No niin, sitähän minäkin, että korona tarttuu siltikin, vaikka olisi maski naamassa.
Luin iltasanomat sivulta kuinka moni oli saanut bussissa koronan, kun yksi sairas matkustaja oli tullut bussiin.
Tuo siis oli tapahtunut jo tammikuussa. Helsinki - Savonlinna.
Varovaisuutta siellä maskien takana.
Ei auta vaikka rautalangasta vääntäisi:/
No miksi nyt suomessa on enemmän tartuntaa kuin viime keväästä syksyyn asti?
Keväällä ja kesällä maskien käyttö oli vähempää kuin nyt, mutta siltikin tauti on nyt runsaampaa.
Jos bussissa se sairas matkustaja olisi käyttänyt maskia niin voi olla että kukaan muu ei olisi saanut tartuntaa.
Aika hakuammuntaa, sillä hän oli aivastellut ja rykinyt, joten varmasti virukset on lentänyt sinne tänne.
Jos naamassa on maski ja alkaa aivastelemaan taudin vuoksi, niin varmasti maski on täynnä limaa eikä varmasti auta ketään.
Mitä minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä:D
En kanssa usko maskin tuovan kovinkaan hyvää turvaa ja en tuudittaudu ollenkaan sellaiseen mielikuvaan ja kun katsoo miten täällä paikalliset sitä vielä virheellisesti käyttää niin pakkaa huvittamaan… näpelöidään ja vedetään leuan alle ja pistetään maski kahvilan pöydälle ja sitten takaisin naamaan ja käsidesiä ei käytetä ja …aika hepposta.
Iholle tungetaan esim.kahvilan tiskillä … olen parille mummalle sanonutkin et menkää te vain kun on niin kiire.
Nokkaa hieman nostetaan sitten noloina…minä haluan pitää turvavälin ja desifisioin kädet ennen ja jälkeen maksu tapahtuman. Nyt emme käy enää edes kahvilla…viime perjantai oli vika kerta kun tauti leviää kuin elanto. Ruokakaupassa maskia sitten otetaan hippusen pois et voidaan NUOLLA SORMIA et saa hedelmäpussin auki ja sitten koetellaan hedelmiä paljain käsin joissa tuore sylki…HYI !
Apteekkiin kun menen niin laitan toki maskin siksi aikaa vaikken usko siihen …mutta kohteliaisuuttani toki…turvaväli ja käsidesi on uskottavampaa…ja yleensä ilman koronaakin jos aivastuttaa niin kaivan nenäliinan suun eteen yleisellä paikalla…kotona en.
Pölijä mikä pölijä ![]()
Korona ajassa kärsin eniten siitä ettei meille tuu vieraita kahvittemaan ja mökki höperyys ja yksinäisyys alkaa ottaan niskalenkkiä…
Pahoittelen, että en jaksa lukea tuota kommenttia, kun siinä ei ole kappalejaontaa ja rivit sekoilee, kun yrittää lukea. ![]()
Käynti optikolla saattaisi auttaa…
Mie olen käynyt korona testissä nyt 9 kertaa siitä laskien kun tää pandemia alkoi. Aina on negatiivista näyttänyt. Kolme kertaa en ole ollu edes kipeänä ja testiin joutunut. Kerran tein reseptin uusintapyynnön epipeniin ja jouduin testiin
. Meillä on töissä ihan nolla toleranssi, yhtään ei saa olla nuha tai yskä…samantien testiin ja kotiin. M
Iltis kirjoittaa että sairaaloiden siivoojat esimerkiksi ei vieläkään ole saaneet rokotetta ??? Mitä idiotismia !!
Kuten tuokin mistä kirjoitin jo että kotimaista maskituotantoa ajetaan alas ja ostellaan kiinalaista …ei voi olla typerämpää touhuu ja varmaankaan ei kotimainen nenäsumuterokotustakaan tueta markkinoille kun saa kiinalaista ?? Ei ole kauaa siitä kun kamppanjoitiin et osta kympillä kotimaista niin se vaikuttaa positiivisesti talouteemme…
Olen pyrkinyt pidättäytymään tähän keskusteluun osallistumisesta, mutta juuri 3 päivää testien tuloksia kipeänä odottaneena itsehillintäni on sen verran heikolla, että annan hetkeksi periksi.
Olen elänyt viimeiset vuorokaudet 24/7 maski päässä suojatakseni perheemme abiturienttia, jonka kirjoitukset alkavat ensi tiistaina. Pieninkin nuha voisi johtaa siihen, että ne menisivät sivu suun.
Kun kaikki muut täysi-ikäisyyden saavuttaneen nuoren pitkään odottamat jutut jo sen ovat tehneet, en missään tapauksessa haluaisi aiheuttaa tätä lapselleni.
Lainaan tähän alle Aamulehden kolumnistin kirjoituksen. Toivon, etten tällä aiheuta myrskyä vesilasiin, vaan ehken hiljaisia hoksaamisia.
Itse pyrin toimissani siihen, etten missään muotoa, tietämättäni tai muuten altistaisi muita millekään tartunnalle, niin koronalle kuin tavalliselle flunssalle. Pyrin suojelemaan ensin muita, sitten itseäni.
Pikkuapulainen (7v.) kysyi eilen Aku Ankkaa luettuaan mitä tarkoitetaan perhosefektillä. Voi olla, ettei vastaukseni ollut tieteellisesti täydellinen, mutta helppo tämä oli koronan ja tarttuvuuden avulla selittää lapselle jonka elämästä korona on ollut vallalla 1/7 ajasta.
Vesa Laitinen
10.3. 18:01
Aamulehti
“Olen jo muutaman viikon ajan ihmetellyt meidän suomalaisten suhtautumista koronarajoituksiin.
Monelle on selvästi ollut vaikea erottaa, miten tässä koronatilanteessa kannattaa toimia ja mitkä ovat viranomaiset asettamat rajoitukset. Toisille raja on selvästi siinä, että kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua. Ikään kuin Sanna Marin lupaisi, että kun pidätte kuuden hengen kotibileet kymmenen hengen sijasta, mitään huolta ei ole.
Samoin jos viranomaiset määräävät tai suosittelevat 10 hengen kokoontumisrajoitusta, kootaan 10 hengen saunaporukka ja varataan sauna. Jos baarissa loppuu anniskelu kolmeksi viikoksi maanantaina kello 22, tilataan viimeiset juomat maanantaina kello 21.59.
Tämän ajattelun surullisin ilmentymä tuli julki keskiviikkona iltapäivällä. Alle 12-vuotiaat juniorijääkiekkoilijat jatkoivat talvilomalla ilman mitään huolta omaehtoisia harjoituksia, koska viranomaiset eivät ole kieltäneet alle 12-vuotiaiden kokoontumisia. Seurauksena oli laaja tartuntaketju, jossa mukana on lasten lisäksi aikuisia, kuten Tays hetki sitten kertoi.
Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta vai rautakangesta? Viranomaiset tekevät kaikkensa, jotta pääsisimme eroon tästä viheliäisestä vitsauksesta ja saisimme ravintolat taas auki ja normaalin elämämme takaisin.
Nyt ei ole oikea aika kokeilla rajoitusten rajoja vaan ymmärtää, että eivät tätä kriisiä ratkaise lainsäätäjät, aluehallintovirasto eikä edes Krista Kiuru (sd.) vaan me. Sinä ja minä.”
Toivottavasti ME onnistumme .
Vanhusten kodissa joss olen töissä, ovat lähes kaikki saaneet ensimmäisen rokotteen. Nyt kaikki taas tiukentunut. Pitäisi jokaisen syödä huoneessa, aktiviteetit ja kahvit vain viidelle hengelle ja asukkaillakin yleisissä tiloissa maskit.
Minunkin mielestä heidät olisi pitänyt rokottaa ensin, jotka kulkee enemmän esim. kaikki työikäiset.
Rokotus on aloitettu väärästä päästä.
Helsingin seudulla on vieraskielisillä koronaa enemmän kuin muulla väestöryhmällä. Nyt on ehdotus että rokotusjärjestys laitetaan uusiksi. Palkaksiko siitä että ei noudateta neuvoja suojautua …
Tällä viikolla oli käytävä töiden jälkeen kaupassa. Ajattelin että torstai olisi hiljainen. Väärin luulin. Mahdottomat jonot ja paljon maskittomia. Yhdelle vierasmaalaiselle yritin maskista viestittää.
Alkaa jo toivo hiipua.
Varasin rokotusajan seuraavaksi arkivapaaksi.