(Yksivuotiset köynnöskasvit)
Mulaa on muutama köynnössydämen taimi ja ne eivät ole kasvaneet juuri ollenkaan koulimisen jälkeen. Kertokaapa mitä ne vaativat kasvaakseen?
(Yksivuotiset köynnöskasvit)
Mulaa on muutama köynnössydämen taimi ja ne eivät ole kasvaneet juuri ollenkaan koulimisen jälkeen. Kertokaapa mitä ne vaativat kasvaakseen?
Laitas kuva, katsotaan onko mulla samanlaisia. Jostain siemenkirjeestä olen ottanut siemeniä, menivät sekaisin ja nyt siis minun pitäisi myös tunnistaa tämä kasvi.
Se kukkii sittenkin! Mokoma rehu kasvanut hirveänä puskana, kiipeillyt säleikköä ylös, alas ja ympäri -ja nyt sitten herkesi kukkimaan. Peräti puolenkymmentä tämmöistä upeaa kukkaterttua... he hee.. Noo, nättihän toinen kyllä on...
Vautsi, tuollainen pitää laittaa haavelistaan.
Jotenkin niin olemattoman oloinen rehu, että päätin olla kylvämättä tänä vuonna, mutta se olikin kylväytynyt omin lupinensa yhteen pelakuupurkkiin ja kiipesi sieltä näkösälle tässä jokin aika sitten. Nyt viilettää parimetrisillä roikoilla ja ottaa kiinni mistä saa, esim. hilseilleestä maalipinnasta. Ei kuki vielä tälle kesälle, saapa nähdä, ennättääkö.
Laitas lehdistä myös kuvaa, niin osaan vertailla omaani siihen.
Pirkko-Martalle lehtiä
Samalle näyttää, mutta ovatko ne varret kovin hentoisia ja menevät helposti poikki?
Laitan omastani myös kuvan, nyt tulikin tämä joka on myös Israelin kasvien puolella. Ja siellä joku veikkasi täksi samaksi kasviksi.
Nyt tämä oikea, joka köynnöstää.
Kyllä se semmoinen "luiru" kasvi on. Kasvaa vartta ihan hirveää vauhtia -sen takia laitoin niitä tuohon säleikköön joka on pation laidassa.. onpahan näköesteenä naapuriin päin. Katketa napsahtaa kun sitä vähän tuikeammin vilkaiseekin
jutita ainakin varmaan osaa kertoa, kuinka tämän siemenet saadaan itämään. Tarviiko kylmää?
En ainakaan kylmäkäsitellyt pistin suoraan mullanpinnalle en ees peittänyt ja on nousseet ihan mukavasti .Pariviikkoa siinä meni.peitin vain kelmumuovilla jossa ilmareikiä.Patteri on alapuolellä et saavat länpöä.
Suorakylvönä ja tai keväällä kasvariin olen minäkin köynnössydämeni kylvänyt ilman minkäänlaisia kommervenkkejä.
Oh, kiitos siskot.
Laitoin juuri kuivuneet marjat likoamaan. Olen sellaiset saanut jostain -muistamatta enää, mistä.
muoks. taitaa olla mullakin kuumetta kun menee nyt köynnökset ihan sekaisin. Sitruunköynnöksen marjoja meni nyt likoon…
öööö.. mikä on tuon köynnössydämen latinalainen nimi??? kun en ole tuollasta nimeä ennen kuullut??
oisko Schisandra chinensis?
muoks. ei ollutkaan. Se oli sitruunaköynnös.
Dicentra scandens näkyy olevan köynnöspikkusydän VKN:n mukaan, liekö sama. Vanhalla puolella on keskusteltu siitäkin, näemmä. Nyt vasta älysin katsoa.
Siitä löytyy myös versiot Dicentra macrocapnos ja Dicentra torulosa… niin että silleen…;))
juuuh.. nyt tiiän mikä kasvi... jep...