Upeita nuo jumaltenkukat, en ole koskaan nähnytkään niitä livenä. Kauniita tyttäriä
Himalajantyräkki
Isovaleunikot kukkivat..
Kauniita myös "selkäpuolelta"
Tyylikkäät, kerta kaikkiaan.
Sinivaleunikot myös..
Voisikohan olla oranssi valeunikko? Jos joku tietää paremmin niin mielellään saa tunnistaa:
Akileija
Rhododendron
Keltalehtinen sitruunamelissa -oikea väripilkku
Noi valeunikot on aivan upeita! Pihassasi on muutenkin niin vehreää. Se pionirivistö on aikas vaikuttava
Mikähän tämä pioni mahtaa olla? Korkea kuin mikä!
ja nuppuja lähemmin:
Jokunen yleiskuva vielä:
ja vielä..
Korpikello, sinulla on erittäin kaunista pihalla. Koska olemme samalla vyöhykkeellä, niin kysyisin, että mitä lajia tuo rhodo mahtaa olla. En ole koskaan tohtinut kokeilla, kun minulla ei ole kovin varjoista paikkaakaan sille. Muistelisin myös, että alppiruusu viihtyy jonkun puun lähettyvillä. Olikohan tämä puu sitten mänty. Olisin kiitollinen vastauksesta, koska pidän hyvin paljon rhodoista ja täälläpäin naapurustossa minun tietämän mukaan vain yksi alppiruusu kukkii ja voi hyvin.
Hienoja ja erikoisia kukkia taas, katsoin kirjasta,olisko, keltavaleunikko,Meconopsis cambrica, sitä oli myös oranssina.
Korpikello, mikä on tuo isolehtinen tuossa kuvassa vasemmalla, jossa on punainen rönsyleimu ?
Hienoja kukkia, tuo himalajantyräkki on upea, minulle ihan outo.
Tummatähkämunkki (Phyteuma nigrum)
Rentoakankaali
Kerrottu arovuokko eli palleroarovuokko
Hei,Metsätähti,ja satues.Alppiruusu on nimeltään Pohjolan tytär. Ei kasva korkeaksi, mutta leveyttä siitäkin edestä. Isolehtinen kasvi on kompassikukka.
Euphorbia dulcis "chameleon" (etualalla)
Euphorbia am. "purpurea", mantelityräkki
Kehtolehti
Valkoinen sinivaleunikko
..ja vielä sinisiä sinivaleunikoita..
..ja isovaleunikoita..
..kerta kiellon päälle -yhteiskuva. Isovaleunikot etualalla -takana pilkottaa pikkulampi jossa jo lumpeet alkavat kukkia
Pikkulampi toisesta suunnasta:
ja vielä kierretään..
Kriinumi kukkii pelargoniakatoksessa:
Sininen penkki odottaa istujaa ruusutarhassa, sielläkin on kohta katsottavaa..
Marrettii on jo kukassa
Lumipalloheisi aloittelee
Kerrattu idänunikko kukkii siellä sun täällä..
Kellopeippi variegata: