Koira, osa 4 (alk. 4.5.2016) SULJETTU, Jatkuu: Koira osa 5 alkaen 9.1.2021->

Mummeli koira, täytti jo 14,5 vuotta pääsiäisen alla.
Edelleen on aika hyvä kunto, kuulo vaan on kovin heikko.

Repe yrittää kiusata, mummeli ei paljoa välitä.
Hän on ehdoton “kuningatar” edelleen, ei tuollaiset pojan koijarit pääse nenille hyppimään.

Meillä oli pari päivää Pyryn ja Viiman kaverina taas Mara. Se ei olis taaskaan halunnut lähteä pojan mukaan, kai tietää että joutuu olemaan yksin kun sen isäntä on töissä, eikä karvakavereita ole siellä kotona. Piiloon meni , no reippasti sitten kyllä lähti ja meni autoon.

Repellä on 27.4. jälkitarkastus ja röntgen paikatusta hampaasta.

Paikka on hyvin pysynyt ja muutenkin ollut ok oloinen, kunnes edellisellä viikolla tuo pureskeli luuta ja siitä paikan viereltä lohkesi hampaasta hiukan pintakiillettä, paikka on senkin jälkeen edelleen ihan ok, eikä tuo sitä arista.
Saa nähdä mitä tuolle tehdään ja onko hammas sisäpuolelta vahvistunut hoidon jälkeen?
Toivotaan parasta, että nuori mies saisi pitää puolikkaan hampaansa.

Päiväkoomat :slight_smile:

Me olthin tänän Lakun kans tallihommissa. Mä otin kakkaa karsinoista talikolla, Laku suulla :smiley: Välissä piti porkkanallaki leikkiä

En taida onnistua saamaan oikein päin kuvia. Tännekin kokeilu

Meitin pojat on hassuja kun pitää pihasta löytää lunta et voi pissiä…pitäisköhän pakastaa niille lunta :slight_smile:
Tarkkaan valikoidaan paikka missä kaikki tassut on lumella ennen aamutoimia ja korvat tötteröllä kuunnellaan lintujen ääniä. Mustarastaat ajetaan pois tontilta tietenkin. 

Otetaanpa viestilaitto uudelleen, kun kuva tais jäädä huonon kentän takia tuonne mäen laidalle.

Kesti se hanki ja hauskaa oli.
Tämä viesti kuulunee kuvan suhteen taas varmaan siihen kategoriaan, että osalla näkyy heti ja toisilla sitten joskus. Tuntuu yhteys täälläpäässä hieman nahkealta, mut kyl se siitä.

Meijän lapsi nosti eilen ekan kerran takaketaraa. Mamma on ylpeä :slight_smile:

Olin senioririisenin Hobbyn kanssa tutulla eläinlääkärillä. Reseptejä piti uusia ja silloin on oltava koira mukana.
Oli sitten puhetta tietysti myös etutassusta jossa syöpä uusinut. Tällä hetkellä Hobby voi hyvin, on oma seniori itsensä.

Päädyttiin röntgaamaan tassua. Kuvassa näkyi muutos, niin kuin näkyy ulkopuolellakin. Mutta tauti ei ole kovinkaan pitkällä, tai edennyt vielä kovinkaan pitkälle. Verikokeet olivat todella priimat.

Silloin kun huomasin tassussa sen ihomuutoksen, ajateltiin ettei enää leikkausta vaan sitten kun aika on niin se on ikiuni.
Nyt päätettiin että tassu leikataan. Hobbyn yleistila on niin hyvä kun suinkin voi olla, on kaikki mahdollisuudet hyvään lopputulokseen.

Leikkaus on keskiviikkona heti aikasin aamulla. Voin hakea Hobbyn kotiin iltapäivällä.
Aina on tietysti riski nukutuksessa, elliasema on alkanut käyttää senioreilla elimistölle kevyempää nukutusainetta. Leikkaustekniikka on tällä kertaa säästeliäämpi mutta kunnon marginaalilla. Mieheni ja minä halutaan Hobbylle vielä hyviä päiviä.

Minua pelotta Hobbyn puolesta, toivottavasti kaikki menee hyvin. Toipuminen on Hobbylla ollut hyvä tähänasti.
Hobbyn sairasloma 2 viikkoa, sitten tikkien poisto ja vielä viikko toipumislomaa = nukun Hobbyn vierellä lattialla patjalla 3 viikkoa. Singahdan työpaikan ja kodin välillä suht monta kertaa päivässä tarkkaillen ”tassupakettia” ja nuolemisestoja.
Jaan kodin kahteen osaan ja koirat saavat rupatella koiraportin takaa. Ulkoilu tapahtuu erissä, pojat ja Hobby erikseen.
Kyllä kaiken jaksaa kunhan toipuminen alkaa. Hobby on sellainen kultainen viisas mummeli.

Chai ja Hobby, Paljon onnea teille keskiviikon reissulle mukaan !!!
toivottaa yhden toisen kultaisen viisaan mummelin emäntä

Ostin valmiiksi suojatossut Hobbylle. Samoja on ollut ennenkin. Erittäin hyvä malli, kaksi tarrakiinnitystä, ylhällä kiristyslanka ja melkein täysin vedenpitävät (varresta voi vuotaa vettä). Hyvä istuvuus, kevyet, eikä haittaa mitenkään kulkemista. Helpot pukea. Pysyy hyvin tassussa.
Pohja kuminen. Kestää hyvin pesua. Ulkokäyttöön tarkoitettu, sisällä voi olla liian tiivis ja voi olla liian hautova.

Hobby ja Toto koeponnistaneet ja hyväksi havainneet. Hobbylla leikkauksien jälkeen suojannut hyvin tassupakettia ja Totolla, jokunen kerta kynsi katki/irronnut, suojannut hyvin tassusidosta.

Peppi ja kevään riemua :heart:

Käytiin paijaamassa 4 viikon ikäisiä labbiksen pentuja …voi että oli suloisia mustia pötkylöitä :slight_smile: Kengännauhat oli kyllä mielenkiintoisia ja parhaillaan 4 availi niitä. Mutta eipä tullut himoa saada yhtään itselle ja onneksi kaikki olikin jo varattuja. Kyllä kaksi nakkimakkaraamme meille riittää eikä enää tule enempää…

Lakulle tullee tänhän 6kk mittariin :slight_smile:

Chali, huomasin ruoka-ketjusta että oot kotosalla jo. Oon seurannut tätä koira-ketjua tiuhaan tänään…

Hobby on kotona. Leikkaus meni hyvin. Tassussa on kunnon paketti. Varvas amputoitu, oli syöpä.
Tällä hetkellä Hobby nukkuu sohvassa, pojat Toto ja Max asustaa porrashuoneessa missä vapaa pääsy ulos.
Meillä tuoksahtaa ”sairaala”, Hobby hengähtää vielä kaasuja :smile:
Vähän väliä haistellaan toinen toisiaan koiraportin läpi. Luulen että Hobby nauraa partaansa kun pojat ovat rajatussa tilassa. Hobby saa olla rauhassa.

Nyt alkaa 3 viikon hoitohenkilöstön rupeama. Kaikin keinon on estettävä tassusiteen repiminen / nuoleminen. Ensimmäinen siteenvaihto perjantaina, sen jälkeen päivittäin ohentaen paketin kokoa. Haavan pitää saada hengittää.
Kahden viikon kuluttua on tikkien poisto, sen jälkeen pitää leikkausalue pysyä puhtaana noin viikon.
Aahhh, koiranomistajan ihanuutta.
Olen niin onnellinen kun Hobby on kotona toipumassa :heart:

Hyvät toipumiset Hobbylle ja (chalille). :slight_smile:

Nuu, jollain tapaa on pakko handlata :smile: tilanne :laughing:. Niin kuin tiedät, koirat voivat olla yllättävän fixuja vaikka luulet että ”kyllä se näin menee”. Ehheeii, tämä on Hobbylla kolmas kerta ja joka kerta olen yllättynyt Hobbyn aikaansaannoksista. Hobbylla on hyvä muisti, valitettavasti, edelliskerran kikat ei nyt välttämättä enää toimi :thinking::persevere:.

Onko kellään kikka kolmosta, miten estää etutassun nuolemisen / paketin repiminen…
Kauluri ja puhallettava kaulan ympäri rengas on olemassa, on myös laaja kevytmallinen kuonokoppa. Jollain ihmeen tavalla se saa kuonokopan pois, viimeksi se oli silppuna lattialla.

Ääritoimenpide on sitten ottaa Hobby töihin mukaan mutta kun Hän ei tykkää autoilusta… noh, kuka nyt häneltä kysyisi … joutuu sitten pesemään auton takakontin päivittäin…

Mutta kaikesta huolimatta, olen niin onnellinen kun Hobby on tuossa vierellä, tuhisee unissaan. On se niin ihanan kultainen seniori.

Mulla ei ole mitään kokemuksia minkäänlaisista kuonokopista, joten en silleen pysty auttamaan asiassa. Luulis kuitenkin että sellainen olis hyvä apukeino tässä teidän tilanteessa. Mutta jos hän on houdini niin sittenhän pitää keksiä jotain muuta…
Jos olisin sinä niin ottaisin mukaan töihin vahdittavaksi jos se vaan onnistuu työpaikan puolesta. Tässä tapauksessa ei kysytä häneltä että mitäs tykkäisit autoajelusta, vaan tehdään niinkuin lauman johtaja käskee?
Snakujen kyseessä ollen ongelman ratkaisu ei ole ollenkaan helppoa täältä ihmisen kannalta katsottuna. Joskus tuntuu että sieltä koiran kantilta katsottuna ei ole minkään sortin ongelmia…
Toivottavasti saa(tte) nukuttua ens yönä hyvin :kiss: