Sepoleinikin olen saanut hyvältä ystävältä Jyväskylästä.En tiedä onko kuumejuuri sukua ruttojuurelle. Kuumejuuri ei kyllä leviä, ja syksyllä tekee kauniit marjatertut.Ei ole kokemusta Little lanterin kestävyydestä kun viime talven verran.
Yleiskuvia, ukkoskuuron jälkeen otettuja joten vähän hämyisiä ovat. Talon vierellä kukkapenkki jossa mm. pioneita
Taustalla näkyvä kukkapenkki lähemmin:
Ensimmäisessä kuvassa näkyvän sinisen penkin kohdilta sukelletaan kurkkaamaan ruusutarhaa -kukkiahan siellä ei vielä näy mutta odotellaan...
Takaisin pihaan päin. Tämmöiset löytyy:
ja sitten sen pikkulammen rannalla näyttää yhdellä kulmalla tältä:
Keinun takana olevalla laidalla on kuunliljoja:
Toisella laidalla näyttää tältä:
Pihasta poispäin, iso lampi jää tuonne taustalle:
Ja pihatien toinen puoli:
Täällä on niitä kuolanpioneja jonkunmoinen rivi:
Vielä pihastapäin, uudehkoja istutusalueita tässä:
Vielä muutama kuva eiliseltä; Phlox Anoema
Pioni
Höyhenpensas
Omenapuu ja verenpisara
Ja viimeisenä väripilkkuna alaskan lupiiini:
Hei Korpikello !
Viime kesän vierailulla saamani kasvit voivat oikein hyvin paitsi sinivale. Se kuoli keväällä, mie olen saanut tapettua ennenkin kaikki valeunikon sukuiset. Mutta uutta on kasvamassa.
En muista kaikkien nimiä mutta laitan kuvia kunhan hyttyset vähän antaisivat rauhan.
Korpikellon kilinät näkyy ja kuuluu tänne asti... Wau
Kuolanpioni on yksi minun suosikki kukkiani. Aivan ihana rivi sinulla niitä on. Kateeksi käy
Minulla ei sitä vielä ole, joten täytynee vielä yrittää mahduttaa se jonnekin pihalleni.
Korpikello, onpa sinulla paljon istutuksia. Mikä Phlox Anoema on suomeksi, en Googlella löytänyt, kaunis kirjavalehtinen. Kuolanpionit ovat kauniita, kun niitä on paljon. : )
Se on muuten Phlox amoena, ruusuleimu
mollikselle kiitos! Sain kyseisen kasvin tuliaisena,ja mukana oli taimiston nimilappu jossa lukee edelleenkin phlox anoema. Käyn vaihtamassa oikean nimen.
Aivan upea maisema sinulla. Kaiken yötä olen näitä kuviasi etsinytkin! Hakusanalla sitten löytyi. Olen melko tuore "mökkihöperö", mökki valmistui toissa syksynä ja jotain samaa tunnelmaa kaipaisin sinne meidänkin korpeen. Ei vaan kyllä taito ja kärsivällisyys taida meikäläisellä riittää. Lampi ja luonnorauhaa kyllä löytyy, mutta kun puuttuu se viherpeukalo... Tuossa maisemassa kyllä sielu lepää
Toivotan sirkkikselle mukavia hetkiä puutarhasi parissa.Ei minullakaan ole viherpeukaloa,mutta kaikkea on kiva kokeilla.Varmaankin nyt tekisin monta kohtaa toisin jos aloittaisin pihan laittamisen alusta.Onhan tämä sellainen mielenkiintoinen harrastus.
Kartanopioni:
Tillipioni:
Vinca herbacea:
sinileimu:
Iiriksiä
Heidinkukka ja jumaltenkukka:
Valkoinen jumaltenkukka
Pohjolan tyttäret kukassa lammen rannalla
Kurjenpolvia
Rotkolemmikkejä