Koristeomenapuu, Malus

Leikkasin malukseni. Jossakin pitää harjoitella että uskaltaa omenapuun kimppuun. Latvasta katkaisin oikein kunnon pätkän ja lyhensin muitakin oksia. Saa nähdä kuoleeko koko puu. :Whistling:
https://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/60a84e28-387d-4191-ac27-f821.JPG

Töistä tultua oli kaunis näky vastassa.
Oli päivän aikana auennut lisää koristeompun kukkia paljon.
Punainen pallo loisti ilta-auringossa pihaan ajaessa.





Kauniit kukat, viime kevään lahjaksi saatu “Makamik”

Tuon edellisessä kuvassa kolmen vuoden takaa olevan koristeomenapuun kaivoin pois toissa vuonna. Kukki valkoisin kukin.
Tässä kuvassa remppatalon etupihan kaunistus/rumilus. Suuri ja vanha kuin mikä, mutta kukkii punaisena joka kevät. On varmaan ainakin 40-50 vuotias.Tätini istuttama, talo oli ennen hänen. Nyt se on minun syytinkiasunto :slight_smile: , poika asuu siellä.




Makamik, miltei nätimpi nuppuisena.


Tässäpä Hopa tuulen tuiverruksessa

Kuis teillä hoidetaan lannoitus :slight_smile:



Haluaisin pieneen pihaamme siron (kapean) koristeomenapuun.
Millaisia kokemuksia teillä on “Aamurusko” -lajikkeesta?
sen puolikerrotut kukat kun ovat niin kauniit.
Lajike-ehdotuksia otetaan vastaan :slight_smile:

Koristeomppu

11 tykkäystä

Taivaallisen kaunis! :heart_eyes:

2 tykkäystä

Samaa mieltä!