Korallikaktus, Rhipsalis

Kaktuksiin ''hurahtaneena'' olen todennut, ettei täällä sivustoilla kovin paljoa ole tietoa,eikä harrastajia

Kaktuksista. Jossain joku etsi nimeä ''Rhipsalis''...kaktukselle jne. Löysin mielenkiintoises sivun netistä. http://www.cristoalmeria.com/epifitos/rhipsalis/todoseguido.htm -tuolla olisi sivukaupalla

kuvia tuosta ''Rhipsaliksesta''. Toivon kuvista olevan jollekin palstalaiselle hyötyä.

kaktukset-osiossa on äkkiä laskien 34 ketjua. lisääkin varmaan mahtuu:-) tekisit hyvän työn, jos "hurahtaisit" tänne kertomaan vielä lisää tietoja. minä ainakin niitä mielelläni sitten lukisin.

edit - kiitos nuu:-)
korjasin tuohon viestiini sinne-sanan tänne-sanaksi...

Favoris, löydät kaktusviestisi nyt täältä. Laitoin sinulle myös privaattiviestin, katsopa postiasi :slight_smile:

Favoris, löydät kaktusviestisi nyt täältä. Laitoin sinulle myös privaattiviestin, katsopa postiasi :slight_smile:

Eilen tulin ostaneeksi kaktuksen, jolle ei ollut muuta nimeä, kuin Rhipsalis. Samassa lähetyksessä oli muitakin samalla nimellä, mutta kuitenkin erilaisia. Kasvi muistuttaa kovasti lehtikaktusta, Epiphyllum, mutta versot ovat lähteneet juurelta särmikkäinä ja piikkisinä. Osaako kukaan sanoa, mikä tämä on? Kuvia etsiessä lähinnä muistuttaisi R. pachypteraa. Pitäisikö odotta kukintaa, ennenkuin selviää?

Joo,moro. Ei minulla noihin ‘Rhipsaliksiin’ sen kummempaa kytköstä ole,

ostin vaan vuosia yhden kukan marketista,nimellä "Rhipsalidopsis Sirius"

silloin se kukki valkoisilla kukilla komeasti.Nyt enemmän painottuu tuo

innostus noihin pieniin ‘piikkisiin ystäviin’,joita tulee aina kauppareissulla tuohon ikkunalle lisää!

Tietäiskö kukaan jotain Tunnistus-sivua, jossa voisi kuvien kautta

selvittää kaktuksen nimet?

Vielä kuva tuosta "Siriuksesta".

Ihanan malliset lehdet!

Epiphyllum anguliger, on hoyabellan kaktus, minulla on tuollainen sen takia tunnistinkin.

ihanaa minulle on tuo tulossa svantelta. se on niin kaunis jo tuommoisenaankin. Valkoisin kukkasinhan se kukkii sitten kun kukkii.

Hoyabella: kiva, jotta tuli oikea nimi sillekin. Mikähän hoya oli kyseessä, minkä alun sain? Homepää kun olen, en muista nimeä:(

Onkimies: Kuinka ovat rhipsalisit menestyneet talven yli, ovatko kukkineet ja onko kasvit lisääntyneet?

Tähän kohtaan naurava hymiö.

Ostin tämän R. eliptican Eestistä ihan sen kauniiden  salmiakinmuotoisten lehtien takia, mutta nyt se kukkiikin, kukan halkaisija 1cm.

Rhipsalis Micrantha

Rhipsalis Pentoptera

Komeita kasveja, mutta huonosti kuvia kukkivista tuolta maailmalta.

Komeita ja terveitä kasveja olet löytänyt.

R.pilocarpa
kuva

kuvaTämmönen kukka tuli minun korallikaktukseen.

kuvaSitten kukasta tulee tämmönen pollukka.Osaako joku antaa tälle nimen?