Mun jättikrookukset Sipuleja oli yli sata ni oli pakko pari laittaa sisälläki
Mä kävin ulkona ja kaivoin lunta pois Krookuksien päältä olivat vietävät alkaneet aukoon kukkiaan ihan lumessa sieltä hangesta löysin kolme aukinaista sinistä muut vasta työnsivät alkuja näkyviin
Istutin pari vuotta sitten syksyllä 40 krookuksen sipulia maahan. Ekana kukintavuonna leikkasin lehdet kesäkuussa jo vihreinä, koska nurmikon leikkuu ei enää voinut odottaa. Silti kaikki kukkivat tänä keväänä uudelleen entistä runsaampina. Ajattelin lannoittaa ne nyt, kun kukkivat, ja kastelin ne lannoitevedellä (raemaista lannoitetta on mahdotonta saada menemään nurmen alle multaan). Kastelun jälkeen osa krookuksista kuitenkin nuukahti (varret menivät "letkuiksi"). Kastelinkohan niitä liikaa? Miten ja milloin olette lannoittaneet maahan istutettuja krookuksianne?
Aivan oikea tapa mielestäni on tuo mitä olet jo tehnyt.
Krookuksia on tullut istutettua näköjään reippaanpuoleisesti… tässä osa.
No tuossa jo riittää piristystä
Nälkä
Voi arrgg, ärsää kun mulla ei kuki vielä krookkukset vaikka lumet lähti kuukaus sitten
Älä välitä, mulla ei niitä taida olla enää olemassakaan, viime keväänä oli vielä neljä (4), mutta nyt ei näy mitään.
Mulla kasvo aluks hyvin mut nyt jurottaa,
Onpas mulla krookuksia, oikein kokonaista seitsemän (7) kappaletta, muutama jo ihan auki.
Pienet valkoiset aloittavat aina ensimmäisinä.
Aivan ihkuja valkoisia krookuksia!
KOHTA AUKEE, minkäköhä värinen on
Krookukset nauttivat kevätauringosta… Niin kuin me kaikki!
VIHDOIN!
Keltanenkin kukkii ja siniraidallinen ihan just
Frendit!
Sorge kun mä vähän intoilen näillä kuvilla, mut on vaan niin kivaa kun olen itse istutetuista sipuleista saanut kukkia aikaseksi!!!
Intoile vaan, ihan täpinöissä täälläkin. Syksyllä miinotin tonttia ympäriinsä ja nyt on kiva nenä mullassa tutkia kasvun edistymistä.
Krookukset on kyl kauniita kevään väriläiskiä.
Krookuksia
‘‘Barr’‘s Purple’’