Koronavirus ( Covid-19 ) elämässä ja ajatuksissa

Koronakakkua ja spelttileipää ja kääretorttua ja marjapiirakkaa ja peltileipää… Minä teen käsin ja isäntä koneella, mä tykkään et tunnen jauhon sopivan määrän kun en toimi koneella…onnistumis prosentti on korkeampi. Koronakakku on suosituin ( omenahilloa+kardemummaa+vanilijaa )…

Kyllähän se jotenkin liittyy koronaan, sillä korona aiheuttaa kaikenlaista.

Enhän minäkään olisi kotona, jos koronaa ei olisi. Korona vaikutti rankasti työnantajalle ja nyt se työnantaja voi huonosti.
Minä olen leiponut ja ommellut vaatteita.
Tilasin pari lehtikaktusta, koska minun orkideakaktus ei enää herää. 

Ensi kuussa pyytävät minut opiskelu  haastatteluun.

Ei ole muna kanaa viisaampi. Rouva en käytä maskia on opettanut lapsensakin kun ennen sano työpaikkansa irti kun olis alkanu käyttämään maskia.
Täytyyhän se vanhempia todella, vai täytyisköhän käyttää omia aivoja vai onko nekin sumentunut?

Nopea ja yksinkertainen testi sairastatko tietämättäsi oireetonta koronaa : istuta tomaatin taimia .
Ei tartte varmaan avata tota sen enempää :smiley:

Astra Zenecalla on ollut vaikeuksia toimittaa rokotteita luvattua määrää eu-alueelle. Nyt niitä on yllättäen löytynyt italiasta melkein 30 miljoonaa, saammeko nuo jakoon vai menevätkö Boriksen väelle. Mutta jos ei niillä voisikkaan rokottaa niin… omituiosta sekoilua ja salailua ja välistä vetoa ja, ja… Koronalla konstaillaan, meidän kustannuksella. :pinch:

Onneksi olkoon mummi, oot askeleen lähempänä turvallisempaa :slight_smile:

Tuntuu bussissa olevan joka päivä enemmän maskittomia. Tänään puolet.
Joku sanoi, että laittaa sitten kun on pakko:/
Tällä alueella jo muuntovirustakin.

Puheltiin äsken miehen kanssa, että miten tämä korona on meihin vaikuttanut.

Ja molemmilla oli yksi ikävä ja iso vaikutus näiden muiden lisäksi.
Kumpikaan ei luota enää oikeastaan lainkaan kehenkään asiantuntijoihin tai ministereihin, eikä politikkoihin ja lääkäreihin jne.

Tänään ollan yhtä mieltä ja huomenna toista.
Kaikki yhtä sekaisin THL, STM, ministerit, lääkärit, ym “asiantuntijat”.
Asioita pimitetään, rokotteita häviää, ei saada rokotteita.
Astra zeneca aiheutta mahdollisesti veritulppaa, mutta yhtäkkiä vanhat ihmiset voikin sitä ottaa ja ensin se ei muka heille tehonnut lainkaan?

Lapset voi sujuvasti käydä koulua, he ei sairastu. Kyllähän vaan sairastuu, usein vaan oireettomana silti tartuttaen vanhempansa ym. nähty on.

Ja ihmiset vielä painelee tuuliviirinä ja ilman tiukkoja määräyksiä ei tehdä mitään asian paranemiseksi.
Huh huh, tällä menolla tätä jatkuu vielä kauan, jos kaikki oman järjen käyttö on heikkoa ja ilman ohjeistuksia ja määräyksiä ei suju mikään.

Mietin vaan tuon edellisen viestin pohjalta, jos kerran luotto viranomaisiin laskee kovaa vauhtia niin, nousevatko vaihtoehtomedioiden totuudet, kumminkaiman mielipiteet ja yleiset Facebook huhut siihen tilalle uusiksi “totuuksiksi”. On yleisesti tiedossa, että esimerkiksi ehkäisypillereitä käyttävät ovat suuremmassa veritulppariskissä jo ennen AstraZenecaa. Yli 65-vuotiaat harvemmin käyttävät em. ehkäisyä. :slight_smile:

En mä tiedä miten vaikuttaa.

Varmaan jotain turnausväsymystä jo ja ei kyllä jaksa edes vaihtoehtomedioita lueskella.
Facebookkikaan ei  kuulu harrastuksiin.

Kaikkein parasta varmaan vaan seilata töitten ja kodin väliä ja matkalla pikaisesti hakee tarvittavat sapuskat.
No eipä me ennestäänkään olla oltu kovia harrastamaan kodin ulkopuolella.

Isännällä riittää puuhaa autojensa kanssa kotona ja minulla riittää puuhaa kukkieni kanssa pihalla.
Eli eipä auta kuin odotella, ehkä tämä tästä joskus talttuu johonkin malliin.

Isäntä jo astra zenecan rokotteen numero 1 saikin ja nyt ei oo kyllä mitään tietoa miten sen toisen kanssa menetellään, hän ei ole yli 65 vuotias.

Kyllä vielä uskon enempi näihin meidän päättäjiin ja viranomaisiin kuin tuolla toreilla ja turuilla noihin mielenosoittajiin ja jaskan puhujiin.
Onhan tää tilanne niin arvaamaton kaikin puolin.
Rokotteet piti kehitellä nopsaan joten ei ehkä kaikkea tiedetty alunperin.
Kuitenkin niistä varmaan on hyöty suurempi kuin haitta.
Jos kaikki kansalaiset olis noudattanut suosituksia niin tätäkin vekslaamista näiden sulkujen kanssa ei olis.
Kyllä nuo tartuntalukemat alkaa näyttää siltä että jotain on vaan päättäjien pakko uskaltaa tehdä. Vastuu on kuitenkin lopputulemasta heillä.
Mites se sanonta onkaan.
Kyllä maalla on viisaita kun merellä vahinko tulee.

Jälkiviisaana on helppo sanoa miten olis kannattanut toimia mutta siihen taitaa mennä aikaa että sitä päästään puntaroimaan.

Sitä odotellessa saanen kuitenkin toukokuun alkupuolella toisen AstraZenecan.

Meinaako väki ottaa virpojia vastaan?
Suunnottelin jo innolla mitä palkkaa laitan, kun tajusin että eihän niitä virpojia välttämättä edes tule tämän koronan takia. Aion laittaa pihansuuhun kyltin jolla toivotan virpojst tervetulleeksi, kyltin oheen jonkin pehmolelun maski kasvoillaan. Ehkä laitan myös ovelle tällaisen maskipäisen kaverin, tietysti itse käytän myös maskia jos joku tulee virpomaan :slight_smile:
Palkaksi teen pieniä sellofaaninyyttejä, meinasin tehdä itse riisisuklaata tms. mutta ehkä nyt jätän väliin, valmiit namit on helpompi pakata nyyttiin hanskat kädessä.

Aa, en tiennytkään että viime vuonna jo oli ettei virvottu

No nyt tulee luultavasti liikkumisrajoitukset osaan maata. 

Isäntä tosiaan sai sairauden takia jo rokotteen. Ja uusi aikakin on, eipä voi kuin odotella miten sen toisen kanssa käy, hän on reilusti alle ikärajan.

Minä saan omani varmaan joskus syksyllä.

Liikkumisrajoitukset näyttäis tulevan Helsinkiin ja Turkuun, tiedä sitten tuleeko niitä muualle jossain vaiheessa :thinking:

Käyn turussa töissä. Saa nähdä kyseleekö poliisit joku päivä, että millä asioilla liikutaan. 

Mitä ihmeen hölmöä porukkaa siellä tuurissa on? Telkkarissa mainostettiin sitä ja en voinut muuta kuin hävetä heistä. 

MTV Uutiset: Kemijärvellä on levinnyt tunnistamaton koronamuunnos – viruksen lähde poikkeuksellisesti mysteeri

Ei minulla ole sitä liikkumisrajoitusta mitään vastaan. Saisi olla nyt niin kauan että päästäisi kaikki elämään normaalisti.
Toisaalta, meillä kotona on ollut elämä rajoitettua siitä lähtien kun korona tuli tietoon. Samanlainen kesä taitaa olla tiedossa kuin viime kesä, omalla pihalla, omassa työhuoneessa ja omalla veneellä. Pikakäynnit ruokakauppaan ja apteekkiin, siinä se.
Mutta ei meillä ole mikään hätä, kaikki turhuus on karsiutunut pois. Pitää jaksaa nyt vielä. Eiköhän elämä tasotu sitten viimeksi kun ollaan saatu rokotteet.

Kotkassa 12 uutta päivässä. Haminassa 6.
Kohta kaikki kiinni.
Aamulla työmatkalla eräs mies kertoi, että kerrostalossa jossa asuu on bileitä lähes joka viikonloppu. Ei hyvältä näytä:(