Minun kaverillani on Korona.Ollaan hyvät ystävät.On tällä hetkellä sairaalassa,mutta uskallammeko tavata jo kesällä,jos hän toipuu?Rukoilen hänelle ja muille parantumista?Ei asu samalla paikkakunnalla.
Kaupassa kävin. Edelläni meni kuusi nuorta tyttöä ilman maskia, katselivat kovin maahan päin. Taisi olla huono omatunto maskittomuudesta. Odottelin jonkin aikaa ennen kuin menin sisään. Kaikilla muilla sitten olikin maskit. 11 uutta koronapotilasta vuorokauden aikana, aika paha.
Sähköposti tuotti tulosta. Kaikilla nyt maski:)
Kurppa, hyvä juttu. ![]()
Rokotusaika varattu, reilun
viikon päästä tuikkastaan.
Olen ollut Rukalla mökissä viikon, ihana todeta , että täällä sekä paikalliset, että turistit ottavat tosissaan maskin käytön myös ulkona liikuttaessa. Nuoriso on kokannut, ja kertaalleen käytiin kaupassa, siinäpä ainut kohtaaminen sisällä, ja matkalla yksi pysähdys take a way ruokaa hakien. Hienosti pelittää turvallisuus.
Mikä lie ihmisiä vaivaa kun kaupat on ihan täynnä oli sitten torstai tai perjantai …pakko vetää päikkärit ja mennä ilta yhdeksän jälkeen. K-raudassa uskalsin käydä hakeen nekon kasviravinne liosta ja ostinkin kolme heti alkuun.
Minä ainakaan en tuijota ketään kellä on tai ei suusuoja. Se on jokaisen oma asia.
Enkä minä häpeä, kun en käytä suusuojaa.
Toki ihan alussa kiinosti kellä on ja kellä ei, mutta ei mennyt pitkään kun kiinnostus loppui.
Varattiin aika netistä viikonloppuna mulle ja tänä aamuna kävin jo eka rokotuksella ![]()
Helppoa on , ei tarvitse puhelimessa roikkua
Irsa millanen koronatilanne teidän nurkilla siellä on ? Nähtävästi oot pysynyt terveenä, hieno juttu !
Nyt vihdoin soitti hoitaja uuden ajan, pari viikkoa sitten perutun tilalle.
19.4. luulin jo että oli unohdettu.
Hyvä että saat sen pian, vaikka onhan tohonkin vielä aikaa. Kun joudut käyttämään julkisia kulkuvälineitä on rankkaa kun joukossa on niitä oman elämänsä sankareita joita ei yhteiset taudintorjunnat kiinnosta ja toimivat sitten sen mukaan.
Toivon, että ennen heinäkuun kesälomaa saisi toisen, niin pääsisi edes johonkin lomalla, Turkuun vaikka:)
En ole seuraillut näitä ketjuja mutta kun nyt tulin niin lisään minäkin pikkuisen jotain. Paikallisen ison marketin ovella on tarralappu jossa lukee Suosittelemme maskin käyttöä mutta saksalaisessa monituotekaupassa on ovessa lappu Käytä maskia meillä. Siinä on täkäläisille empijöille ihan selkeät ohjeet ja siellä ei kulje maskittomina muut kuin haalaripukuiset työmiehet. Täällä ei näy naisia haalareissa. Itse olen käyttänyt maskia kun menen jonnekin ihmisten ilmoille ja viime viikolla hämmästyin Pitäjän kirkon hautausmaalla kun siellä oli muutamia ihmisiä käymässä haudoilla ja heillä oli maskit. Mitä ihmettä! Ei kai sieltä tartuntaa saa.
Olen itse astmaatikko ja näinä aikoina hengitys on taas kuin säkkipillin soittoa. Sain nyt kortisonipillerit muiden lääkkeiden lisäksi mutta ei minulla ole yhtään vaikeaa käyttää maskia. Tosin huomasin jo viime vuonna että paperimaskeissa on eri kokoja ja pienipäisenä minullekin on pieniä ja liian pienet tuntuu hankalilta. K-ketjussa on ainakin yksi kertakäyttömaskimerkki joka on pitempi ja jättää enemmän ilmatilaa.
Huomasin että prisman mustat kertis maskit ei aiheuta niin öllöä oloa kuin ne sini-valko rätit … siirryn mustiin.
Käytän kaupassa + apteekissa käydessä.
Kai siinä on jotain totuutta kun luen teidän kirjoituksia maskeista.
Meilläkin käytetään nykyään vaan mustia maskeja. On mukavammat käyttää, istuu paremmin ja vaikkei ilmanvastus ole mielestäni erilainen kuin sinisissä, on jollain lailla viileämpi hengittää.
Ei myöskään yskitytä niin paljon kuin niissä vaaleansinisissä.
Pakkauksessa on kaikki vaaditut leimat, koodit, luokitukset ja CE.
Entä mikä EN-koodinumero ja mikä tyyppinumero on noissa mustissa käyttämissänne maskinne … Lähicittarissa en nähnyt niitä kertakäyttöisiä mustia, toisessa isossa marketissa olisi mutta …
Olen etsinyt tuoteselostetta maskien materiaaleista mutta sitä en ole löytänyt pakkauksista. Joskus koronan alussa kirjoitettiin että niissä oklisi eri materiaaleja muutta eihän niistä tiedä. Tuo NeSu lienee se mitä ostan seuraavaksi jos vielä niitä tarvii edellisten loppuessa.
Meinasin ostaa mustia kun paikallisessa halpamarketissa iso lavallinen mutta huomasin että siihen oli viereen laitettu lappu jossa sanottiin jotenkin että ei ole se hn2 tai mikälie vaan pelkkä suoja. Jätin ostamatta. Kertoohan se hintakin jotain kun ne on kaikkein halvimpia. Joskus keitin noita kuitukankaisia mutta ne meni jotenkin tukkoon ja tuumin että voin karsia ostoslistalta jotain muuta mutta ostaa uudet maskit kun tarvitsee. Kun maskissa on riittävästi ilmatilaa sisällä, ei tunnu ahdistavalta. Meillä on pääosin valkoisia MeNu-maskeja. Joku keskon halpamerkki mutta ihan ok. Laatikollinen autossa, minigrip-pussillinen käsilaukussa ja monta pakettia kaapissa varaksi. Melkein aina on käsissä joko nahkakäsineet, tokmannin työkalupuolen puuvillahanskat jotka lykätä pesukoneeseen tai rautakaupasta ostetut halvat nahka/kangaskäsineet joita noi kesemmällä käyttää pihatöissä. Ei tarvitse käyttää aina käsidesiä ja pesee kädet kun tulee kotiin.
Muutenkin ihmetyttää se jatkuva käsidesillä lutraaminen. Kun käy monessa kaupassa ja mennen tullen pistää painalluksen käsidesiä, tulee miettineeksi että joko loppupäässä alkometri värähtää kun siinä on aika paljolti vahvaa alkoholia.
Kun se maskisuositus syksyllä tuli, ostin 5 kotimaista kangasmaskia, jotka pesin heti alkuun. Ovat mielestäni mukavia käyttää. Sitten tuli se tutkimus, että kertakäyttömaskit ovat 10 pesukerrankin jälkeen kangasmaskeja tehokkaampia, ja kun koronaa alkoi olla täällä kylällä, ostin paketin Sievin maskeja. Ne käyvät tiiviimmin kasvoille ja nissä on rautalanka, jonka voi muotoilla nenän mukaiseksi, mutta suoraan paketista otettuina niistä ilmeisesti irtoaa pölyä, koska pari kertaa olen saanut kärsineemmän poskionteloni niiden käytön jälkeen kovasti ärsyyntymään. Käyn kerran viikossa kaupassa ja satunnaisesti ABC:llä hakemassa verkkokauppaostoksia, joten maskeja ei näin etätyöläisenä paljon kulu. Pesua odottamaan pääsevät, kun palaan sisälle, ja pöpöt varmaan ehtivät kuolla ikävään jo ennen kuin pesukone pannaan töihin n. kerran viikossa. Kunhan saan rokotuksen ehkä heinäkuussa, palaan kangasmaskeihin, jos maskeja vielä tarvitaan.
Minä ainakaan en aio ottaa sitä rokotetta. Sitä paitsi korona on varmaan loppunut jo silloin, kun meille tarjotaan sitä piikkiä.