Intopii, kyllä olet osuvan yhdistelmän osannut tehdä. Pitääkin kokeilla samaa ensi kesänä.
Intopii, luulisi, että mesiheinäsi talvehtii, täällä nelosellakin talvehtinut hyvin ja jopa alkanut osoittaa juolavehnämäisiä taipumuksia… : )
Ostin tänään elefanttiheinän (Miscantus sinensis ‘Gracillimus’) Muhevaiselta. Nyt hiukka ihmetyttää millaiseen paikkaan sen laittaisi vai olisiko parempi yrittää talvettaa kellarissa?
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä heinästä? Ja jos yrittää talvettaa kellarissa niin pärjääkö ihan pimeässä vai pitäisikö olla valoa tarjolla?
Minulla on Miscantus sinensis ´Nippon´ hiekalla kevennetyssä maassa, aurinkoisimmalla kohdalla tonttia. Hankittu 2004 eli neljä talvea ulkona hyvin pärjäillyt. Laitanpa kuvankin.
Mietin vain että uskaltaako sitä istuttaa enää näin myöhään? Suht kuiva paikka kyllä löytyisi mutta ehtiikö juurtua, vai onko sillä juurtumisella väliäkään?
Tuo sinun elefanttiheinäsi on hienon näköinen, Merlin!
Kiitos jolinar. Se intoutuu kasvamaan paremmin vasta heinä - elokuulla, röyhyt ovat 120 cm korkeudella. Tykkään kyllä kovin. - Löysin toisen kuvan, melkein vuosi sitten, 3.11.2007 otettu - meillähän oli talvi silloin!
Laitoin kuvia koristeheinista puistosta Briteissa. Itseani inspiroi nuo ikivihreat ja vanhat heinat vieretysten ennen kasvukauden alkua.
Kiitos kuvista! Noita on aina niin kiva katsella.
No ka täällä,täältä ensin ettinkin muttei osunut silmiin!
Viime viikon siinä Christinen ohjelmassa oli sellainen kun “angel´s fishing rod”, joka oli käännetty enkelinkaarioksi. Oli minusta hienon näköinen ja niin hieno nimi,että kiinnostus heräsi.
Tulkitsin sen koristeheinäksi, onko kukaan kuullut tai kokeillut? Kauheasti en vielä guuglettamalla infoa löytänyt.
Enkelinkaario (kaunis nimi tosiaan), Dierama pulcherrimum, ei ainakaan RHS-ensyklopediani mukaan ole heinä, vaikka lehdet ovatkin heinämäiset. Olen kauan sellaista himoinnut, mutta ei ole tullut koskaan kaupoissa vastaan. Tilaamalla varmaan saisi jostain. Kirjan mukaan kestäisi vain -5 asteen kylmyyttä, eli ei ainakaan maassa ehkä selviäisi Suomen talvista?
Juu kattelin lisää, viileässä pitäisi talvettaa. 4 puntaa maksoi jossain 20 siementä. Jo joku mainitsi, että kärsivällisyyttä vaativa kasvi, liekö kukkii sitten vasta myöhemmällä iällä.
Olen nyt sormi suussa tuon jänönhännän kanssa!- Onko kukaan kasvatellut? Minä leikkasin osan kokeeksi,mitähän tulee,vai heitänkö jo pois? (On kuin pitkää rairuohoa)
yv. koristeheinä, käytetään kuivakukkana,
älä leikkele ennen sadonkorjuuta
ok,kibu! On viis purkkia leikkaamatonta!
Pehmytmesiheinä porskuttaa Kuinkas korkeaksi tää mahtaa kasvaa? Reilut 30 senttiä tässä kuvassa.
Onpas pirteän näköinen heinä!
Kesäheinäkin tykkää koristeheinästä . Pehmytmesiheinää pitää jostakin hankkia, kaunista.
Meillä kasvaa täällä hiekkamaassa paljon kesäheiniä koristeena =D
Onko viiruhelpiä eri lajikkeita vai olenko sotkenut koristeheinät toisiinsa… Jossain muistelisin nähneeni vaaleanpunaiseen vivahtavaa viiruhelpiä mutta omani on kyllä ihan valkovihreä…
Jos joku jakaa pehmytmesiheinämättäitään niin muistakaa minua…Pakko saada!
Mietin juuri muutama päivä sitten tuota samaa, kun puutarhalla oli myynnissä viiruhelpiä jossa oli kyllä myös vivahdus vaaleanpunaista…Vai tuleeko se auringossa punertavaksi?