Lehdessä kirjoitettiin että hallitus on valmistellut ulkonaliikkumiskieltoa. Ehkäpä tulee samalla ,maskipakko tai visiiri vaihtoehtona. Meillä on eduskunnassa yksi joka ei ole käyttänyt maskia eikä visiiriä eikää tule koskaan käyttämään, omien sanojensa mukaan. On sitten saanut potkut puolueesta …
Jotku ihimiset ovat itsekkäitä ja välinpitämättömia tämmosten asioijjen kans.Lukkojen taka kaikki jokka kieltäytyy käyttämästä maskia.Toivottavasti sairastuvat koronaa välinpitämättömyyttään.
Joudun käyttämään maskia 8 tuntia päivässä. Muuten saan potkut! Muuten voisin tartuttaa riskiryhmiin kuuluvia tai heidän lähipiiriään. Joudun myös puhumaan kaiken aikaa, linssit huurustuu, naama kutisee. On se varmaan upea vapaus kulkea vinttasta busseissa ja kaupoissa maskeitta, kun ei vaan tarvii ja ei vois v:n vähempää kiinnostaa. Helppo on tunnistaa tolvanat
-päät, meillä muilla on orjamaskit.
Minä olen sitä mieltä et maskipakko! Bussiin juniin kauppoihin ja muihin yleisiin tiloihin ei maskittomilla asiaa! Sanon mä!!!
Ostin instrusta pyyhkeitä jotka estävät silmälaseja huurtumasta maskin kanssa. Auttaa mulla. ![]()
Itseasiassa jos sut on testattu ja terveeksi todettu niin et levitä koronaa …mut ilman testiä ei voi asiaa tietää.
Bussit + junat + hissit on terkkareiden kanssa mahdollisia viruslinkoja… mut hammashuollossa en pitänyt rättiä kun muutoin ois jäänyt paikka laittamatta.
En itsekään erityisemmin pidä maskista, mutta käytän sitä jos on edes teoreettinen mahdollisuus siihen, että saan sillä suojattua muita Suomalaisia. Vähän sama kuin rokotteen kanssa, en täysin luota 100% kun mielessä on nuo narkolepsiakeissit. Mutta otan sen rokotteen itsekin, vaikka sattuisin saamaan vaikka syövän, jos/kun on mahdollista sillä suojata muita edes hetkellisesti.
Montakos läheistä olet Pepino menettänyt, oli syy sitten mikä tahansa? Itse olen menettänyt isäni perinnölliseen sairauteen ollessani 10v ja minusta seuraavan veljeni ollessani armeijassa, äkilliseen aivoverenvuotoon. Veljeltäni jäi kaksi alakouluikäistä lasta. Äitini on vakavasti sairas, elinvuosia ei paljon ole jäljellä.
Parhaan lapsuudenkaverini isä menehtyi ALSiin, matkan osittain mukana kulkeneena henkilönä nämä on avartavia asioita ja viritti todella diippeihin keskusteluihin elämästä ja sen tarkoituksesta. Meinaan rima ja se vaatimustaso asioiden suhteen laski aika alas, nämä on opettanut nöyryyttä.
Kun asettuu toisen asemaan ja katsoo asiaa myös muiden kannalta on se juttu. Eräänlainen taito sekin, jonka voi oppia jos on halua. Ja kykyä olla myötätuntoinen.
Emme oikein voi muokata ihmisten ajatusmaailmaa väkisin ja kepillä harvemmin tulee positiivista mutta luitteko amerikan suomalaiskylästä ? Siellä on varmaan jotain erillaista vettä mitä ne juo ? Niin utopistisia ennakkoluuloja…
ettei tälläinen tavis ymmärrä…
Töissä pidän visiiriä vaikka se ei juuri auta mihinkään. Kaupassa käytän maskia, mutta se on sen puoli tuntia kun sitä pystyn käyttää ja sitten otettava pois. Käy henkeen pahasti ja alan yskimään kovasti maskin kanssa.
Minulla on tutkittu erikoislääkärin toimesta tuo nokka ja sama vika kuin mäykyillä usein on eli ahtautta ja vaikeutta saada happea tarpeeksi nenän kautta normaali oloissakin ja hengitän suun kautta nytkin kirjoittaessani…maskin käyttö käynnistää limantuotannon ja kurkkua kutisee ja tulee haukkomis refleksi… siksi en kauppa reissulla paina rättiä tiiviisti naamaani…
Uutimis oli, et koronavilkku
on turha,
, sovellus🙈
Tietääkseni koronavilkku-sovellusta ei ole kehitetty lainkaan jäljitystoiminnan näkökulmasta, vaan lähinnä ajatelleen yksikön altistumista ja hänen tiedottamistaan asiasta. Vilkku-sovelluksen nimettömyys ja tuntemattomuus on vedetty äärimmilleen, eikä ilmoitusta tule heti, vaikka olisit samassa kaupassa koodin syöttäneen kanssa. Tämä ei tietenkään ole mahdollista, koska sairastunut jää omaehtoiseen karanteeniin. Idea on ollut alunperin kai se, että laitteemme tallentaa kohtaamisemme toisten vilkunkantajien kanssa ja, jos tällainen osoittautuu muutaman päivän kuluttua kohtaamisesta koronatestissä positiiviseksi niin, laitteemme osaa sitten kertoa meille mahdollisesta altistumisesta. Itsetarkkailu ja testi kaiken kärkenä.
Apple ja Google hallinnoivat tietokantaa, eikä meidän suomalaisten tai kenenkään muunmaalaisen koronajäljittäjien käytössä ole mitään altistusilmoituksiin liittyvää tietokantaa.
On totta, että yli viiden päivän viive koodin saamisessa pilaa koko jutun. Tietääkseni syötettävän ilmoituskoodin saa yleensä reilun vuorokauden kuluessa.
Korona vilkku nyt oli huihai … ja nythän se piipittelisi stadissa ja raumalla ihan käkenä… Vantaallakin oikein armeijan väkeä kutsuttu tutkimaan…
Rajat ne vaan ammottaa auki ku jokisen eväät levällään ja tere tulemast vaa joka virus ?
Yhdyn tähän suruun ihmisten itsekkyydestä! Olen työssä jossa käytän maskia vuoroni alusta sen loppuun, kohtaan paljon ihmisiä ja ikävä kyllä näitä jotka eivät maskia käytä tai turvavälejä noudata. Hyvä siinä miettiä niitä satoja ihmisä joita siinä heidän ympärillään on, riskiryhmäläisiä iso osa. Säälin myös heitä jotka eivät voi käyttää maskia terveydellisistä syistä, muiden välinpitämättömyydestä hekin joutuvat kärsimään. Ei maskia pidetä jotta itse ei sairastuisi, vaan siksi että välittää lähimmäisestä. Puhalletaan yhteen hiileen ja pidetään turvassa ne joille tämä tauti on kohtalokas.
Jontte puhuu viisaita sanoja!
Niin, siitä maskin pitämisestä. Jos on itselle vieras sellainen suhtautumistapa että välittää muista ja siksi toimii tietyllä tavalla (=pitää maskia) ei ehkä ole miettinyt asiaa siltä kantilta että vastaantuleva maskillinen ihminen suojaa minua, ja mitä useammalla on maski päällä sen enemmän turvassa minäkin olen. Lähtis laittamaan sen maskin päälle ollakseen itse enemmän suojassa sillä mitä usemmalla se maski on päässä sen enemmän suojassa kaikki ovat, mukaanlukien se minä-itse. Lyhyesti siis: maskien käyttämisellä suojaamme toinen toisiamme, samalla siinä siis myös itseämme.
Jos ei terveydellisistä syistä voi käyttää maskia niin ainakin voi käyttää visiiriä vaikka se ei paljoa suojaakaan mutta siitä tulee tunne että kuuluu joukkoon joka välittää toisistakin. Itse käytän maskia vaikka välillä saa aikaan huonon olon. Ajattelen että vaikka pyörtyisin niin pidän silti…
Vasta näin kaupoilla “kelta ja oranssipukuisia työmiehiä” useimmat liikkuvat isoilla porukoilla… ehkä lounaseväitä hakemassa tms. mutta kellään nuista ukoista ei ollut maskia ja siinä oli niin vaaleaa kuin tummempaakin työläismies- kansalaista, eikä sitten niin kellään maskia. Eikö tieto kulje vai mikä tässä maksaa.
Oikeaa miehekkyyttä on näyttää olevansa rehti ja reilu ja vastuullisesti välittävänsä käyttämällä maskia.
Telkussa joku Telakkatyömaan pomo säksätti yksilöiden omasta harkintakyvystä… onhan se jo nähty ettei sitä harkintakykyä näytä olevan, muu ei muutamille paukapäille auta kuin pakko.
Eikö nyt olisi aika ottaa pieni auttava ryhtiliike ja ilmoittaa tuolla isoilla työmailla, että töihin ei tulla ilman maskia, miten ihmeessä se voi olla niin vaikeaa. Itseasiassa se pitäisi ehdottomasti viimeistään nyt julistaa koko maahan ja se olisi pitänyt jo aikaa sitten.
Nyt lässytetään vain yksilön oikeuksista, mutta kyllä yksilöillä on myös velvollisuuksia.
Saatoin olla jälleen hiukan ankara… mutta onhan tässä nyt ihmishengistä kyse!
797 uutta tartuntaa tänään.
MTV uutiset Savonlinnaan matkalla olleessa bussissa levisi eteläafrikkalainen virusmuunnos, jo 56 ihmistä saanut tartunnan – “Kyse on suuren luokan piittaamattomuudesta”
Bussi Helsingistä Mikkeliin 26.2. klo 15. Bussissa yksi aivasteleva matkustaja ei käyttänyt maskia, 10 matkustajaa ja kuski käyttivät. Olenkohan minä nähnyt unta vai lukenut tämän täältä aiemmin? En käyttänyt aamulla maskia kun oli vain kymmenkunta matkustajaa ja runsaasti tilaa?
Kohta lupalapun kanssa mennään töihin. Ei hyvältä näytä.
Vaalimaan rajalla nyt testataan tulijat, mutta vähän tuntuu, että turha otsaa rypistellä kun on jo paskat housuissa.
Niinpä näkyy;)
En ollut huomannutkaan.