Anteeks jos tällainen ketju on jo jossain. Onko muilla liikaa kosteutta (esim. talvetustilassa)? Millä poistatte sitä? Hyvin / huonosti toimivat ratkaisut?
Minulla on rakennuslämmitin, jossa on siis tuuletin mukana. Se piti ainakin viime talvena kosteuden aika hyvin poissa. Huoneessa ei ole muuta lämmitystä kuin rakennuslämmitin ja leivinuuni, jota lämmitin aika harvoin.
Jos ei ole käyntiä biltemassa niin kosteutta voi yrittää poistaa myös karkealla merisuolalla. Suolaa kannattaa pitää vaikka leivinuunissa ja haihdutella/kuivattaa kidevettä suolasta pois. Sitten kun suolan vie kosteaantilaan niin se sitoo itseensä taas sitä kosteutta. Ja tämä ei ainakaan maksa paljoa:) Tarvittaessa voi sitä hakea vaikka kinkun suolaukseen.
Mä ostin viime talvena tuon Bilteman kosteudenpoistajan ja hyvin oli toiminut, yllätyin kun alusastia oli keväällä täynnä vettä. Helppokäyttöinen ja edullinen pieneen tilaan…
Merisuola lienee aika huono kosteudensitoja. Tiesuola (kalsiumkloridi) olisi jo huomattavasti tehokkaampi.
Tuo Bilteman kosteudenpoistaja on hyvä.Meillä on asuntovaunussa selainen ja hyvin poistaa. Toki vaunussa on pieni peruslämpö päällä silloin kun ei olla paikalla mutta aina sinne purkin pohjalle tulee kosteutta.Suosittelen,eikö ole kallis.
Oletteko käyttäneet tuota kosteudenpoistajaa kasvihuoneessa ? Minulla meni kasvari niin kosteaksi elokuussa, että kaikki pelargonien kukat homehtuivat samoin tomaatit
En ole käyttänyt. Miun kasvihuone ei ole mitenkään tiivis joten uskon että olisi meillä ainakin ihan hukkaa laittaa sinne. Ilmastus aukkoja on ylhäällä reilusti,mutta ei siellä mikään kyllä homehtunutkaan.
Hoyabella, siis, käytät noita "Biltema-astia-pussukka" juttujako kylmässä autotallissa. Miten toimivat kun pakastaa, olisi jotain keksittävä meidän kylmään talliin.
Meillä kuivaaja on maapohjaisessa kellari/varastotilassa, jossa kosteus ja lämpötila vaihtelee sään mukaan.
Eikös kasvihuoneen kuivattamiseen riittäis tuuletus?
Olen tänään menossa Bilteemaan hankkimaan pari kevytpressua, niin samalla hankin noita kosteuspoistajia. Autotallissa (kylmässä) on sellainen ummehtunut kostea ilma, vaikkakin on pari venttiiliä, niin se valettu lattia aina kerää kylmää ja kosteutta.
Kiitos! Ihan loistavaa! Huomenna Biltemaan vie tie, sopivasti on muutenkin Tampereen reissu tiedossa.