Koira, Osa 5 (alkaen 9.1.2021 ->)

Meilläkin mukava omalääkäri eikä kalliskaan mutta hän pelkää niin paljon koronaa et pakko mennä vieraisiin jottei meidän koirilta putoa hampaat suusta… hammaskiven poistoa lykätty nyt 2 vuotta, eikä uusi pöpöversio varmaan asiaa paranna. Me ollaan kans paatuneita ja uskollisia asiakkaita jos hyvä löytyy …oli kyse eläinlääkäristä tai trimmaajasta. Mut toisinpäin se ei tunnu toimivan.

Tuli tämäki päivä :blue_heart: Meijän Pappa- Aatu täyttää 15 - vuotta :blue_heart: Vielä mennään iliman lääkkeitä, hampisiit pystyy luihin, ja nuorempienki kans jaksetaan vähän jytytä :blue_heart: Niin, ja pidätyskykyki on tallella :grin:

Ihana Aatu, onnittelut ja isot rapsutukset hänelle !  Hienoa että on niin hyvässä kunnossa vielä, toi on jo korkea ikä koiralle.

Onnen rapsutukset Aatulle! Ja Outalta suukkoja.

Ronja tuli kylään.

Meijän Peppuli täyttää tänään 4 kk :slightly_smiling_face: Painoa on nyt 23 kg :blue_heart:

Siitä taitaa tulla aika iso poika. :wink:

Kyllä porokoirat nauttii talvesta.
Repe teki vähän lumienkeleitä. :wink:

Hilma taas nauttii olostaan ja kevät auringosta. :kiss::slight_smile:

Trimmasin Toton. Oli kamalan paksu turkki ja vaikka on keskitalvi oli vaan tehtävä.
Edellisestä trimmistä on kolmisen kuukautta. On kova poika kasvattamaan turkkia.
Kaikki koristekarvat lähti, pikkusen jätin otsatukkaa ja parran sai pitää :smirk:
Kohta on kevät, märät ja likaiset kelit, pääsee helpommalla kun turkki ei ole märkä eikä sisään tule roskaa.

Hieno Toto näkyvissä :slight_smile:

Törmäsin tänään illalla koiralenkillä yhteen snautserihenkilöön. Toisen olivat joutuneet lopettamaan 13 vuotiaana 2 vuotta sitten, ja kertoi että nyt sen toisen tässä ihan hiljattain.   Hän katsoi minun koiraa siinä aikalailla valottomassa paikassa ja kysyi että minkä rotuinen tuo minun koira on. Sanoin että Snautserihan se.  Hän tuumasi ettei tunnistanut kun on niin kiharainen tuo turkki sillä.
Katos mulla on turkin suhteen Toto pienempänä versiona :smiley:.

Oon oottanut hetkeä millon vetästä turkki alas, ja nyt taitais olla sellanen aika säätiedotusten mukaan ettei isompia pakkasia ole tulossa. Jos näin menee, niin trimmi odottaa meidänkin pörröturkkia. En pidä kummiskaan kiirettä, hyvin voin lenkkeillä incognito-koiran kanssa  (vaikka kyllä siitä jo sitä karvaa irtoaa siihen tahtiin  että joka leivässä ym. suupalassa alkaa olla tietyt päällysteet :crazy:) .

Nuu, - Totoa pienempi versio :grin:
Toton turkki oli aivan kamalan paksu, käsi upposi sinne turkkiin ja Totolla oli epämukavaa olla sisällä.
Kun sisällä oli lämmin, meni se ulos makaamaan lumeen = Toton alla suli lumi ja turkki kastui = alus ja päälliturkki alkoi huopaantumaan. Ihan Toton parhaaksi ajoin turkin alas. Nyt on taas rauha maassa ja Toto tyytyväinen.
Eihän Toto ulkona asu vaan saa tulla ja mennä (sisään - ulos) niin kuin itse haluaa koiraluukusta.
Totolla on lämmin talvitakki jos tulee susikylmää, mutta niin kylmällä ei Toto kauaa viivy ulkona. Kyllä se sohva vie voiton mennen tullen :smile:

Toto ennen trimmiä

Meidän pallero pojat on nyt dietillä … ja 100 grammaa jo poissa ja vielä 2 kg pois niin selkävaivat helpottaa , kömpelö karkkarillahan paukahti aatonaattona selkä ja sai lääkkeet ja vakavan kehoituksen pyrkiä maks 5 kg elopainoon. Nyt on herkut puolitettu ja liha on joko kanaa tai keitettyä kalaa…juustoa aamiais pöydästä saa pienen muruset enään…
ennen sai siivun puoliksi nyt viidesosan siivua…kurjaa mutta pakko. Rappuset yläkertaan kannetaan …ulkorappusten 5 askelmaa saa mennä.

Huh, nyt on taas meidän koira pesty ja puhdas. On se sellanen rupeama ettei kovin usein onneks tartte ryhtyä !

Meijän nuorimmaiset :blue_heart::blue_heart::blue_heart:

Onpa kasvanut toi sun nuorimmainen, oliko se Pepe peppuli ? Eihän se vielä vuotta oo täyttänyt ?
Kuvassa näyttäis että molemmat on aikalailla samankokoset.

Voi hyvänen aika kun on kasvanut. Komea on. Hänestä tullee iso poju kunhan on kasvanut valmiiksi :grin:
On Lakukin komea.

Onneksi minun äiti hoitaa koirat, sillon ku ollaan raveissa. Se olis ihan mahottomuus ottaa koiria mukaan. Täältäki ku lähet aamupäivästä Ouluun, niin kotona ollaan seuraavana aamuna 4-5 aikaan :neutral_face: Meitä on ravireissuissa aina se 4-5 henkilöä, sinne pitäs lähtiä sitte kahella autolla, jos koirat ois mukana. Ja ois se koirillekki tympiä, olla liki vuorokausi pikkusessa autossa

Äijä nauttii. 

Istun usein koirien kanssa tuolla heidän terdellä. 
Heillä on kaksi terassia tuo katettu ja lisäksi avoterassi. He tykkää olla niissä kun näkee hyvin kauemmas.
Ja ehkä mukavampi kölliä kuin maassa. :wink:

8pv huhtikuuta Pyry ja Viima lopetettiin eläinlääkärillä. Lähes vuosi meni kipulääkkeillä, mutta sitten ne ei enää auttaneet kunnolla. Kova päätös oli päästää parhaat ystävät pois.