Koristeraparperi
Kukinto
Täällä kukkii myös
Tekevätkö nämät itäviä siemeniä?
Tuli vain mieleen...
Iso koristeraparperipuska lopettelee kukintaansa.
Onko kellään keisarinnan esiliina "Rheum Alexandrae" nimisestä kokemuksia? Raralta tilasin siemeniä ja laitoin äsken multaan.Tässä kuva:http://www.sgns.gov.cn/scholaweb/flowers/Polygonaceae/flow0006-e.htm
Sen verran on kokemusta, että viime vuoden huhtikuussa kylvin avomaalle, enkä kyllä nähnyt, että olis noussut mitään koko kesänä.
Tästä keväästä ei vielä tiedä, josko vaikka näkyisikin jo jotain.
Peitin kylvöksen kuitenkin syksyllä havuilla, ja lumisuoja on ollut hyvä,
että jos kuitenkin tulis esiliinoja=)
Kiitos ipanema. Raran ohjeessa käsketään pitämään lämpimässä 2 viikkoa ja sen jälkeen kylmään kunnes itää. Mä laitoin ruukkuun,kun ei ollut kuin 5 siementä.
täällä Seinäjoella yhdellä gunnera-miehellä sitä kasvaa, kuten myös muita kummallisia ja harvinaisia kasveja. Mulle se aina niitä kehuu, mut siemenet antaa taimistoille…
Pari vuotta sitten kasvattelin EG:n siemenistä, ei oo vielä kukkinut, mutta joka vuosi nousee. Olisko 3-4 kasvia. Ne on kyllä silleen erilaisia kuin noissa kuvissa, että lehdet on koko alapinnaltaan tummanpunaisia. Ajattelin jo heittää ne kompostiin, kun joku syö lehdet reikäisiksi - ei niin että se kasvia uhkaisi, mutta ovat aika ruman näköisiä. Olisko etanat asialla? Muuta kiusaa ei mulla oo etanoista juuri ollut, mutta ehkä tää on niiden herkkua. Pitäisköhän vielä katsoa, millaisen kukan se tekee? Onko kellään sitä punalehtistä?
Siemenkasvatuksen tulos taitaa kukkia tänä vuonna