Korona ei taida nopeasti olla ohi, kun lapsille ja nuorille ei ole vielä rokotetta.
Minä sain omani, tämän AZ hysteriapiikin ja kuukauden päästä tulee toinen. Kertokaa ihmeessä miksi se tulppauhka on semmonen peikko tuon kanssa mutta ei ollenkaan kun käytetään ehkäisypillereitä, hormoonikierukkaa tai vaihdevuosien hormoonikorvaushoitoa. Minulla on ollut ne kaikki ja niillä se tulppa on huomattavasti yleisempi. Miesten tulppapelko on tosi kumma juttu kun ne ei edes käytä mitään noista yllämainituista! Kuulostaa ehkä kornilta mutta lähden mielummin kertapysäyksellä kuin kidun viikotolkulla tukehtumalla letkuissa ennen lähtöä.
“Nyt tuli huolestuttava tieto, joka koskee myös Suomea: Eteläafrikkalainen variantti väistää myös Pfizerin korona rokotetta”.
Eilen uutisoitiin lehdessä että ei tuokaan rokote ole sen varmempi kuin muutkaan.
Ja olikohan tuo vai joku muu kuin AstraZeneca josta uutisoitiin toissapäivänä tulppariskistä.
Ihmettelen minäkin miks tuota AstraZenecaa ei voi miehille antaa jos se ei nuorille naisille käy.
Taitaa kaikissa rokotteissa olla omat vikansa ja sitä mukaa uutisoidaan mitä enempi on ihmisiä rokotettu ja tietoa saadaan.
AstraZenecasta on kohkattu pitempään kun ilmeisesti sitä on eniten käytetty.
Tänään oli:n Lidlis kassajonossa, eellä oleva 60v ukko rupes mölisee, kun väliä oli alle 2m. Mulla ei ollut sitä kuonokoppaa päällä, ukko turputti, että laki vaatii sen kuonokopan. Sanoin suoraan että se ei ole laki vaan suositus. Ja mä en käytä sitä.
Uskon että tää korona on paljon suuremman Herran käsissä.
Ja tää korona loppuu, silloin kun se siitä päättää,.
Norjan tunnettu koronakieltäjä kuoli koronaan. Hmmmm
Eikös joku tamperelainen valmentaja noin 50 v mies kuollut kun viikon sairasti …oli IL netti lehdessä… se iskee toisiin pahemmin … serkullani ja sen ukolla oli ja meni eikä ollut flunssaa kummempi heillä…oli himassansa sen 2 viikkoo…
Tänään voisin tilata koronarokotusajan, mutta miehen kohdalla kesti 3 viikkoa. Silloin soitin toisena mahdollisena päivänä ja nyt on kolmas päivä. Työn puolesta saatan saada nopeammin, ainakin on luvassa lähiaikoina.
Olisi ollutaiheellista rokottaa vanhoja ihmisiä jo aiemmin,nyt makaa Koronan kourissa paras yståvåni jo neljättä päivää.Tehoosastolla,ei tietoakaan,selviääkö vai ei?
Eräs sukulaisen sukulainen on ollut viikkoja Koronan takia teholla, nyt on siirretty paikalliseen sairaalaan mutta ei pääse pois, koska hengitys ei toimi ilman happikonetta.
Eilen olin liikenteessä ja huomasin että enää hyvin harvat käyttävät kasvosuojaimia täällä!!
Ilmeisesti ilmoitus, että Koronarajoitteita puretaan… on saanut ihmiset kuvittelemaan, että kasvosuojaimia ei enää tarvitse käyttää?
Onko tosiaan niin? en ole niin tarkkaa jaksanut seurata tätä tilannetta…
Sain eilen sitä biontekkiä eikä tullut mitää seuraamuksia …ihan ok fiilis siitä. Käytän rättiä naamassa edelleen kaupassa ja apteekissa. Koetin tehdä tilauksen sydänmaalle jotta oisin vaan maksanut ja noutanut mutta käteiskauppa ei sopinut niin empä tilannut. On niitä muitakin liikkeitä …se siitä …
Eilen sain AZ piikin. On sekin asia sitten hoidettu.
Rokote saatu, seuraava satsi heinäkuussa
Jee, vihdoin ensimmäinen rokotus saatu. Nyt odotellaan 15 minuuttia, että pääsee rokotustilasta ulos.
Toinen rokotus 12.7 lomalla pääsisi sitten johonkin:)
Upeeta, onnittelut. Mä edelleen oottelen mutta eiköhän tässä pikkuhiljaa meikäläisellekin vuoro koita.
Tänään sain tiedon, että rokotus olisi tarjolla, mutta minäpä en todellakaan hae sitä.
En tee sillä mitään mille ei ole tarve!
Määä, arvasinnn…
![]()
Tosin ittekkin olen melkee samaa mieltä… Mä otan sen paljon myöhemmin. Katon ekana, miten (Rokotettujen) muiden käy. ![]()
Kävin katsomassa tänään kunnan sivuilta jos olisi tietoa koska saisin rokotteen, ja voi ihanaa, pääsin ajanvaraus sivulle ja sain ajan toukokuun ensimmäiselle viikolle ![]()
Meidät rokotettiin jo kolme viikkoa sitten.Mutta ystäväni Jyväskylässä ei ennättänyt saada sitä.Nyt hän on hengityskoneessa tehoosastolla jo kaksi viikkoa.Ei näillä näkymin paranemisesta tietoa.Että silleen.
Tänään sain Comirnaty-rokotteen työpäivän aikana.