Nämäkin kukkivat, mutta vain näitä värejä toistaiseksi näkyvissä.
Tällainen siemenkota on tullut. Mitenköhän näitä keräilisi, onkos jollain tietoa?
Anna ruskettua ja sitten siemenet alkavat irrota kukkapohjasta. Vahdi vaan etteivät putoa maahan.
Oletteko esikasvattaneet koreatörmänkukkianne?
Olen, viime vuonna laitoin ne multaan muistaakseni huhtikuun alussa. Ja ehtivät kukkia, tosin vasta heinäkuun loppupuolella (mutta viime kesähän oli aika huono).
Oisko Joku voinut kertoa mulle, että tämän ihanan kukan lehdet näyttää ihan rikkiksiltä (ainakin mun silmään) -> olen siis kitkenyt kaikki pois tätä yhtä lukuunottamatta.
Onko muuten otsikko oikein? Pitäiskö olla törmäkukka?
(Otsikolla törmäkukka on muita törmäkukkia, kuten kaukasiantörmäkukka.)
Samaa mietin kuin iiris-kukka…
Onpa kaunis tuo valkoinen. Meillä vaaleaa liilaa ja viininpunaista. Melkein sama kävi kuin Rapunzelille, keväällä revin liilan ympäriltä kourallisen rikkiksen näköisiä taimia. Onneks joku kello hiljaa kilisi takaraivossa ja laitoin ne jemmaan, kevyt tutkimus paljasti ne scabiosan siementaimiksi ja pääsivät takaisin maahan.
Minäkin viime kesänä laitoin koreatörmäkukkaa. Ihan vain suoraan maahan heittelin.
Kauniisti kukkivat loppukesällä. Taimet ovat tosiaan hentoisia ja herkästi ne luulisi rikkikseksi.
Joku aiemmin mietti että onko tämän ketjun nimi oikein? Pitäiskö olla törmäkukka yleisesti? Tai pitäiskö kaikkien olla siis samassa otsakkeessa.
Törmäkukka nimellähän muistaakseni on ketju. En tietty älynnyt mielikuvaani tarkistaa ennen kuin tätä aloin kirjoittaa
Jokatapauksessa, tämän ketjun nimi on väärin, sillä koreatörmäkukka on kyseessä ilman välissä olevaa N-kirjainta
Jos joku valvoja huomaa tämän, voi ihan suosiolla poistaa tämän, ajattelin vain että näin tämä jää muidenkin mieliin kun en vain salaa kuiskaa valjovajalle. Jos onkin ihan pieni virhe, niin vaikutaa kuitenkin jos etsii vaikka tietoa kasvista väärällä nimellä.
Kurkkasin asiaa nopeasti äsken ja se “törmäkukka”-otsikko löytyi perennoista. Tämä koreantörmäkukka tässä näin näyttää olevan kuitenkin kesäkukka, joten kummiskin oikeassa paikassa lienee? Korjasin tuon otsikon, kiitos huomiosta
Kiitos Nuu : ) Hyvä huomio tuo yksivuotisuus. En aamutuimaan miettinyt lajittelua siltäkin kannalta. Nyt löytyy ainakin haulla oikein.
Koreatörmäkukka se yksivuotinen tässä, ei hassumpi. Valkoista mietin kesää varten…
Kerrassaan upea. Minulla on joitakin törmänkukkien siemeniä en valitettavasti tiedä onko ne minkä värisiä. Voipi olla että osa on noita monivuotisiakin ei auta kuin kokeilla. (Vai erottaako noiden siemenet toistaan miten ?)
Eipä näitä taida kukistakaan erottaa toisistaan, saati siemenistä. Kokosin tänne kokeilujani, tämä tumma oli hyvä pippurina vaaleassa ryhmässä.
Punaiset ja alempi valkoinen ovat mielestäni koreatörmäkukkia, kukinto on pallomaisemi . Korkeus n 60 cm, kylvöaika huhtikuussa.
Kaukasiantörmäkukan kukinto on maljamaisempi. Alkuperäinen väri on haaleansininen, olemassa sinisiä ja valkoisia värejä. Tunnistan nämä omani värin perusteella, vaikka alhaalla oikealla oleva ei näytä vielä tietävän kuinka avautua. Siniset ja valkoisen kylvin 2005, valkoinen kesti vain pari vuotta, sininen voi edelleen hyvin.
Onkos tämä muitten mielestä suunnilleen näin? Voin poistaa, korjata ja laittaa päivitettynä.
Mun vähäisen ja vaatimattoman tietämykseni pohjalta, olisin samaa mieltä valtsun tuumailujen kanssa:)
Koreatärmäkukkia
Hitsinpimpula, miten voi saada yhteen kirjoitettuun sanaan jo kirjoitusvirheen? Eikä enää pääse muokkaamaankaan. Tuossa äskeisessä kuvassa oli tarkoitus lukea: Koreatörmäkukkia!!