Aivan maan rajasta joutui tämäkin ottamaan uutta vauhtia, mutta hyvältä näyttää tässä vaiheessa.
No miten hitossa onnistuin saamaan koolla alkavan tänne osastoon P-Ö! Voiskohan modet keikauttaa oikeaan osastoon...? (Taisin kyllä vanhalla puolellakin onnistua samanmoisesti ainakin kerran)
Heittelempä tänne vielä "puuttuvia" puita. Kyseinen puu on minulla ollut kaikkeinen kiitollisimpia kasvatettavia, itävyys on ollut lähes 100%. Kasvu nopeaa, vahvoja puita.
Ilmeisesti näistä syistä löytyy se, että kyseinen Kolmioka on pohjois-amerikassa suosittu puu teiden varsilla. .. Kolmiokalla on hyvä suolan kestävyys, joten se selittää sen, että sitä näkee siellä "jokapaikassa".
Eli kyseinen puu on kuin puistolehmus suomessa.
Kolmiokassa on jännät lehdet ja se näyttää olevan taimivaiheen ohitettuaan melko kestävä eteläisessä Suomessa. Kaisaniemen kasvitieteellisessä on kaksi noin 5 m korkeaa pensasmaista puuta (amerikkalainen ja japanilainen laji) lakkipuiden, valeakaasioiden ja maakkian vieressä.
Antakaas niitä kolmiokan idätysohjeita kun minulla meni homma täysin pieleen…Kaisaniemen puita käyn silloin tällöin ihailemassa, työmatkan varrella kun ovat.
Idätyksestä en tiedä, mutta mun kolmiokani alottaa jälleen kasvun ihan maan rajasta kuten viime vuonnakin. Kaksi talvea on ulkoillut.