Oon aatellu,että on turvallista vesi meillä kun eläimet siitä juovat myös.Olen niinkun uskonut,että eläin tietää varoa,voiko jotain juoda vai ei. Mutta ei kuulemma välttämättä sitten niin,joku kertoi kissastaan kun oli syönyt joulutähteäkin. Ei sille mitään käynyt,kissalle siis,huom!
Minä en ole myöskään laittanut mitään aineita. Kissat, koirat ja linnut käyvät siinä juomassa. Ihana katsella, kun pikkulinnut käyvät siinä kylpemässä. Kun on altaan kokoon nähden tehokas pumppu, niin sen jo pitäisi kierrättää vettä niin, että se pysyy suht. puhtaana. Mitä pienempi allas, sitä useammin vesi on vaihdettava. Omaani vaihdan pari kertaa kesässä, ja kuten sanottiin jo täällä, ei sen veden tarvitse aina olla niin kovin kirkasta.
Ja kyllähän luonnossa ja ulkona lentää sinne aina jotain mähmellystä. Yhdellä ystävättärellä oli sellainen ehkä 20 litran pikkukippo,pumpulla kuitennii…ihan luonnontilainen oli ollu pari vuotta,hänen koira tykkäs kovasti juoda sitä “vettä” … jäiks
substraatti ei kai ole myrkyllistä?
Meilläkin lilluu vaikka ja mitä tuossa altaassa, en edes uskalla ajatella mitä kaikkea siellä pohjalla on, varmaan kasvaa krokoja =)
Meilläpä se on hyttyskasvattamo! Akvaariokalat tykkää kun haavilla koukkii sieltä herkkutoukkia
Ja myö muut tykätään kun ei hyttyset lopu pihapiiristä ;p
Hirmu monipuolinen tuo allashomma,kesällä laitan sinne myös akvaarion ylimääräiset kasvit,ei tartte kaupasta ostaa.
Mutta tuo siilijuttu oli kyllä surullinen,onneks ei meillä ole tuollaista käynyt.