Tapanani on jo useaman vuoden ajan tehdä tuttaville joulutervehdyksenä ovikranssi kuusesta ja katajasta. Koristelutkin on kaikki luonnosta kerättyä. Nyt onkin useammasta paikasta kysytty, että tekisinkö tilauksesta ja mihin hintaan. En siis todellakaan osaa arvioida minkä hintaisia isohkot ja muhkeat ovikranssit voisivat olla..joten olisin todella kiitollinen jos auttaisitte minua hinnoittelussa:)
Tampereen Kädentaidot messuilla tosi hyvin tehdyt ja kauniit kranssit
hinnoiteltu 10-15 € ja tosi isot 20 €.
Minusta ne eivät olleet kalliita vaan ihan ostettavissa olevia hintoja.Kranssin materiaalithan ovat halvat mutta se ihmistyön palkka, se se maksaa…ja taito että osaa vääntää kranssin kasaan ja lopputuloskin on kaunis.
Kyllä mulla on tapana ne koristellakkin, mutta koristeetkin kerään kaikki luonnosta eli ainut mitä ostan siihen on rautalanka. en siis koristele millään nauhoilla tai muovikoristella… käytän erilaisia käpyjä, puolukkaa, katajaa joissa on marjoja jne…
ok. itse olen miettinyt mikä olisi paras vaihtoehto. täytyy tuota pajuakin kokeilla. Viimeksi tein kranssin pahvirinkulan ympärille. (jotakin erikoisavahvaa pahvia oli) mutta luulen kyllä että semmoinen pajupunos olisi parempi, tulee luonnollisemman näköinen, pahvin ympärille ne havut pitää asetella niin tarkkaan, ettei se ruma pahvi kauheesti näkyisi reunoilta.
Pajulla ainakin tulee tukeva. jos on pienempiä pajuja niin kannattaa laittaa kaksi “vitsaa” rinnakkain kulkemaan. en tosin tiedä onko paras vaihtoehto ku en tieten ole koskaan muulla kokeillutkaan Voisin laittaa viikonloppuna kuvan kranssista kun alotan tekemään… jos sit ois teidän helpompi sanoa hinnastakin
Paju on kranssin pohjana siitäkin kätevä, kun siihen voi aloituspäät työntää punotun pajun sisään. Riidenlieko on myös todella kaunis ja kestävämpi kuin havut, kranssina. Haluttu myös. Ystäväni tekee noita kransseja ja pajutöitä todella paljon ja hyvällä maulla. Kranssin hinnaksi hän sanoi 10€, joka on mielestäni liian vähän. Hän joka ei osaa tai pysty itse tekemään maksaa varmasti enemmän. Pajuenkelit joita, Hän tekee, ja "pystöt" joihin voi laittaa valosarjoja tai ilman ovat todella kauniita. Kuvaa en voi laittaa, kun esimerkiksi enkelit ovat hänen itse suunnittelemiaan ja toteuttamiaan. Upeita töitä!
Faniliini, laita ihmeessä kuvia tänne nähtäväksi kun alat kranssin tekoon. Eri vaiheista, tottakai, alusta loppuun. Ne jotka kiinnostuvat itsekin tekemään pystyvät kuvasta katsomaan mallia Ja sitäpaitsi kauniita käsitöitä on aina kiva katsoa , terveisin nimimerkki tumtumtumpelo
Kymppi kranssista on mielestäni kovin vähän, kyllä täällä päin yli viidentoista tuppaavat maksamaan. Johan pelkät, kuivuneet kuusenoksaniput, pari kolme kpl/nippu näyttivät pari euroa puutarhamyymälässä maksavan
Tämä kranssi ei ole havuista, mutta muutakaan, sopivampaa otsaketta en löytänyt. Leikkasin tänään kasvihuoneessa viiniköynnöksiä ja taivuttelin ne kranssinpohjaksi, mietin sitten mitä koristeeksi? kasvarin pöydällä oli paleltuneita/kuivuneita chilejä ja paprikoita, ajattelin että kokeilen kuinka kauan ne saa ovikranssissa olla ennen kuin linnut ne syö. Ja sen verran annoin jo joululle periksi että ohkaista kultalankaa kieputin ympärille. Ei tämä nyt maailman kaunein kranssi-kisaa voita, mutta eipä menneet viiniköynnökset ja paprikat suoraan kompostiin