

Taitaapi olla karvaton ja vähän suomuisen oloinen,…eipä silti, en ole itsekkään rottaa nähnyt mutta oon mä kuvia nähnyt!

Ja eipä tuota tarvii kun googlata vaikka molemmat.

Minoon nähäny karvattoman lemmikkirotan. Taivas varijele ku soli ruma

Hiiren/rotan häntä on pidempi, kuin ruumis, myyrillä lyhyempi…

Meillä kiskoi kerran Kelmi ja Hilla kilpaa tuollaista isoa kuollutta vesimyyrää, löysivät sen kuolleena pellon reunalta.

Huusin heti, että irrottakaa, Hilla irrotti ja Kelmi nielaisi sen kokonaisena.

Hyi yök, vieläkin tekee pahaa.

Kelmi on aina ollut huono vatsastaan ja saanut useita vatsatulehduksia, mä väijyin viikko tolkulla sitä, että tuleekohan se rotta pihalle.

No kai se tuli ulos ja ei mitään ongelmaa masuun onneksi sillä kertaa.

Kerran on myös Kelmiä purrut vesimyyrä korvaan ja Helgaa nenään, Kelmin korva tulehtui, mutta sain sen betadinella kuntoon onneksi.

Täällä on noita paljon kun on peltoja ja tuo iso oja tuossa vieressä.

Irsa … mistäs päättelet mitä minä olen nähnyt ? Entisenä stadilaisena on nimenomaan rotta tullut nähtyä liiankin läheltä…niit myrkytettiin yhes vaihees martsussa ja siihe kuoli pulujakin joita me skidit haudattiin puistoon.

Rotan näin viimeksi bussin ikkunasta, yllättävän iso otus. Kuski iski ensin jarrut pohjaan ja sitten kirosi- rotta kele. Ihan keskustassa  Sokoksen puolelle siirtyi.

Ne jättirotat vasta kamalia onki. Eihän semmoselle jytkylle ole liskuakaan

Setäni aikanaan eläessään maalasi vanhan navetan alahirsiä valkoisella…ja kävi öisin kävi lojauttelemassa isommat mitä kissat ei uskaltaneet. Rottia on vilja ja eläintilojen riesanakin eikä vaan kaupungeissa. Koiraani en rottajahtiin laskisi kun pojat on niin pieniä.

Mut serkun koira niittaa mäyriäkin ja on iso mäyris ja ketustaa ja ajaa myös villisikaakin jos peuraa ei löydy.