Olen nähnyt käytettävän myös isoja klemmareita. Ihan yksinkertaisimmillaan voisi kokeilla narunpätkää, jonka pujottaa maskin lenkeistä ja laittaa sitten takaraivolle rusetille
maskeissa on kyllä tosi paljon eroja koon ja istuvuuden suhteen joten voisi auttaa merkin vaihtaminen.
Minulla yksi maskimerkki aiheutti ihoärsytystä ja oli tosi epämukava, tunki suuhun ja huurrutti lasit. Vaihdoin toiseen niin loppui iho-ongelmat ja muut haitat.
Olen katsellut että pitkät hiukset on laitettu ponihännälle ja maskin nauhat ristiin ponihännän yli.
Huomasin tuollaisia netissä, mietin vaan heti että onko turhan hankalia käyttää. Varmaan hyvä vaihtoehto jos se laastari korvan takana ei tunnut hänestä hyvältä.
Pepino ei pidä maskia, kun se ei ole kivaa.
Kerro yksi, vain yksi, joka sen pitämisestä tykkää.
Kyllähän Pepino ei oo vielä kertaakaan ennen tätä kertonu ettei voi käyttää maskia,vaan aina ilmottannu ettei halua käyttää? Ja teheny sen hyvinki seleväksi,jopa rivien välistä on voinu lukia että halveksii(?) maski käyttäjiä.
Ja ne fiksut ihmiset jotka ei terveyssyistä pysty maskia pitämään, yleensä käyttävät sentään visiiriä, että ei suoraan toisia kohti pärski.
En minä ainakaan tässä tautitilanteessa tykkäisi jos elintarvikeala, asiakaspalvelu, hoitohenkilökunta , ravintopalvelu tms tekisi töitään suojautumatta.
Siviilissä toki jokainen toimii oman mielensä mukaan, kun ei ole pakotettu. Osa käyttäytyy fiksusti ja kanssaihmisiäkin ajatellen ja osa pitää itsepäisesti kiinni oikeudesta olla suojautumatta, kun ei oo pakko.
Minulla on hyvin paha astma. Aluksi maskin käyttö haastoi, mutta olen opetellut hengittämään sen kanssa.
Tärkeintä on ollut ymmärtää hiukan hiljentää vauhtia ja paremmin tulla tietoiseksi kuinka hengittää.
Hengittäminenhän on tekniikkalaji jota voi harjoitella koko elämänsä. Minusta tärkeintä on ollut tajuta, että muuttuneissa olosuhteissa en voi koohata samalla tavoin kuin ennen olleissa.
Ymmärrän, että on ihmisiä jotka eivät voi maskia terveytensä takia käyttää. Toivoisin heidän pitävän edes visiiriä vaikka sen hyöty onkin hurjasti pienempi, mutta edes pärsesuojana. Lisäksi toivoisin heidän olevan todella tarkkoja turvaväleistä ja etäisyyksistä.
Ikävä kyllä usein maskittomana kulkevat henkilöt myös tapaavat kulkea muutamassa millissä muista.
Tiedän toistavani itseäni, mutta tästä selviäminen on meistä jokaisesta kiinni.
Ite pienennä maskin näin,tämä näytettiin telkkarissa.Tulee napakka ja suojaa hyvin.Mulla ei paina korvia.
Tuo ei sovi minuille, tulee liian pieneksi, ei pysy nenun päällä.
Mulle on just sopiva.Ei nouse ärsyttämään silimiä
Mul onkin iso nassu. ![]()
Kemijärvellä 2 uutta koronatartuntaa.Yläasteella ja päiväkodissa,kymmeniä altistuneita.Tokmannilla viime lauantaina tautinen ollu liikkeellä.Voi perse tätä
jaskaa ![]()
![]()
![]()
Kotkassa kuusi tapausta. Bussissa taas neljä ilman maskia. Joku päivä varmaan pimahdan.
Nyt neljä vapaata, en taida muualle mennä kun rokotukseen.
Iitissä ollut pitkään 19 tapausta sieltä alusta laskien, tällä viikolla lisääntynyt 3:lla, nyt 22. Kahden noista kerrottiin altistaneen kyläkoulun opettajia ja oppilaita. Väkisinkin tulee mieleen että oli se talvilomaviikko tossa justiinsa, onkohan sitä käyty vähän kotinurkkia kauempana lomailemassa ja voimia keräämässä ![]()
Kurppa, millon sulla on rokotusaika ?
Astra Zenecan piikitys on keskeytetty
Meidän nuoriso on vuoteeltasn noussut, nokkansa turistaneet ja töihin palanneet. Vajaassa kolmessa viikossa tiukka tauti ja toinen terveenä pysyi.
Kymsotesta hoitaja oikein soitti rokotuksen peruuntumisesta ja soittavat kun uusi rokotusaika on mahdollista. Hyvää palvelua!
Kemijärvellä nyt kuus tartuntaa eilisestä.350 altistunutta,joka ruokakaupassa ollu levittäjiä.
Iitissä 2 tartuntaa eilisestä, nyt 24 kokonaismäärä. Karvari, mikä teillä Kemijärvellä on yhteismäärä ? Kattelin että Kemijärven asukasmäärä on melkein sama kuin Iitissä, muutama sata suurempi, mutta lääniä siellä on huikeesti enemmän ja asukastiheys sitä myöten myös paljon harvempaa kuin täällä meillä. Minusta Iitti on koko ajan ollut turvallinen paikka olla just siksi kun täällä on senverran harvakseen väkeä ja sekin vähän jakautuu pääosin pitkin maaseutua. Ite asun Iitin kaupallisen keskustan Kausalan kupeessa omassa rauhassa maaseudun puolella.