Mielestäni olisi paras kun laitettaisiin piukat ja ehdottomat rajoitukset määräajaksi. Vaikka kolme viikkoa. Sen ajan luulisi kaikkien kestävän jos sen tilanne paranisi. Ja tiukka valvonta myös. Ja tietysti rokojärjestys sellaisena kun on päätetty. Päättämättömyys on pahasta jos se on jatkuvaa…
Omistusasuntoja, tuskin tuilla elävät.
Nuo sotaa käyvät maat on paljolti sellaisia missä ei ole sosiaaliturvaa, runsaslukuinen lapsikatras mahdollistaa sen että joku heistä (usein vanhin poika) elättää vanhempansa sitten kun eivät enää itse pysty sitä tekemmän. Lapset ovat heidän “eläkkennsä”. Meiltäkin lähettävät vanhemmilleen rahaa nämä maahamuuttajat. Meidän sosiaaliturvasta riittää…
Oon sitä mieltä että luonto karsii.Maapallo nyt jo voimiensa äärirajoilla ja eletään vaan ninnku siat pellossa,ei huolta huomisesta.
Panee ajattelemaan:
Kukapa meistä haluais ensiks lähteä vai kenetkä laittais ekaks jonoon että saatais maailmaa pelastettua.
Äsken sain Moderna-piikin. Tuleekohan minusta nyt sitten moderni. ![]()
Viime viikolla oli juuri tähän kellonaikaan työmatka bussissa koronapotilas.
Tänään ikävänä ihmisenä sanoin kaikille maskittomille asiasta, ei vaan tehoa:(
Lehdessä kerrottiin että yksi mies oli kirveellä uhannut maskitonta…
En ymmärrä miksei voi laittaa maskia ehdoksi päästä julkisiin paikkoihin…![]()
Sitten meillä on kansanedustaja, joka kannattaa maskipakon kannattajien tappamista:
Valitettavasti olen etäisesti tutustunut kyseiseen kansanedustajaan joku 30 vuotta sitten.
Ja olen aina ihmetellyt, että miten ihmeessä hänet on eduskuntaan valittu.
Kyllä ne vahvojen isojen miesten “voimaa tuovat vitamiinit” jättää jälkensä ihmiseen, ei voi muuta sanoa. ![]()
![]()
Haminan varuskunnassa 44 varusmiestä sairastunut ja upseeri vaan matkustaa bussissa ilman maskia. Voi olla että joudun aamulla siitä sanomaan:/
Kymenlaakso, YLEn tiedot :
Uusimmat tiedot koronaviruksesta: RUK:n tartuntaryppäässä Haminassa todettu 49 koronatartuntaa, Kymenlaaksossa koronatilanne huonompi kuin koskaan, Etelä-Suomessa tartuntamäärät laskussa
Onneksi oli upseerillakin nyt bussissa maski, en tiedä onko jo liian myöhäistä otsaa rypistellä…
Eilen katsoin Y.Tuubista erään (oletettavasti jo eläköityneen) suomalaisen lääkärin arvion maskin käytöstä ja hän oli sitä mieltä, että kaikki voivat käyttää maskia ja kaikkien pitäisi käyttää sitä ellei ole oikeasti todettu lääketieteellistä merkittävää haittaa, on kuulema tutkittu, että kertakäyttömaski eli hengitys-suojain ei vähennä hapen saantia, -tukaluuden tunnetta se voi aiheuttaa, mutta se aiheuttaa sitä ihan kaikille
Hän sanoi, että jos Astmaatikko ei voi pitää maskia, niin hänen astmanhoitonsa on silloin pielessä.
-ja Pekka Reinikainen on tämä ko. lääkäri, löyhä siteeraanti on You Tubessa julkaistulta videolta, jonka aiheena on Koronarokote, tallenne on melkoisen pitkä- mutta lähdehän pitää kertoa.
Minä olen jo tottunut maskin käyttöön, ettei se haittaa ollenkaan. Se on oikeastaan helpottanut kaupassa käyntiä, kun ei tartte meikata ennen julkiselle paikalle menoa. Talvella oli vielä helpompaa, kun sai vetää pipon hiusten peitoksi.
Etätöissä käyvänä ei tarvitse edes pukeutua, jos ei ole ulos asiaa. Nyt on tullut tilattua netin kautta kaikenlaista ja silloin tällöin ihan hirvittää avata ovea tavarantoimittajille, kun naamani ja hiukseni on kuin petolinnun p…e ja päällä vanhat verkkarit ja nuhjuinen paita.
Tottunut olen minäkin paljon mutta kyllä se haittaa, mutta tietysti pidän sitä silti aina kun käyn kaupassa tai asioilla.
Maskin taakse on hyvä piiloutua kunnolla kun valitsee ison maskin ja vaikka aurinkolasit ja pipon päähän syvälle. ![]()
Ei se oo mikään maski
Se on KUONOKOPPA ![]()
Kankaisen tai paperisen kasvomaskin ja kirurgisen suu-nenäsuojan TYPE l tarkoitus on ehkäistä pärskeiden leviämistä, ei suojata käyttäjäänsä.
Kirurgiset suu-nenäsuojukset TYPE ll ja llR suojaavat potilasta ja työntekijää pisaratartunnalta. Ne on tarkoitettu terveydenhuollon ammattilaisten käyttöön.
Laitoin aamulla sähköpostissa työkeskuksen ohjaajalle viestiä heidän työntekijöiden maskittomuudesta busseissa. Iltapäivällä näkee onko siitä ollut hyötyä.